DL slaapt bij ons, ik voed zelf en was het na de eerste twee (voorbeeldige) weken zat om steeds in en uit diewieg, dat werkte niet en ik was doodop. Nu voed ik bed en blijft ze bij ons de hele nacht, maar ik vroeg me af, nu ze ouder wordt en zeker bij een maand of 4-6 (?) worden ze dan meer wakker als in de wieg of wennen ze gewoon aan samen slapen? Anders bouw ik liever binnekort af dan is ze het minder bewust.
Ik denk wel dat als jullie er allemaal aan gewend zijn dat het goed zal blijven gaan maar het is natuurlijk de vraag of je dat voor vast wilt. En tot hoe lang dan? Het lijkt mij namelijk dat als je nu 2 jaar samen slaapt, dat het daarna wennen aan een eigen bed véél moeilijker is. Hier sliep dochterlief geregeld weer in naast me na een borstvoeding maar ik heb haar ook aangeleerd in eigen bedje te slapen. Nu kan ze het beide. Als ze ziekjes is vind ik het gewoon fijner als ze bij ons slaapt (voor haar én voor mij) maar op gewone dagen slaapt ze netjes in haar eigen bed. Zou ook wel druk worden over een paar weekjes, bedenk ik me ineens . Ik zou zeggen, denk er goed over na dus, voor je iets 'vast' aan went!
Hier slaapt ze als ze niet lekke in der velletje zit ook bij ons. Maar probeer haar toch wel in der eigen bed omdat ik dus niet wil dat als ze ouder word steeds mee in bed wilt.
F slaapt ook bij ons, en ze weet ook precies dat ze dan moet slapen. ze begint nu wel al meer te bewegen ; en daardoor wordt t voor mij iets lastiger om te slapen, maar ze slaapt de hele nacht door bij mij.. dit was al vanaf 3 maanden ; en haar eigen bed wordt ze om het half uur wakker.
S´nachts altijd in z´n eigen bed, nu ik sóhchtends ook nog even ga liggen slaapt hij van 10-12:30 bij mij in bed..
Wij doen het ook zo... Hij begint met in zijn eigen wiegje te slapen en als hij komt voor een voeding leg ik hem bij mij neer en voed ik hem en slapen we lekker samen door...zodra die tussendoor wakker wordt.. hup borst en hij slaapt weer verder na een paar slokken. Ik heb zoiets.. hij gaat vanzelf wel een keer doorslapen en dan komt hij uiteindelijk steeds later naast me te liggen. Heb me nu wel voorgenomen om hem eerst een pink te geven als hij voor 2 uur in de nacht wakker wordt... had ik vannacht ook gedaan om 1 uur en uiteindelijk werd hij om 3 uur weer 'wakker' (is eigenlijk niet echt wakker want houdt zijn ogen dicht).. dus zo probeer ik het al een beetje te verlengen. Hij krijgt ook zijn laatste voeding rond half 8 dus is het niet zo gek dat hij s nachts nog komt. Je moet doen waar jij/jullie je prettig bij voelen.
ik heb er steeds naar gestreefd dat ze in ieder geval tot de eerste voeding in de wieg lag, maar ze ging gewoonniet slapen.. Ze weet nu inderdaad precies als ik haar onder het dekbed leg dat het slapen is. ze tutterd zichzelf aan de borst in slaap, als ik haar op dat tijdstip zittend voed hoeft ze helemaal niet... En overleggen in de wieg werkt dan niet.. beetje lastig. Je pakt je rust beterals ze er niet bij ligt. Ik vind het stiekem wel fijn maar ons bed is al smal en ik lig nu dus sámen met haar op een kant.
Ja idd hier ook t streven naar eerst eigen bedje en lukt t dan echt niet neem ik der.mee naar ons bed.
