Steeds op tafel gaan zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyp, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Grappig denk je, nou niet dus!

Sasha gaat sinds een tijdje al steeds op de eettafel zitten! Ik word er helemaal gallisch van.

Je let 2 tellen niet op en ze zit er bovenop. Het is ook een kamikazepiloot, want ze kruipt er gewoon vanaf.

Ik heb tot nu toe gedaan: Gezegd, dat een eettafel is om aan te eten en niet om op te zitten. Toen haar vanaf gehaald en op de grond gezet.

Echt 5 minuten later zit ze er gewoon weer op. Er weer vanaf gehaald, de eettafel is om aan te eten, niet om op te zitten. Dit is de laatste waarschuwing, volgende keer ga je in de hoek.

Ze doet het gewoon telkens weer. Ik ben wel consequent hierin. Maar ik vind het gewoon supergevaarlijk, vooral als ik even naar het toilet ga ofzo.

Is dit een fase? (ze doet het al een maand of misschien wel iets langer al) Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Herkenbaar.. Toch een kwestie van consequent zijn..

Zit je zelf soms ook op de tafel.. Esmee doet het namenlijk met de salon tafel.. Maar betrap me er soms op dat ik het zelf ook doe en dat ziet ze..

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee niet op de eettafel. Maar ik zit wel eens op het tv meubeltje (die is laag en tv hangt aan de muur) Eigenlijk nu ik erover nadenk. Maar raar is, daar gaat ze dus niet op zitten.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier precies hetzelfde!
    Toevallig onegeveer net zo oud (mijn dochter is een maandje jonger zie ik). Denk dat het stiekem wel begonnen is toen ze mij op het salontafeltje zag zitten (schaam schaam). Nu klimt ze inderdaad ook constant op de eettafel.
    Wanneer ze hier drie keer achter elkaar erop klimt (en dus ook 3 keer heb gewaarschuwd dat dat niet mag) gaat ze in de box.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Hier ook sinds van de week, wat grappig ik doe precies hetzelfde zet ze nat drie keer eraf halen ook in de box.;)

Ik vind afleiden soms ook helpen dan haal ik ze eraf, pak een bak met speelgoed en speel even mee en soms als ik mazzel heb ga ze heerlijk verder spelen en is ze het vergeten.

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    En hier is het niet zitten maar gewoon wandelen over de tafel he.:$

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

De box werkt hier niet, want die hebben wij niet. De hoek werkt ook niet en de gang al helemaal niet, want daar staan schoenen en kan ze mee spelen.

Wandelen heeft ze gelukkig nog niet gedaan, maar daar zie ik haar wel voor aan! Klopt heeeel hard af!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hier ook :).

Ik heb een palmpje op tafel staan met 4 kunstkokosnootjes bij de stam en dan vind ze het heel leuk om die van die hoogte door de kamer te smijten.. heel stout dus ;)

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    is echt een fase..ik heb hier echt 100000 keer moeten zeggen nee en ervan af! maar zolang jij het volhoud des te eerder houd ze er mee op. Iedere keer er vanaf pakken en dan heeft ze snel door dat het toch geen zin heeft die moeite ervoor te doen want jij pakt haar toch er weer af

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Heel herkenbaar, mijn zoon klimt er ook steeds op! op de salontafel en de eettafel via de stoelen. Ik zet hem er steeds weer af en zeg ook Niet op de tafel zitten dat is om te eten! Ik hou dit maar consquent vol want hij moet het afleren. En momenteel is het erg leuk om Opgestaan plaatsje vergaan te spelen, steeds als iemand opstaat van een stoel gaat mijn zoon er heel snel zitten haha :D en dan echt met zo'n uidagende blik er bij ;)

Bekijk bijlage 33875 ff een goed voorbeeld ;)

11. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    LOL:D, wat een herkenbaarheid. Nilo klimt hier op de salontafel, kruipt eroverheen naar de andere kant, laat zich eraf glijden, loopt terug naar de andere kant, en begint dan weer vrolijk opnieuw. Wanneer hij moe word, doet hij het laatje van de tafel open, en gebruikt hij dat als hulpje om erop te klimmen:$.
    Afleiden werkt hier het beste. Als ik 'm eraf haal, of er iets van zeg dat het niet mag vind hij het nog veel leuker.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat grappig dat een hoop andere kindjes dit ook doen. Althans het is eigenlijk niet zo grappig. Ik heb het nog nooit gelezen op zp, maar gelukkig ben ik niet de enige.

Ik ga niet meer zelf op tafels oid zitten en sowieso ben ik al consequent gelukkig. Maar toch af en toe... ;)

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij is Milan echt de mannelijke Sasha! ;)

Hier ook zo'n tafelklimmer en bewandelaar dus. Echt niet grappig idd. Wat ik doe is ook vooral consequent blijven zeggen dat het niet mag en hem er steeds weer vanaf plukken, maar tot nu toe zonder succes.

Hier doet Milan het trouwens wel alleen maar thuis, niet bij de opa's en oma's enzo.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Na-aper! :p

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier ondernam mijn kleine meid vorige week zelfs een poging om op het bureau van de verpleegkundige van het cb te klimmen!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hihi, kan ze in ieder geval niet zeggen, dat ze achterloopt in ontwikkeling ;)

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier ook alleen thuis en bij opa en oma (die passen veel op mijn zoon nl) Maar elders klimt hij niet op tafels en stoelen ;)

18. hier ook :D

Deel Deze Pagina