hallo mijn partner en ik gaan eindelijk beginnen met ivf behandeling,we zijn27jaar en we zijn bijna12jaar bij elkaar,en zijn dik 8jaar bezig met het proberen een kindje te maken,tot nu toe is het nooit gelukt, we krijgen binnenkort een afspraak om de behandeling ivf te starten,ik zelf zie er wel erg tegen op eigenlijk. het is natuurlijk bij elke vrouw anders, ik ben best wel bang voor de pijn en stress die het mee geeft, heeft iemand tips? groetjes,
he La4life, Het is zoals je zegt voor iedereen anders, probeer je te ontspannen ga er blanco in en laat alles op je afkomen. veel informatie krijg je altijd. als ik voor mijzelf spreek is mij het allemaal meegevallen, spuiten was even wennen, maar ook dat kwam goed. je bent sterker als je denkt en je lichaam kan veel hebben, trakteer jezelf zo nu en dan op wat leuks/lekkers, praat erover met je partner, familie/vrienden of aan wie je het wilt vertellen. wij waren erg open hierin en ik vond dat zelf prettig, voelde goed om erover te praten want bij ons kwam vaak de vraag wanneer gaan jullie trouwen en wanneer komen er kinderen. nu zijn ze wat voorzichtiger met vragen omdat ze meer weten dat het niet zo eenvoudig is. 'kinderen krijgen'. de punctie viel mij heel erg mee! ik heb er amper last van gehad. maar je zult ook vast andere verhalen horen/lezen. probeer je daar niet te veel van aan te trekken. geniet van de dagelijkse dingen. makkelijk gezegd maar probeer het niet je leven te laten beheersen. tenminste dat was mijn insteek. spannend voor je! bij welk ziekenhuis zit je? Jullie zijn al lang bezig, hopelijk komt jullie wens gauw uit.