Waarschijnlijk doet ze dan nog hazenslaapje.. Ik weet niet hoe laat je normaal met haar de nacht in.gaat?maar mijn zoontje hoef ik ook geen 5 min. Voor 8 op bed te doen voor de nacht... Hij word dan net als overdag weer binnen 45 min. Wakker... Na 8 uur gaat hij meestal wel de nacht in
Tsja, echt advies kan ik je niet geven... Mijn dochtertje slaapt vanaf het begin onrustig 's nachts. Als ze bij mij slaapt gaan de nachten nog niet vlekkeloos maar zeker een stuk beter! Ik vind het echter wel belangrijk dat ze goed zelf kan inslapen. Daarom gaat ze 's avonds ALTIJD in haar eigen bedje. De eerstvolgende ronde dat ze wakker wordt mag ze in bed. Ik vind het prima zo. Het is ook wel gezellig, hoewel ik zelf ook wel iets minder lekker slaap zo. Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe dat wordt als ze groter is. Of ze vanzelf gaat doorslapen of dat het een hele strijd wordt om uiteindelijk in haar eigen bedje te gaan slapen 's nachts. Het lijkt trouwens wel dat mijn dochtertje nu ze ouder wordt (7 mnd) rustiger slaapt en minder snel wakker wordt als we samen slapen. Ze went aan mijn bewegingen en geluiden denk ik...
Bedankt zover! Ze gaat normaal dus ook om 21,00uur naar bed. Blijkbaar dacht ze toch dat de nacht nog niet begonnen was!? Het nadeel van eerst in haar eigen bed vind ik, dat ze dan vaak wakker worden als je zelf nét diep in slaap bent. Dan stap ik zo sjachie er uit..
Hier sliep ze de eerste weken tegen mij aan. Daarna 's avonds laat in de cosleeper en na een voeding bij mij. Vanaf 4 maanden gaat ze rond 19u de nacht in en dronk ze zich bijna in slaap, legde ik haar dan in de cosleeper met speentje en sliep ze verder. 's Nachts viel ik soms in slaap tijdens het voeden, anders legde ik haar meestal terug. Vanaf 6 maanden ligt ze s avonds op haar eigen kamer en voed ik haar daar even op een stoel en leg haar dan in haar bedje. Ze valt dan zelf in slaap. Na een late avond of nachtvoeding lag ze dan weer bij ons. Sinds een paar weken breng ik haar meestal weer naar haar eigen kamer omdat ze of wakker wordt van ons of s morgens vroeg van de oudste terwijl ze op haar eigen kamer meestal wat langer slaapt. Of ze is tegen de ochtend al wat wakker en gaat ze liggen keten en dat vind ik wat te vroeg. Dus hier eigenlijk geen problemen met het slapen in eigen bedje.
Dat ligt heel erg aan het kind, en kun je nu weinig over zeggen. Heb ze alle 2 met 4 maanden niet meer bij ons laten slapen, de oudste ging daarna zonder problemen in de wieg slapen, en de jongste heeft n aantal weken echt moeilijk gedaan.
Ze is ook nog maar 10 weken, heeft allemaal tijd nodig! Hier hebben we de eerste weken ook vaak na het voeden haar met matras en al ( ) terug in haar eigen wiegje gelegd. Als ik haar slapend overlegde werd ze wakker maar door al te voeden op het wiegematrasje kon ik haar wel overleggen. Ging vaneiges beter en bij een slechte nacht lag ze gewoon tussen ons in (bij het hoofdeinde op een aankleedkussen).
Wij hebben ruim een jaar samen geslapen en daarna ruim een half jaar samen op een kamer (en nog af en toe een nachtje samen) en ze slaapt nu ook prima in dr eigen kamer. Kan dus makkelijk, zal ook aan het kind zelf liggen en of je er een drama van maakt ja of nee.
J. Ligt nu weer naast me te tukken. .ze iwad vanavond zo overstuur Ik heb gemerkt dat er tegen vechren geen zin heeft ze heeft op zn moment mama nodig. Lekker knuffelen en dan in slaap vallen. Vannacht laat ik haar lekker bij ons.liggen. Ze.sliep met 3 of 4 weken al samen met mij
Misschien mist ze je warmte en je geur als ze in haar eigen bedje ligt? Je kunt proberen bedje voor te verwarmen met kruik en haar erin leggen als ze in slaap gevallen is. En voor de geur een t-shirt,hydrofiel luier of tuttelbeestje ofsow waar je even mee geslapen hebt in dr bedje leggen?
Kruik en beestje of iets helpen niet. maar.. gisteravond is ze begonnen in de wieg, zij het dan van 22.00u tot 23.30uur Ze drinkt alleen tegenwoordig s nachts om de 2uur, geen grote voedingen maar een halve ongeveer om dan weer verder te tukken. reuze handig Bv maar ook wel weer gewenning zo.. Ach ja..