Op wie lijken jullie kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jij82, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als je mijn kinderen ziet, zal je niet zeggen dat wij de papa en mama zijn.... 😂. Kan wel 'onderdelen' noemen die meer van mij of hun vader zijn, zoals kleur ogen, haar en bouw, maar verder??!! Ach, ze lijken gewoon op zichzelf! 😉

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oudste op mij.
    Middelste op mijn vriend.
    Jongste tot nu toe het meest op mij.

3. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik vind dat mijn zoontje veel op z'n vader lijkt.. alleen iets minder getint en donkerblond haar ipv zwart (al denk ik dat zijn haar over de jaren donkerder zal worden). Ik zie echt dezelfde gezichtsuitdrukkingen etc bij hem en zijn vader, wordt steeds meer. Het eerste jaar (baby periode) vond ik hem op geen van beiden echt heel erg lijken.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Uiterlijk lijken ze vooral enorm veel op elkaar (zodanig dat ik soms zelf moeite heb ze op babyfoto's uit elkaar te houden). Ze zijn echt een mix van ons beiden. De respectievelijke families vinden uiteraard dat ze op hen lijken 😜

Qua karakter en interesses lijkt dochterlief enorm op mij, en is zoonlief precies zijn vader.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Oudste op mij, zowel innerlijk als uiterlijk.
    Jongste uiterlijk op mij en man, innerlijk op man

6. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, dat is hier echt precies zo!

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    qua uiterlijk,karakter en bewegingen is mijn zoontje precies een kopie van zijn papa

mijn dochter lijkt ook meer op haar vader maar de blauwe ogen heeft ze dan weer van mij

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mij wordt verteld dat ze op mij lijkt. Ik zie het niet. Ze heeft wel haar vaders wipneusje en zijn blauwe ogen.
    Verders zeg ik altijd als mij wordt gevraagd op wie ze lijkt .... op zichzelf :p:p

Ik zie het gewoon echt niet ...

Qua karakter heeft ze van beiden wat, maar het extroverte komt wel bij mijn man vandaan. Ik ben zelf wat meer kat uit de boom kijkend ... daar heeft Eva totaaaaal geen last van

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Veel mensen zeggen dat onze dochter sprekend op mij lijkt maar als we de foto van ons als kind er bij halen heeft ze toch ook heel veel van mijn man.
    ze heeft gewoon veel van ons beide denk ik. mijn man heeft nu bijna geen haar meer maar had een kop met krullen, ik heb ook krullen en onze dochter ook. Ik denk dat ze qua gezicht meer op mij lijkt want mijn man heeft een iets ronder hoofd.
    qua karakter lijkt ze ook echt op ons beide, rustig, observerend, makkelijk in de omgang, zorgzaam, met thuis af en toe een gifkikker actie.
    Ook heeft ze net als wij op z'n tijd rust en ruimte voor zichzelf nodig.
    Ik moest voor op mijn werk een kinderfoto van mezelf mee nemen en mijn collega's riepen meteen dat ze mijn dochter zagen:) blijft toch leuk om te horen:)

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Zoon is een kopie van papa, kleine meid is een kopie van mij! Maar tegelijkertijd is het overduidelijk dat ze broer en zus zijn!:D Echt heel leuk om te zien

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zoon van 12 jaar is een kopie van zijn vader.
    Ook veel karaktertrekken komen overeen behalve dat zoon totaal niet verlegen is en mijn man dat als kindzijnde wel altijd is geweest.
    Dochter van 10 jaar lijkt veel op mij en ook mbt karakter.
    Ze is een perfectionist en een doorzetter en zelfverzekerd.
    De jongste lijkt ook veel op mijn man en ook mbt karakter.
    Wat rustiger en meer verlegen.
    Met zijn drieën zijn ze mooi in evenwicht.

12. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Mijn man heeft heel donkerbruin haar en donker bruine ogen. Ik ben blond (vroeger wit) met licht blauwe ogen.

Onze jongens zijn ook allebei licht blond (jongste spierwit, zoals ik vroeger) en licht blauwe ogen. Dus in eerste oogopslag lijken ze op mij. Wat dat betreft is papa dan "de vreemde eend in de bijt" :D

Toch heeft de jongste duidelijk meer weg van mij en de oudste meer van mijn man. Ook qua karakters.

Ondanks dat ze 1 jaar en 9 maanden schelen in leeftijd wordt vaak gevraagd door vreemden of het een tweeling is.. Ik vind zelf dat ze wel wat van elkaar weg hebben maar toch zeker niet dat ze zo erg lijken op elkaar... maar daar schijnt de "buitenwereld" anders over te denken ;)

13. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Onze dochter lijkt op haar vader qua uiterlijk en qua karakter op mij.

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mijn dochter is een mini miss Appletree. Heel raar om een kopie van jezelf tegenover je te hebben. Dochter zegt ook bij het zien van jeugdfoto's van mij dat zij het is en niet mama. :D

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

alle 2 op papa.... hoop dat het bij mijn meisje nog bijtrekt en dat ik tenminste 1 mini me er aan over hou hahahaha....
    edit... qua karakter is zoon wel echt mij! van dochter is het nog moeilijk te zeggen ze is pas 5 maanden maar met het pit wat er al in zit verwacht ik dat ook zii mijn karakter heeft (ik ga het nog zwaar krijgen met ze) hihi

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dochter lijkt innerlijk en uiterlijk op mij.
    Zoontje leek op mijn broer toen hij baby was. Mensen zeggen dat hij wel iets van mij weg heeft maar ik zie dat zelf niet. Karakter lijkt het meest op mijn man,alles lekker rustig aan doen!

Deel Deze Pagina