Op wie lijken jouw kind(eren) uiterlijk/innerlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn dochter leek uiterlijk bij de geboorte precies op mij en familie. Nu begint ze steeds meer op mn man te lijken.

wat ze van mij heeft:
    -Geen geduld, als iets niet lukt meteen smijten :D
    -Houd veel van aardappels en groente
    -Haar postuur (klein)

Van mijn man heeft ze
    -de krullen
    -de dromerige blik, naar buiten staren als ze aan tafel zit

Jullie nog interessante dingen? Als ze ouder worden ontdek je steeds meer vind ik ;)

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik dacht dat ze heel erg op mijn man lijkt (uiterlijk), maar ik vond een foto van mezelf van toen ik klein was en ze lijkt toch wel heeel erg veel op mij.
    Van mij heeft ze nu al wel dat als ze iets doet er niet tegen kan dat het niet lukt en ze probeert dan ook van alles. Voorbeeldje: staan en lopen toch doen, maar heel vaak heel hard vallen en gewoon weer doen. En handjes los laten als ze aan het lopen is, maar dan vallen omdat ze nog niet los kan lopen. Mijn man durfde dat nooit en was (en is) altijd heel erg voorzichtig.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

O ja dat heeft ze ook van mij dus, niet veel proberen, alles eng vinden.. Grappig.

4. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Mijn oudste lijkt prcies op mij. enige wat die van zijn vander heeft zijn zijn wimpers.. hahaha

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Owja, haren heeft ze ook echt van mij, mijn man is rood en heeft krullen, Quincy donkerblond stijl haar, niks roods in te bekennen.

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

mijn zoontje lijkt kwa uiterlijk enorm op mij eigenlijk nog meer op mijn broertje zelfs zijn haar is hetzelfde hij heeft al van dat echte volwassenen haar met grove slag enorm stug en heel veel net als mijn roertje en ikzelf.

hij heeft de oren (niet enorm maar wel iets groter dan gemiddeld van zijn papa/ opa geerfd. ook de oogopslag van vaders inclusief snel tekenen bij vermoeidheid lees donkere kringen

wat innerlijk betreft,

een zachtaardig karakter van zijn papa, maar owee hij is net zo ongeduldig als zijn moeder en past dat ook niet aan dan wordt hij enorm boos.
    graag buiten van beide ouders en het prima alleen kunnen vermaken van zijn papa
    tevens is hij net als mama meer ene ochtendpersoontje

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

van haar vader:

uiterlijk
    rustig
    geduld (op sommige momenten ;) )
    eigenwijs

van haar moeder:
    innerlijk
    ongeduld (meestal dus)
    bijdehand
    pittig

8. adi

adi Niet meer actief

pppff, hier gaan we dan:

Melisa:
    - uiterlijk: ze lijkt veel op mijn zusje, en ze heeft de krullen van mijn moeder (heeft verder niemand in de familie). Verder heeft ze mijn huid en ogen;
    - innerlijk: ze heeft enorm veel trekjes van mijn zusje, maar voor de rest is ze enorm 'zichzelf'

Diyana:
    - Uiterlijk: kopie van mij
    - Innerlijk: kopie vam mij :)

Aldin:
    - uiterlijk: kopie van zijn opa (mijn schoonvader) en ook een beetje van papa
    - innerlijk: hij heeft van iedereen wat. Qua gezondheid, gesteldheid lijkt ie op mij vroeger. Hij is ook eigenwijs naar mij, maar wel heel rustig en toegevelijk, naar zijn vader.

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Uiterlijk en innerlijk: kopie van mijzelf. Een opstandige krullebol.

Alleen de blauwe ogen heeft ze van haar vader. En ik hoop nog wat geduld later. Ik ben een flapuit en ik hoop dat ze eerst nadenkt voor ze iets zegt, zoals haar vader.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Oudste lijkt heeeeel erg op mij en op mijn oudste broer qua uiterlijk. Qua gedrag is hij enorm eigenwijs (Briman) en een betweter (Bri), daarin dus wel een combi. Hij lijkt tweehandig te zijn, dat is Briman ook.

