4 maanden en heeft het moeilijk om s'avonds in slaap te vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwendo, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hoi allemaal, ik heb een meisje van 4 maanden. ze slaapt 3 a 4 keer tijdens de dag zonder probleem maar s'avonds is een echt drama. dan huilt ze zodra we ze in haar bed zetten nadat we zien dat ze heel moe is. ze vecht echt tegen de slaap. we gebruiken een fopspeen. ik heb nu ook een beertje geintroduceerd. de enige manier dat we haar kunnen doen slapen is door borstvoeding te geven maar ik weet dat dit geen oplossing is want als ik morgen stop, wat doen we dan? ik weet echt niet wat het is. is ze te opgewonden na de lange dag, is ze bang van het donker (we latn lichtje aan). ze slaapt nog steeds in een bedje bij ons op de kamer door de bv maar ik ben aan het denken haar in haar eigen kamer te zetten aangezien ze er tijdens de dag af en toe wel al ligt en dat goed gaat. enig advies?? dank

2. mroos

mroos Niet meer actief

Of je haar in jullie kamer of in haar eigen kamer laten slapen, is geheel jullie keuze, ik denk niet dat dat heel erg uitmaakt wat betreft het slapen!

Boaz sliep 's avonds ook een tijd moeilijk in, wel 10 keer heen en weer lopen, maar nu we een heel uitgebreid avondritueel hebben gaat het eigenlijk heel goed(nog 2 keer lopen voor de speen..);

Eerst voeden(180+6+4 schepjes vanille rijstebloem), dan lekker in bad(1 keer in de 2 dagen) of kleertjes uit, dan lekker in luier op aankleedkussen olie op doen, gezellig kletsen, en nu hij verkouden is ook luuf en neusspray e.d., dan een pyamaatje aandoen, daarna een boekje lezen op de bank, dan in de slaapzak, een héél lang slaapliedje(6 coupletten) die hij ondertussen helemaal meezingt;) dan een kusje, knuffeltje naast hem leggen(die hij trouwens volgens mij helemaal niet boeiend vindt), en dan het muziekmobieltje aan met een 'slaap lekker' erbij.
    Het duurt even, maar ik merk dat hij dan steeds rustiger wordt en ook heel goed weet dat het slaaptijd is!

Deel Deze Pagina