wel of niet naar psz????

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by inge1983, Jun 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Nils (3 jaar en 4 maanden) wil heeeeeeeel graag naar school. 3 keer per dag vraagt hij of hij al 4 jaar is, zegt dat hij goed gegeten heeft en dus naar school mag en allemaal van die dingen.
    Wij zijn altijd van mening geweest om hem niet naar de psz te doen, omdat hij ook naar het kdv gaat. (iedere week 1 hele dag en om de week nog een halve).
    Omdat we het idee hebben dat hij zich thuis verveelt, en hij echt een uitdaging nodig heeft, hebben we toch maar besloten om hem tot aan de basisschool toch nog maar naar de psz te doen.

Na dat besloten te hebben, hebben we he ingeschreven op de psz die hier in de basisschool zit. Dat leek ons wel handig, want er tegenover in de hal zitten de kleuterklassen, dus twee vliegen in 1 klap dachten we, kan hij meteen aan de school wennen.
    Maarja nu krijg ik net een mailtje dat daar geen plek is.
    Op 2 andere psz is er wel plek, maar dat is dus ergens anders.

Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen. Aan de ene kant weet ik zeker dat hij het er leuk gaat vinden en er een nieuwe uitdaging in vindt. Maar aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om hem in een 3 kwart jaar aan 2 gebouwen/plekken te laten wennen.

Dus meiden help me even hahaha.

Wat zouden jullie doen?

Sorry voor het lange verhaal haha.

2. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    O ja even nog iets uitleggen over Nils. . .

Hij telt tot dertig, leest alle letters van het alfabet, dus iedere auto die we tegenkomen moet het kenteken van gelezen worden haha, en dat doet hij foutloos. In het Engels telt hij tot 10. Ik heb dus het idee dat hij wat dat betreft voor ligt, en daarom denk ik dus dat hij een uitdaging nodig heeft.

3. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Ik zou het wel doen. Mijn oudste ging ook naar het kdv 3 ochtenden, en vond er echt niets meer aan. Hij had er totaal geen uitdaging meer. We hebben hem daar af gehaald en naar de psz gedaan. Hij gaat daar een ochtend en een middag heen en op vrijdagmiddag naar de 3+ groep. Hij vind het er geweldig!! Leert allemaal nieuwe dingen en nieuw knutselwerkjes...en natuurlijk nieuwe speelvriendjes.
    Voor ons was het een erg goede stap en ze leren daar echt weer hele andere dingen dan op het kdv.
    Bij ons is vooral de 3+ groep echt al een voorbereiding voor de kleuterschool.

Groetjes, Josie

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja hij is echt toe aan een echte school als ik het zo lees.

Ik zou het zeker doen. Ook op die andere locatie. Isabella zit nu ook op een locatie op de PSZ en straks gaat ze weer naar een ander gebouw op school. Verder ook nog op gymnastiek dus dat is ook weer ergens anders.

Volgens mij niks mis mee.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als ik het zo lees, kan hij wel wat extra uitdaging gebruiken. Dan is het PSZ misschien wel een oplossing.

Zelf heb ik niet gekozen voor de PSZ, want mijn jochie vermaakt zich in de 2 dagen KDV genoeg. Mogeljk wel dat hij met 3 jaar straks doorstroomt naar een peutergroep, ipv de huidige verticale.

Locatie maakt niet zoveel uit, het lokaal en de juffen zijn volgend jaar toch ook anders. Alleen het loopje erheen, en de gang. Dat went wel snel als hij straks 5 dagen per week naar school moet.

Ik zou, als hij echt veel voorloopt op andere kinderen, wel even kijken wat ze daarmee kunnen op het PSZ. Sommige PSZ wordt veel gespeeld, bij andere PZS wordt meer gelet op ontwikkeling en daarin gestuurd. Ik zou dus eerder afgaan op de behoefte van je kindje dan de locatie.

6. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nou ik twijfel dus ook vanaf maandag gaat mijn kleine 2 hele dagen naar de gastouder maandags en vrijdags.
    Maar had hem al opgegeven voor de psz,en daar zou ie begin september naar toe kunnen gaan.
    Nu twijfel ik dus enorm omdat hij ook dan 2 hele dgn naar de gastouder gaat.
    Poeh dillema....

7. Hier ook even kijken wat we gaan doen met iris op de psz na de zomervakantie ..
    Kreeg vandaag een brief dat de groep waar Iris dus in zit straks weg gaat en alle middag groepen op die psz dan zijn er alleen nog maar ochtenden ..
    Verder stond er in de brief dat ze samen met de andere kindjes uit haar groep naar een andere locatie gaan ( een nieuwe locatie in de wijk en dan zal de juf ook heen gaan alleen dat is echt stukken verder ..
    Ook heeft ze een optie voor twee andere psz en waavan 1 nog verder dus al af valt en de andere is op zich wel te doen net zover als nu ..
    Alleen na de zomervakantie hoeft ze nog maar 3 maand naar de psz want daarna wordt ze 4 en gaat ze de bassischool ..
    Nu zit ik er te twijfelen wat ik moet gaan doen
    of dus naar die nieuwe psz alleen moet ze dan wel wennen aan nieuwe kindjes nieuwe juf nieuwe locatie of verder weg wat ik straks niet zie zitten met 2 kids ...
    Verder dan is ze net gewend en moet ze straks weer naar een andere locatie de basisschool ..
    Is dit niet een beetje te om voor de laatse 3 maand zoveel te veranderen er komt immers ook al een grote verandering hier namelijk straks haar zusje ..

Share This Page