Al eens met een baby op hotel geweest?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lucia, Nov 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden! :D

Morgen gaan we, samen met Alyna, een weekendje weg. :D
    We hebben eerst nog gekeken naar een bungalow ofzo, maarja we zijn toch echte 'hotelgangers' zeg maar. :D

Maar nu heb ik dus een paar vraagjes aan jullie. ;)

1.Zouden jullie, als de babyfoon het toelaat natuurlijk, je kindje op de kamer een dutje laten doen en zelf bijvoorbeeld in de lobby gaan zitten?
    2.Hoe doen jullie dat met flesjes maken?Ik heb wel een fleswarmer maar die brede Difrax-fles gaat er volgens mij niet in.Of kun je gewoon effe beneden de fles ergens laten opwarmen?(is best een 'chique' hotel...)

Zo, dat viel best mee, maar 2 vraagjes dus. :) Zou het heel fijn vinden als jullie mij zouden kunnen helpen! :D
    En andere tips over hotel+baby zijn natuurlijk welkom!

@Mods: ik wist niet zeker of deze hier moest of bij vakanties, maar aangezien dat daar niet zoveel mensen komen en ik dacht dat het voor anderen misschien ook interessant zou zijn heb ik 'm hier even gezet...

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee als de baby slaapt zou ik niet van de kamer weggaan. wel gewoon op het balkon maar niet van de kamer.

andere vraag weet ik niet.

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Wij hebben het wel eens gedaan met Kylian (al was hij al wel ruim 1,5 op dat moment).

Persoonlijk zou ik het niet kunnen om in de lobby te gaan zitten terwijl mijn kindje alleen op de kamer ligt ook al heb je een babyfoon bij je.
    Maar dat is persoonlijk.

Bij de meeste hotels kun je bij de boeking aangeven dat je een baby bij je hebt. De meesten zorgen dan dat er een babypakket aanwezig is.
    Voor Kylian hadden we toen een babybedje, omkleedkussen.
    En anders is er vast wel ergens een mag te vinden in het hotel hoor of een pan heet water, ze moeten tenslotte ook koken daar dus er zal vast wel een manier zijn om je fles warm te maken.

Groetjes Anita

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Wij zijn op hotel geweest toen Ana-Lucia vier maand oud was.

Ik zou nooit m'n kindje alleen laten en dan zelf in de lobby, het restaurent of bar gaan zitten, ook niet met de babyfoon.

Volgens mij kun je gewoon beneden gaan vragen om het flesje op te warmen. Voor ons was dat niet nodig gezien ik bv gaf.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb er geen ervaringen mee. Maar zou NOOIT mijn kind alleen laten op een hotelkamer, met of zonder babyfoon.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ook ik zou het niet in mn hoofd halen om mijn dochtertje alleen op de kamer te laten maar dat is idd persoonlijk. Wat flesje betreft kunnen ze gewoon voor je opwarmen.

Veel plezier! :D

Groetjes Jessy

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Hmmm, niets geleerd van Madeleine McCann ?

Never te nooit dat ik mijn kinderen alleen op een kamer zal laten om zelf even "plezier" te gaan hebben in één of andere hotelbar !

8. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ok, dank jullie wel! :D

Had er zelf gevoelsmatig ook een beetje twijfels bij, daarom vroeg ik het.
    Niet dat jullie denken'hoe haalt ze het in d'r hoofd?!' :oops:

9. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Oeps, tegelijk gepost en zie dus nu aan jouw antwoord dat je het (gelukkig) niet doet !

10. Niet meer actief

ik zou ook nooit mijn kind alleen laten en zelf ergens anders gaan zitten!

Overal warmen ze flesjes voor je op hoor, gewoon vragen.

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Lijkt me overigens wel leuk, niet met z'n 2tjes maar met z'n 3tje op een kamer.

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij gaan wel vaker met Stijn in een hotel en flesje warmen dat kan altijd.

We hebben stijn nog nooit alleen gelaten op de kamer, wel 1 keer bijna gedaan omdat vrienden van ons een kamer naast ons sliepen dus zouden we daar wat gaan drinken, we zouden dan de babyfoon meenemen maar stijn wou niet slapen dus hebben het toen niet gedaan.

13. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    ;)

Het gaat er ook niet om dat ik plezier wil gaan hebben in de bar, maar dat ik bang ben dat ze niet slaapt als wij er zijn. ;)

Bedankt voor jullie reacties!Ga gewoon vragen om het flesje op te warmen dan. :D

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    1. nee zou me dochter nooit alleen laten in het hotel

2. eventueel vragen of er een waterkoker kan staan?

15. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Missflower; koffie en theefaciliteiten zijn aanwezig, dus een waterkoker denk ik ook...Dat ik daar niet aan gedacht heb! :D

16. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    1: nee absoluut niet!
    2: ik zou een waterkoker meenemen, vast wel een stopcontact te vinden op de kamer....af laten koelen naar de juiste temp. en klaar.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    die brede difraxflessen gaam hier gewoon in een flessenwarmer.

En anders haal je toch een goedkoop flesje bij de drogist voor het weekend.

Heb je ook geen gezeik met de hele tijd een fles warm laten maken.

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    kijk aan ook weer opgelost :) en tja met slapen, als er geen aparte ruimte is dan of gewoon proberen of om de tijden dat ze slaapt gaan wandelen en zodra ze slaapt weer terug en haar daarin laten slapen

19. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Jah, wij hebben zo'n ding dat alles in 1 doet (bebedelice) dus het opwarm-gedeelte is niet zo groot als bij een normale fleswarmer zeg maar...

Uit andere flesjes kan ze wel drinken, maar gaat ze meestal van spugen of krijgt kramp. :rolleyes:

Maar ik ga gewoon de waterkoker gebruiken. :D
    @Missflower: in de buggy slaapt ze bijna nooit, ze wil alles zien! :)
    Maar we gaan het gewoon proberen! :D

20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Maar als het warm is kun je het toch gewoon weer overschenken in haar eigen fles ;) :)

Ach Kylian wilde ook niet slapen als wij op de kamer waren, uiteindelijk gingen wij wat vroeger naar bed (10 uur) en hij wat later :) , het is tenslotte maar voor 1 weekend.

Na dit hotel bezoek hebben wij wel besloten voortaan een huisje te nemen met 2 slaapkamers want meeeeeeeeen wat maakt ons kind een kabaal tijdens het slapen :)

Groetjes Anita

Share This Page