Hoi iedereen, Het is de eerste keer dat ik iets op dit forum plaats, dus hopenlijk hoort dit onderwerp hier thuis. Ik ben al even in behandeling bij het UZ Gent. Het laatste jaar heb ik reeds 3 frozen embryo transfers gehad: - Zwanger van de eerste -> vroeg miskraam - 2de terugplaatsing was niet gelukt - 3de terugplaatsing -> zwanger -> bij een echo op 8 weken bleek het een 'missed abortion' te zijn -> is ook geeïndigd in een miskraam (progesteron was laag & gezakt bij de 2de check maar was nog boven de grenswaarde van het UZ dus 'geen extra maatregelen nodig') Nu wacht ik dus vol spanning op het moment dat ik te horen krijg dat we een 4de transfer kunnen hebben. Alleen hebben ze nu een cyste ontdekt van 4 cm. Vorige week was die nog gevuld, deze week is ze leeg, meer ze is nog even groot. Heeft iemand ervaring met IVF & een cystes? Zou dit een terugplaatsing in de weg zitten? Bijkomende vraag: Ik krijg weinig info over miskramen (biochemisch of missed abortion) en de waarschijnlijkheid ervan & de kansen op een zwangerschap. 2/3 van mijn terugplaatsingen zijn geïndigd in een miskraam -> vanaf hoeveel is dit niet meer normaal? Welke onderzoeken zouden er kunnen gebeuren? Ik merk heel fel dat ik zelf moet pushen/actief moet vragen of we geen bijkomende onderzoeken moeten doen in plaats van gewoon alle frozen embryo's erdoor te jagen zonder te weten wat er eigenlijk aan de hand is... Dat vind ik een beangstigend gevoel, want dan lijkt het van mezelf af te hangen of ik gezond zwanger kan worden of niet. Vrij veel vragen haha, ik ben benieuwd naar jullie mening.
Hoi, Wat heb je al veel meegemaakt. Waar heb je een cyste zitten? In je eierstokken? Zover ik weet, kan het geen kwaad als het daar zit. Ik heb ook een cyste zitten in mn eierstok. Maar heeft geen invloed op de tp gehad. Ik ga vanaf januari ook naar Gent. Wel vervelend om te lezen dat je zelf actief moet zijn, voor onderzoeken.