Mijn meisje heeft op haar speelkleed gespuugd. (zo'n soort babygym van stof). Op het labeltje staat een kruis door het emmertje water, dus ik kan hem niet wassen? Hoe maken jullie het schoon? Met alleen een doekje vind ik eerlijk gezegd niet genoeg.
Tja dan ga ik dat toch maar doen. Anders zet ik hem wel in water in het babybadje. Het is niet anders...
Er zit trouwens wel van dat knisperpapier in het kleed. Ik weet niet of dat kwaad kan als er water op/ in komt?
Ik vroeg me hetzelfde af over speelgoed en kleedjes, maar na wat googlen en hier lezen, zag ik dat veel mensen het toch gewoon in de wasmachine doen. Ik heb tot nu toe 2 speeltjes met knisper erin gewassen en die zijn er goed uit gekomen. Kort en koud (handwas) programma gebruiken dan moet het goed komen.
Ik gooi zelf ook alles in de wasmachine. Het mort toch schoon. Was op 30 c. Raar eigenlijk dat ze er geen rekening mee hebben gehouden dat een speelkleed vies wordt.
Wij hadden zo'n grote speelkleed met knisperdoekjes, een spiegeltje, piepende deeltjes enz erin verwerkt. Deze heb ik tig keer gewassen op 30 graden in de machine. Nooit iets mee gebeurd