Op wie lijkt je kindje het meest?(uiterlijk én innerlijk)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    toen ik zwanger was riep ik elke keer dat ik niet hoopte dat ons kindje mijn karakter zou krijgen, omdat dat nogal kon gaan botsen en het nogal sagarijnige momenten uit kon gaan lokken:D
    Had het maar beter niet kunnen zeggen...rara, wiens karakter heeft onze dochter meegekregen?!:D
    Mevrouwtje is nu ruim 8 weken en was vanaf de geboorte al meteen een driftkop, vooral qua drinken. Het moe(s)t a la minute geserveerd worden! anders dan krijst ze hele boel bij elkaar:D Ook nu ze een beetje zelfstandig gaat spelen met de mobile die boven de box hangt(en zo laag dat ze er bij kan), word ze soms ontzettend boos omdat lichaam en geest nog niet helemaal samen kunnen werken.
    Meestal is ze heel erg lief hoor, en rustig, je kan haar gerust meenemen naar de winkel enzo, ze slaapt heel erg goed tussen de voedingen en snachts slaapt ze ook als een blok. Eten kan ze als een gek, nooit gezeur met de fles, die gaat in 1x leeg(maarja, papa en mama lusten ook wel wat!, dus op dat gebied echt een kind van ons;)) Ook slaapt ze snel weer in na voeding snachts, maar als ze haar dagje niet heeft, dan word je gek van het gejengel, en boos dat ze kan worden om niks! zelfs troosten helpt dan niet, want dan ramt ze je gewoon in elkaar met haar vuistjes!;)
    Ik herken veel in haar karakter, bij mij moet ook alles liever gister dan vandaag en ik kan ontzettend kwaad worden, zo vanuit het niets. Ook als ik moe ben wil ik geen gezeur aan mijn hoofd, ook onze kleine meid kan dan niet veel meer hebben, ze moet dan echt direct naar bed.
    Aan de andere kant; ze is een grote giechelkont! en lachen dat ze kan, zoooo aanstekelijk!:D

Ze is nog een baby en volop in ontwikkeling, dus frustratie's horen en zoiezo wel bij, maar toch herken ik mezelf in haar!
    Ook qua uiterlijk lijkt ze ontzettend op mij. Ben erg benieuwd hoe ze over een jaar is. Maar hoop wel dat ze ook wat van het relaxte karakter van haar papa verder ontwikkeld!

2. Onje

Onje Niet meer actief

Vind ik heeeel moeilijk om te zeggen voor zowel uiterlijk als innerlijk. Qua uiterlijk lijkt geen 1 van de 2 op ons totaal (nog) niet.
    En innerlijk sja ook dat vind ik moeilijk te zeggen, van geen van zijn eigenschappen kan ik zeggen ja die heeft hij van mij of mijn man.

Wel is het heel duidelijk dat het broer en zus zijn ;)

3. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    haHaha hoe herkenbaar, mijn vriend en ik zijn beide zo dus ons ventje heeft het dubbel. En als ie boos is poe poe :$
    En kwa uiterlijk lijkt het op mijn broer. En grote handen en voeten van mijn vriend zn kant.

4. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Wauw 2 druppels water.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Onze oudste lijkt kwa uiterlijk en karakter precies op papa....
    En hoe gek ook....de jongste lijkt veel op mij en ook kwa karakter :D

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook hetzelfde. Mijn vriend is heel relaxed en onze jongen ook. Maar wel vastberaden als hij iets niet wil, dat heeft hij dan weer van mij (mijn vriend geeft dan toch vaak toe). Qua uiterlijk is het volledig mijn vriend, behalve zijn wangetjes en neusje, dat is van mij. Maar zelfs zijn teennagels zijn identiek :). Hij is ook heel snel in ontwikkeling, net als ik maar ook een heel slechte eter (beide ouders waren dat ook).

7. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje lijkt qua uiterlijk heel veel op mij. Zijn karakter is een combi ons samen. De ene keer vind ik hem meer het karakter van mijn man hebben, maar zie ook wel gelijkenissen met mezelf (van vroeger).

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Iedereen die hem ziet en mij ziet zegt dat ie qua uiterlijk op mij lijkt, maar ik zie juist heel veel van mijn man erin terug.

En we hebben het wel eerlijk verdeeld: ik heb vrij brede voeten, mijn man vrij lange tenen. Robin heeft brede voeten met lange tenen :p Ik heb krullen, Robin krijgt ze, maar zijn blauwe ogen heeft ie echt niet van mij. Het pruillipje daarintegen weer wel.

