Ouders in snikhete auto achtergelaten | Stukkie lezen? OUDDORP Twee ouders zijn zaterdag uit een snikhete auto gehaald, die op de Brouwersdam bij Ouddorp stond geparkeerd. Bezoekers van het strand hadden de politie en de reddingsbrigade attent gemaakt op de achtergelaten ouders. De man bonkte met zijn hoofd tegen het raam om aandacht te vragen. De vrouw was inmiddels volledig versuft. Beiden zaten gehandboeid in de gordels op de achterbank. Toen de hulpverleners de auto met geen mogelijkheid open kregen, werd besloten het zijraam in te slaan waardoor het portier van binnenuit kon worden geopend. De vrouw viel meteen naar buiten en werd met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De man schreeuwde dat zijn zoontje was ontvoerd. Het acht maanden oude jongetje zou meegenomen zijn door een lange man. De verdachte werd niet veel later aangetroffen op het strand. Het ging om een vijfendertigjarige columnist uit Raalte. Hij zat met de baby van de ouders in de schaduw op het strand en was net bezig het vrolijke ventje een fruithapje te geven. Hij zei de agenten al te verwachten en ging vrijwillig mee naar het bureau. Daar deed hij zijn verhaal. De ouders zouden een koekje van eigen deeg hebben gekregen. De verdachte gaf aan op andere plekken in het land ook mensen geboeid in autos te hebben opgesloten. Het raampje zou steeds een klein beetje open staan, waardoor er geen sprake was van levensbedreigende situaties. Wel gaf de man aan de betreffende autos bewust in de zon te hebben geparkeerd. De slachtoffers zouden allemaal in een eerder stadium hun hond in de auto hebben achtergelaten. Bij het huis van de verdachte werden alle honden op een schaduwrijk terrein kwispelend en in goede gezondheid aangetroffen. Tijdens het verhoor verklaarde de verdachte zich te ergeren aan de lage straffen voor het bewust achterlaten van kinderen en dieren in snikhete autos. Hij gaf bovendien aan door te gaan met zijn tegenactie zolang het nodig was. De agenten gaven de man een reprimande en stiekem een voorraadje handboeien mee.
Ik las het al op Twitter vanmiddag.... Leuk bedacht en geschreven, maar uiteraard een verzonnen verhaal!
Zou het echt zijn? Lijkt me sterk dat 1 man 2 mensen kan boeien in de auto. Als het echt is heb ik er toch wel respect voor, degenen bij wie hij het heeft gedaan zullen hun kind of dier niet meer in de auto laten.
Jammer dat dit soort creaieve straffen niet toegestaan zijn in Nederland. Ik zou het wel goed vinden, eventueel vrijwillig door de ouders om een boete te ontlopen. Ouders een uurtje in de brandende zon in een afgesloten auto zetten en ze daarna laten interviewen. Misschien dat mensen die horen hoe de betreffende ouders hun ervaring vertellen, dan eindelijk snappen hoe heet het wordt in zo'n auto.
nee helaas is dit de omgekeerde versie van het verhaal dat er WEER een kindje achter is gelaten. (dat topic zal hier ook wel ergens geplaatst zijn. en na al die waarschuwingen op social media en waar nog meer, lees ik vanmiddag wéér een bericht over een hond in een dichte auto die het net aan overleefd heeft. leven dit soort randdebielen onder een steen ofzo, dat ze dit soort waarschuwingen niet meekrijgen?
Goed verhaal. Ik snap ook echt nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die hun kind of huisdier langere tijd achter laten in een hete auto, heel dom.
Hé jammer dat dit niet echt gebeurt is, maar het verhaal is geweldig! Las gisteren in de krant dat de politie in Roermond ook een raam had in geslagen van een auto op een parkeerplaats omdat daar twee honden weg zaten te kwijnen van de hitte, en de eigenaren konden 500 euro boete per hond betalen ( nog veels te weinig vind ik ) en een paar dagen daarvoor was er een hondje bijna bezweken in een hete afgesloten auto, en dan die arme kindjes die worden achter gelaten...echt die mensen sporen niet!!
Ik zou die man nog helpen ook Mensen die dit doen met kinderen en honden moeten het wellicht eens meemaken, of zwaarder bestraft worden.
Goed idee van de columnist! Jammer dat het niet toegestaan is. Voor honden geldt dus een boete van 500 per hond.......is er ook een boete voor kinderen in een auto achter laten?