Jongste konden we eerst helemaal niet plaatsen. Tot ik op een foto zag dat ze sprekend lijkt op haar nichtje van vaderskant, alleen is die donker en die van mij is heel licht. Qua gedrag weet ik het ook niet zo. Ze is enorm fanatiek en gefrustreerd als iets niet lukt. Het doorzettingsvermogen dat daaruit voortkomt heb ik ook, maar ik ben veel introverter dan zij. We liepen beide al met 9 mnd.
    Ze kan aardig driftig zijn (met spullen gooien als het niet gaat zoals zij wil) en dat weet ik ook niet zo goed van wie ze dat nou heeft. Mijn zus kon daar vroeger wel wat van.
    Ze kan leuk voetballen, zeker voor een 13mnd oude dreumes; dat heeft ze van vaderskant (m.n. opa en oom dan, Briman heeft een wat beperkter talent ;))

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier is ie nog niet zo oud, maar het geen geduld hebben overduidelijk van zn mama :D dat was al heel snel dat je merkte dat ie geen geduld heeft. ow wat kan ie soms driftig doen. goed, mijn bijnaam volgens mn vriend is draak dus dat zegt al genoeg ;)

uiterlijk is verdeeld. de een zegt hij lijkt op jou, de ander zegt hij lijkt op zn vader. haar kleur wel hetzelfde als zn vader: blond

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Onder het jaar leek mijn dochter als 2 druppels water op mij toen ik klein was. Momenteel lijkt ze echter sprekend op mijn man! Heel gek is dat.
    Ze heeft wel mijn blauwe oogkleur. Haarkleur zit precies tussenin.
    Bouw van mijn man.
    En heel serieus kijken van mijn man.

Wat ze echt van mij heeft is voorzichtigheid. Ze bekijkt eerst hoe iets eruit ziet, en waar ze zich vast kan houden en probeert er dan op/af te stappen. En soms vind ze het nog wat eng. (papa is impulsief en onbesuisd).

Verder weet ik het eigenlijk niet....

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier qua uiterlijk het meest op papa al begint ze nu steeds meer op mij te lijken.
    Ze heeft mijn ogen. Papa's oren (beetje flaporen).
    Ze kan soms heel donker/wat chagrijnig kijken, heeft ze van papa en oma.
    Ze is nog vrijwel kaal en lichtblond wat bij m'n schoonfamilie vandaan komt. Papa heeft nu dik en bruin haar.

Innerlijk lijkt ze ook het meest op papa. Niet stil kunnen zitten, erg ongeduldig, driftig als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt.
    Maar goed, ik heb ook geen engelen geduld.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje lijkt het meest op mijn man. Dezelfde lange rug, korte beentjes en uitkijk. Alleen dan met mijn kleuren :D. Hartstikke blond en grijze ogen en dan eigenlijk nog meer de ogen van mijn opa dan van mij. Mijn man is juist heel donker.

Hij heeft mijn karakter. Hij kan ontzettend kort voor de kop zijn, maar is op andere momenten ook weer een gigantische doorzetter. En de clown uithangen is ie ook goed in.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De eerste 3 maanden leek mijn dochtertje op mijn man, maar dan met mijn ogen, daarna is ze erg op mij gaan lijken
    Qua karakter lijkt ze denk ik op ons allebei, ze is rustig, maar niet sloom, een echt klauteraapje, ze kan ook echt toneelspelen met allemaal gebaartjes en gezichtuitdrukkingen en ze is heel vrolijk, wat ik ook ben.
    Mijn zoontje leek het eerste half jaar op geen van ons beiden. Nu zie je een beetje van mij er in terug en steeds wat meer van mijn man. Hij heeft meer mijn haarkleur en ogen, maar de vorm van mijn mans gezicht.
    Qua karakter weet ik het niet, hij heeft wel wat dingen van ons, maar verschilt in een hoop opzichten ook behoorlijk.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zoon: lijkt heel erg op zijn vader
    innerlijk heeft ie van mij.

dochter..begint heel erg qua uiterlijk op haar broer te lijken dus die zal straks ook het koppie van papa krijgen..innerlijk: tjah ze is nog erg jong dus kan daar nog niks over zeggen

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Uiterlijk: vader, maar dan wel met zachtere trekken, dat is meer van mij. Ze heeft de ogen zelf van haar vader (heel donker) maar de ellenlange wimpers weer van mij.

Innerlijk: vader: slapen, zonder vrees, geduldig, lief. Ze heeft wel pit, dat heeft ze weer meer van mij (of wellicht beter: van oma) :D

18. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste

Van mij.
    Ze lijkt op mij,heeft mijn kleur ogen.
    Heeft mijn karakter
    heeft het indonesische bruin worden van me.:)

Van mijn man
    kleur haar
    kromme teentje
    groot boven lichaam en klein onderlichaam
    Van mijn man zijn zus het vlassige haar.

Mijn jongste:

Lijkt op mij en heeft af entoe trekken in het gezicht van mijn man.Verder weten we het nog niet.Ze is te klein

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter leek na de geboorte erg op mij, daarna op haar vader gaan lijken. Maar nu is ze weer sprekend mij.

Mijn zoontje lijkt heeeel erg op zijn vader :D.

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    na de geboorte leek lisanne vreselijk veel op mn vriend en daarna is ze op mij gaan lijken en nu is het een echte mengelmoesje maar ze heeft meer weg van haar vader en qua innerlijk lijkt ze op mij en qua eten weer op mn vriend.

Deel Deze Pagina