Happy wheezer en laten huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grietje, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn baby wordt door de kinderarts een happy wheezer genoemd. Altijd rochelen, piepen en hoesten. Sinds vanmiddag weer helemaal vol, en dan is het slapen drama.
    Nou is mijn mannetje snachts geregeld wakker voor een speen. Eigenlijk moet ik hem dan 5 min laten huilen dat weet ik wel, maar na een minuutje stikt hij zowat in zijn slijm en moet hij echt rechtop gehouden worden.
    Als hij weer een paar dagen "slecht" is geweest kost het me weer een week om de nachtelijke bezoekjes tot 4/5 keer te beperken.

Iemand ervaring en/tips?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    lekkere benaming zeg behalve dan dat hij steeds verkouden en verstopt zit.
    Hmmm al een keer een ui geprobeerd naast zijn bed?

Ik ken het probleem hoor, hier hetzelfde als ze verkouden is.
    Tja helaas heb ik ook de oplossing niet behalve veek LUUF en een ui.

3. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hihi weer die ui he ;) :D

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Luuf, ui, ventolin, neus spoelen doen we al.Volgens kinderarts duurt het tot hij 1.5 tot 2 jaar oud is.

5. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

en dan zou hij erover heen gegroeid moeten zijn??
    of meer weerstand opgebouwd hebben?
    tjee wat duurt dat nog lang dan zeg :(

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    ai daar ben je dan lekker klaar mee.

Oh misschien zijn matras aan het hoofdeind iets omhoog leggen.
    Heb wel eens het idee hier dat ze extra benauwd wordt als ze plat ligt.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    vast wel, maar ik kwam het niet tegen.

Hebben jullie het bedje al wat schuin omhoog gezet? (boek onder het hoofdeinde van het bedje)

Wel sneu zeg :(

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Als het goed is zijn zijn longen dan weer helemaal ok, en heeft hij genoeg weerstand. KA letterlijk; je hebt nu een ziekelijke baby, maar in 99% van de gevallen heb je straks een oersterke peuter!

In ieder geval iets om naar uit te kijken...

Maar ik zit er nu mee, en vooral het leren in slaap komen en doorslapen is een groot probleem. Ik kan hem gewoon niet liggend laten huilen. Hij wordt benauwd en de paniek steeds groter. Naast hem gaan zitten helpt dan ook niet.

Hoe moet ik dit nou aanpakken??? Ik ben zo moe!!!

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    bedje staat standaard hoog aan het hoofdeind...

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Ik kan me heel goed indenken dat je moe bent maar als mijn dochter een hoestbui heeft dan pak ik haar ook op hoor.

Ik denk wel dat ik toch steeds iets langer wacht tot ik er naar toe loop vooral omdat hij dit nog heel lang gaat hebben helaas.
    Vind het wel moeilijk hoor tjeetje.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Echt vervelend voor jullie allemaal zeg :(
    Ik heb er geen verstand van hoor, maar kun je niet eens een homeopatisch middeltje gebruiken om de weerstand wat op te (proberen) krikken?

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Marjon,

ik ben ook een moeder van een 'Happy Wheezer' (en tot nu toe 2x niet zo happy).
    Noor is wat dat betreft heel gevoelig en hoest/piept dan ook veel.
    Gelukkig gaat het de laatste weken vrij goed.
    Wij doen er weinig aan zoals ze nu is, maar zoals toen konden we niet meer doen dan ui onder bed, bed omhoog, luuf en stomen.

Tijdens/na inspanning(fles drinken, spelen, met mama dansen of i.d.) is Noor ook vaak benauwder dan als ze rustig is.
    Het huilen is hier ook een probleem. Of naja, een probleem. Laten huilen is geen oplossing. Binnen de kortste keren zit ze helemaal vol tot kokhalzen aan toe. Dat gaat heel snel. Ik trek me dus ook niks meer aan van mensen die in hun onwetendheid blijven vertellen dat ik haar toch echt moet laten liggen...:(
    We weten nu wel waar we op moeten letten en het gaat zoals ik al zei tot nu toe goed. En ik maak me dan ook geen zorgen verder.

Verder weinig tips, maar snap je wel.

Succes!

13. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hai Daan, wat fijn dat iemand dezelfde ervaring heeft! Laten huilen is gewoon echt geen optie inderdaad. Maar slaapt jullie kindje de nacht door? Dat krijg ik hier dus nog steeds niet voor elkaar. Hij weet ook als hij ok is dat mama wel komt als hij gaat huilen. Als hij bijv geen zin heeft in een middagdutje gilt hij net zo lang tot ik hem oppak. Dat duurt nooit lang, want na een paar minuten begint hij te hoesten en te kokhalzen, en kan ik hem echt niet laten liggen.

Wel fijn dat het met jullie kindje goed gaat op het moment. Volgens mijn kinderarts zal het ook beter gaan als het voorjaar er is. We wachten maar geduldig af...

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind het ook een stomme naam voor zoiets vreselijks. zegt de kinderarts dat je hem 5 min moet laten huilen als hij zo benauwd is? is er geen speciale therapie voor ouders met kindjes die snel benauwd zijn ofzo?

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is ook een happy wheezer, en wij hebben, toen het rond de kerst ercht uit de hand liep Ventolin (pufjes) van de huisarts gekregen.
    ik gebruik het niet vaak, maar als Finn benauwd is gebruik ik het voor het slapen gaan en eventueel s'nachts nog een keer.
    Het helpt bij hem goed, wij hadden dezelfde problemen als jullie, maar nu gaat het 9 van de 10 nachten goed.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou toch eens contact openemen met een kinderlong arts, en met een kno arts!

Dit hoeft helemaal niet zo te gaan, slijm in de longen is juist niet goed voor die kleintjes.

Quinn is in het begin ook zo genoemd, maar wij namen er echt geen genoegen mee, en we hebben een secons opinion aangevraagd in rotterdam.

We hebben andere puffer gekregen die beter werken op de longen van de kleintjes, en ontstekings remmers voor zijn longen.
    Quinn heeft ook paar keer flinke benauwde momenten gehad, en zelfs een keer opgenomen geweest,
    Hij heeft baby-astma, kwam er in dit ziekenhuis uit.
    Hij is echt helemaal binnenstebuiten gekeerd, en ze vonden het erg slecht dat hij zo slecht is behandeld!

Toen Quinn bijna 2 was, zijn we naar de kno arts gegaan omdat het slapen ook niet goed ging, met zijn mondje open sliep, constant verkouden was, en aantal keren ooronstekingen gehad

Hier om heeft hij buisjes gekregen en zijn de neusamandelen verwijderd, dat heeft echt een onwijs stuk geholpen voor hem, en uit eindelijk ook voor ons!

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, en laat je niet afschepen als je gevoel iets anders zegt!
    Moeder gevoelens kloppen, dat is bij ons ook bewezen!

17. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Meer symptoombestrijding dan je nu al doet kan ik niet bedenken. Wellicht dat je de weerstand nog kan opkrikken met Caltrivat van VSM Weerstand | Pure Lijfkracht van VSM en met ABC Dophilus van Solgar Solgar Vitamins: ABC Dophilus. In de reguliere geneeskunde doen de artsen meer aan symptoombestrijding in dit geval dan dat ze de oorzaak aanpakken. Wellicht helpt een consult bij een goede homeopaat.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik vroeg me af hoe het nu ging/

19. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier precies hetzelfde, ook ventolin en daarna slaapt ze lekker verder. mijn meisje heeft ook heel veel slijm wat ze vooral ´s nachts ophoest en doorslikt, maar het is altijd zoveel dat ze er bijna in stikt, blauw wordt, echt niet leuk, ik leef met je mee en ik zou toch vragen aan de KA of hij geen ventolin of iets anders kan krijgen zodat hij na een hoestbui lekker kan slapen.

20. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het lijkt redelijk te gaan, koorts is weg, dat ik al weer een pluspunt. Vandaag maar even lekker frisse neus gehaald in het zonnetje.

Volgens de kinderarts (gesp. longen baby) is er weinig aan te doen, hij krijgt als het extreem is 6x2 pufjes per 24 uur. Op goeie dagen 4x1 pufje. We moeten om de 4 weken op controle.

Er is al gesproken over buisjes en amandelen operatie als hij 11 maanden is. Ligt er aan hoe het gaat tegen die tijd.

Ik heb al veel trucjes en tips van dit forum afgehaald, dus ik dacht wie weet! (zoals de uien onder het bed)

Misschien dat ik toch maar eens een homeophaat ga proberen, Osteophaat zijn we al geweest, en behalve nekbehandeling kon hij niks voor ons mannetje doen.

In ieder geval heel erg bedankt alvast voor jullie lieve reacties!
    Ik hou jullie op de hoogte!

Deel Deze Pagina