Op werk vertellen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MooseIsLoose, 23 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    554
    597
    93
    Goedemorgen dames,
    Wij zitten momenteel in de onderzoeken ivm niet zwanger worden. Als deze maand geen geluk brengt zal ik op dag 3 echo en bloedprikken en een HSG en verdere echo's om te zien of er een eisprong is überhaupt. Dat zal natuurlijk nooit planbaar zijn rondom werk.
    Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik merk dat ik er eigenlijk niet met m'n collega's over wil praten maar dat gaat natuurlijk hartstikke opvallen als je steeds tussendoor weg moet.
    Benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    Hier jarenlang in het traject gezeten en meerdere werkgevers gehad. 2 x heb ik het verteld, er was alle begrip en ruimte voor. De laatste keer heb ik het niet verteld maar ik heb een heel flexibele baan waarbij ik niet op een vaste locatie werk en ook veel vanuit huis werk, dus dat was wat makkelijker te verhullen.

Je kan ook aangeven dat je onderzoeken in het ziekenhuis hebt zonder uit te wijden over de oorzaak. Of het alleen aan je leidinggevende vertellen.

Achteraf vond ik het prettiger om het wel aan te geven, minder stress en begrip. Maar het is en blijft heel persoonlijk en afhankelijk van je functie.

Heel veel succes!

MooseIsLoose vindt dit leuk.
  3. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.146
    3.150
    113
    Vrouw
    Ik heb het wel verteld, maar we hebben een redelijk klein team. Het scheelt, voor mij, zoveel stress dat iedereen het weet en afspraken soms last minute verplaatst moeten worden. Ik heb een mailtje gestuurd naar iedereen omdat ik het moeilijk vond om te vertellen. Denk vooral dat je moet kijken naar of en welke manier bij jou past. Je kan ook eventueel bijv één ronde afwachten. Misschien valt het allemaal wel gunstig bijv. in weekend of begin van de dag. Wanneer je IUI krijgt ben je wel een ochtend zoet op dag van de IUI dus dat is misschien lastiger.

Het heeft mij vooral veel rust gegeven en iets waar je je in ieder geval niet druk om hoeft te maken.

Nog een tip: heb je je schildklier al laten prikken? Dat waren ze bij mij “even” vergeten..

Deel Deze Pagina