Zoontje van 14 maanden bijt zus steeds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jenny1980, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje van 14 maanden valt steeds zijn zusje van bijna 3 aan. Nu moet ik zeggen dat zij ook geen heilig boontje is, want speelgoed eist ze op en daar mag hij dan ook niet aankomen. Als hij er al naar kijkt, duwt ze hem hard weg. Maar nu is het zo, dat als er niks aan de hand is, dat hij haar vastpakt en gaat bijten (maakt niet uit waar), en hard ook. Bij zijn oudere broer doet hij niks. Hij is ook lief voor zijn kleine broertje. Echter begin ik me er steeds meer aan te storen! Kan ik die kleine tiran al op de gang zetten voor zoiets of snapt hij dag echt niet? Ik ben toch wel redelijk consequent al zeg ik zelf. Ook naar zus toe. Hoe kan ik dit doorbreken? Het is vermoeiend en de sfeer wordt er ook niet beter op. Het is ook wel z dat beide steeds met hetzelfde willen spelen, maar dat is ook de leeftijd vrees ik.... Het is ook een raa gezicht; een klein monster wat net loopt die zich vastklemt aan zijn veel grotere zus. De vraag dus hoe leer ik zoonlief dat dit niet kan!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar. T beet M. En S slaat en trekt aan haar. Beide zo rond anderhalf jaar oud. Teken van frustratie over niet kunnen communiceren en ook uitproberen.

Ik probeer het voor te zijn. Bij T was dat voldoende. S zetten we wel eens op de gang (heeeeeel kort) omdat hij nogal pittig is en het hele gebeuren ziet als een keeuk spel. Maar ook bij hem zie je het meestal aankomen. Als hij met iets slaat dan pakken we dat weg. Afleiding werkt vervolgens het beste.

Verder is het echt een fase die langzaam minder wordt met het uitbreiden van de woordenschat en de ontdekking dat de handelingen die je doet iemand anders pijn doen.

Dat si wel belangrijk. Je zoontje snapt echt niet dat hij zn zus pijn doet. Hij vindt ws de reacties ed wel heel interessant of lollig...

Succes!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Misschien kun je je zoontje in de box zetten als je er niet bij bent met spelen en als je samen speelt weer bij elkaar zetten en er zelf tussen gaan zitten.

Hier is het andersom en krijgt onze dochter vaak de volle laag van haa broer. Maar zij heeft de laatste dagen door dat ze ook dingen kan doen wat hij niet leuk vindt en dan daarna ligt ze in een deuk.

En speelgoed afpakken gaat over en weer en dan vliegen ze elkaar weer in de haren daarom. Het grappige hier is dat onze zoon ineens weer in de box wil. Als ik dan aan hem vraag waarom zegt hij dat hij daar rustiger spelen kan omdat milou er dan niet bij kan. Gisteren zat hij bijna 2uur in de box te spelen. Dochter rommelt dan op de grond. Hahaha hier staat de box dus meer voor hem dan voor haar.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja herkenbaar...
    Meneer van 2,5 en mevrouw van bijna 4 liggen ook regelmatig in de clinch.
    Zij duwt hem, hij trekt aan haar haren, zij slaat hem en hij bijt haar........

Tot op zekere hoogte laat ik ze eerst even want tja, ze moeten wel de kans krijgen er zelf uit te komen.
    Maar op een gegeven moment moet ik toch ingrijpen.
    Ik zet ze uit elkaar en maak duidelijk dat bijten niet mag.

Zal blij zijn als deze fase voorbij is... ;))

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hier een van 2 die beet straffen werkte niet. terug bijten wel ze heeft het nooit weer gedaan.

6. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, ik probeer er idd zoveel mogelijk bij te zijn. De box is een goed idee, en idd het is een Fase!:D

Deel Deze Pagina