Qua karakter en ontwikkeling lijkt ie op mijn man. Hij heeft weinig geduld (het moet nu), was nogal een driftkikker als klein kereltje en is heel pietje precies. Ik zelf heb heel veel geduld, word eigenlijk nooit boos en ben de verpersoonlijking van chaos.

Maar goed, hij is nog geen 10 maanden. Hij is nog volop in ontwikkeling, dus laten we het maar afwachten.

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Jamila lijkt sprekend op mij,helemaal toen ik baby was. Echt zo bizar.. Het karakter heeft ze van haar papa. Ze is soms zo eigenwijs en kan behoorlijk driftig worden als ze niet meteen haar zin krijgt haha. Ze heeft gelukkig wel de mooie lange donkere wimpers van mijn vriend :D

10. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Uiterlijk: mijn dochter leek bij de geboorte sprekend op haar papa! Nu ze wat ouder wordt begint ze steeds meer op mij te lijken.
    Innerlijk: van ons beide heeft ze wel iets :)

11. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika leek bij de geboorte veel op mij.na een oaar weken veel op papa gaan lijken.nu na bijna 2 jaar lijkt hij op beide.karakte veel van papa.wel eerst kat uit de boom kijken dat is weer can mij

12. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ons ventje lijkt qua uiterlijk als 2 druppels water op mij, zelfs de familie van mijn man kan er niks van hun kant in ontdekken. Maar het innerlijk, precies papa! precies zoals nora1983 beschrijft!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uiterlijk lijkt onze zoon echt het meest op zijn papa. Hoewel mensen die zijn vader niet kennen, toch ook vaak zeggen dat hij erg op mij lijkt. Maar iedereen die mijn man kent, haalt toch als eerste zijn trekken eruit hoor!

Qua karakter heeft hij iets meer van mij weg, maar ook wel een aantal trekjes van mijn man hoor.

Al met al is ons kind ee mprahtige mix van ons allebei met ook zeker een hoop 'eigen inbreng'.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gezien de reacties uit de omgeving is ie sprekend mij, qua uiterlijk...maar heeft de coupe van z'n vader. Innerlijk lijkt ie op ons beiden, relaxed en (bijna) altijd vrolijk :D

Al met al is het duidelijk wie zijn ouders zijn :)

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier echt een mix,zowel uiterlijk als innerlijk,weinig slaap nodig zoals haar vader,echt een buitenkind zoals ik,een heel sterke wil van ons beide.muziekliefhebber zoals papa, Krullen van papa's kant,licht en fijn haar weer van mij.mijn wipneusje papa's grote lippen,maar wel weer mama's vorm.oren gelukkig van papa want mijn kant van de fam heeft grote oren,heb ze zelf gelukkig ook niet al te groot.o en echt een driftkikkertje als het niet gaat zoals zij wil.waar tegelijk vind ik die standvastigheid eigenlijk wel leuk,stiekem.

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    De oudste is kwa uiterlijk mij, maar dan in jongensversie :D Kwa karakter is het een kopie van zijn vader... Koppig, eigenwijs en heel veel pit.

De jongste is moeilijk te zeggen, hij is nu 3 maanden en is totaal anders dan zijn broer kwa karakter. Hij is heel rustig en tevreden, dit was ik ook als baby schijnt. Kwa uiterlijk zien we natuurlijk mij weer heel duidelijk, maar ook veel van papa.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Beide op mij alhoewel hij nu steeds meer op zijn vader begint te lijken..

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oudste uiterlijk mijn man. Innerlijk heeft hij van beiden genoeg kenmerken.
    De jongste lijkt uiterlijk meer op mij (eigenlijk mijn zus), qua innerlijk durf ik het nog niet zo te zeggen. Het zijn in ieder geval ontzettende knuffelkonten, dat hebben ze van mij.

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hahaha wat beschrijf je dat leuk :D

Uiterlijk

Bij de geboorte leek ze precies op haar papa! Maar al snel gaat ze steeds meer op mij lijken.

Nu hoor ik overal waar ik maar komen: ze lijkt op jou! Ze heeft mijn kleur ogen en neus.

Karakater

Ze lacht veel en ik ben ook een lachertje. Ze is ontzettend snel met dingen. Zo was ik ook als baby zijnde.

20. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Uiterlijk papa, karakter meer mama! Goede combi ;)

Deel Deze Pagina