Wie ervaring met spruw.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimr1, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Hallo,
    mijn dochter is nu 4 weken oud en gisteren zijn we bij de huisarts geweest voor spruw. We hebben daktarin gekregen ik moet ons allebei behandelen.
    Na het voeden heb ik echt steken in mijn borst. Dit komt ook door de spruw.
    Maar het aanleggen doet ook zo'n pijn. De eerste paar keer zuigen ga ik echt door de grond en steekt het flink in mijn tepel.
    Hadden meer mensen met spruw last van pijn met aanleggen? Is het normaal?

groetjes Kim

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoi
    Ik heb ook spruw gehad toen ik borstvoeding gaf. Die steken na de voeding herken ik niet. Maar wel dat het aanleggen en de eerste minuten (nou ja gehele voeding) erg pijnlijk waren! Al nam de pijn wel iets af na de eerste minuten.

Succes

3. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    ik ben ervaringsdeskundige wat betreft spruw :( ;) (Bij mijn dochter 3 maanden lang spruw en nu bij mijn zoontje weer spruw!
    De steken horen erbij, kan wel doortrekken naar je rug. en ook het aanleggen doet heel erg pijn. dit klopt dus wel.
    Heb je de orale gel? voor je kindje en voor jezelf?voor je kindje is dat goed,daar moet je elke voeding wat van in het mondje smeren, door het hele mondje, met een schone pink. maar voor jezelf zou ik dan andere creme halen, door de gel worden je tepels week en dat doet weer meer pijn.
    En denk heel goed aan hygiene, het is een schimmel, dit betekent hardnekkig en erg besmettelijk. alle spuugdoekjes meteen na 1 keer uitwassen op 60 graden, evenals waar je kind op gespuugd heeft. en speen, flessen enz. meteen na gebruik uitkoken! zo is de spruw het snelste weg en echt 1 week doorsmeren, als je denkt dat het over is.
    Ik weet het , het is ongevraagd advies, maar ik weet hoe vervelend het is
    als je dus nog vragen hebt, vraag maar raak!

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    de tepels na de voeding deppen met azijn kan ook. dat droogt ook goed en blijft niet plakkerig.
    Ik had ook steken in mijn borst trouwens.

5. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    jep, hier ook spruw gehad..
    En bij mij deed het aanleggen ook verschrikkelijk veel pijn, werd wel iets minder na een minuutje ofzo maar helemaal weg ging het niet.

5 dagen geleden begonnen met daktarin en het lijkt erop dat het weg is.
    Maar als ik dit lees ga ik er nog even 2 dagen mee door.
    En idd alles uitkoken en op 60graden wassen!

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je kan trouwens de Daktarin creme voor op je tepels bij de Etos halen... moet je echt doen want van die gel krijg je alleen maar zachte tepels en dat kunnen kloven worden en dan ben je verder van huis ;)

7. Poeh ja wij hebben ook spruw gehad en bleven elkaar steeds aansteken. Daktarine daar werd Evy zo misselijk van dat ze hele golven melk teruggaf. Die steken herken ik wel. Kon echt door de grond gaan van de pijn. Ook het branderige gevoel dat kan ik me zo weer voor de geest halen .

Uiteindelijk speciale thee besteld en daar is het toen mee weggegaan.

8. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ben blij te lezen dat jullie ook last hadden van pijn bij het aanleggen. Dacht namelijk dat dat er niet bij hoorde.
    Was al bang voor een verkeerde aanlegtechniek.
    Heb de gel nu 1 1/2 dag in gebruik en vannacht voor het eerst na de bevalling zonder pijn gevoed.
    Dacht eigenlijk dat het normaal was dat het pijnlijk was. Totdat ik overal las dat voeden geen pijn hoort te doen.
    Ben blij dat het nu al een stuk minder is. Dat maakt het allemaal wat prettiger.

9. Probeer wel in de gaten te houden dat je kindje goed hapt. Door de pijn ging het aanleggen steeds slechter, daardoor hapte Evy verkeerd aan en kreeg ik kloofjes :( Ben toen via het cb bij een laktatiekundige gekomen en die heeft meegekeken.

Deel Deze Pagina