Hoi! Ik denk ik gooi mijn vraag even onder dit onderwerp. Hoop dat dat goed is! Mijn man en ik hebben voor onszelf besloten dat we, als we straks kraambezoek ontvangen, geen kinderen hier bij willen hebben. Dat is toch niet raar? Wij willen het gewoon lekker rustig voor ons houden, en ik vind dat een kraambezoek niet voor kinderen geschikt is. Hoe denken jullie daar over? Mocht familie willen komen dan zullen we ze gewoon netjes een berichtje sturen of ze zonder kinderen willen komen om de rust hier te bewaren.
Zeker neefjes en nichtjes waren hier gewoon welkom, die waren vaak zo trots!! Nou hebben wij meerdere kinderen en vind ik het juist relaxed als anderen hun kinderen meenemen, zijn mijn kinderen ook even bezig. Zelf neem ik ook gewoon m’n kinderen mee als ik op kraamvisite ga eigenlijk. Nooit alle vier, maar vaak 1 of 2 die thuis zijn.
Misschien kan je zeggen 1e week geen kinderen. En bij de mensen die echte druktemakers hebben vertellen dat je liever niet wil dat ze met kinderen komen. Ik denk dat iedereen dat wel zou begrijpen.
Ik vind dat persoonlijk wel raar.. Zo mocht onze dochter niet naar haar pasgeboren neefje komen kijken. Het is een heel rustig meisje van 5, die niets leuker vindt dan dat ze grote nicht is geworden. Ze mocht niet meekomen naar onze schoonzus en zwager. Daarbij wonen ze op 1,5 uur rijden, dus 3 uur autorijden + uit kraamvisite is dat ik mijn kinderen 4 uur ergens moet droppen omdat ze niet mee mogen. Het is per kind afhankelijk, heb je kinderen die je hele huis afbreken en de baby meppen vind ik het een ander verhaal. Maar nee, ik vind dit niet sociaal. Beter nog kun je gezinnen met kinderen dan na een week of 3 plannen, wanneer je zelf wat meer tot rust bent.
Hier willen we ook geen kinderen op kraambezoek. De kinderen in onze familie zijn heel erg druk, twee hebben gedragsproblemen. Wij zitten daar niet op te wachten. Dit is ons eerste kindje. We hebben hier ook geen speelgoed of ruimte voor ze om ze bezig te houden tijdens het bezoek. Als mensen dan niet willen komen, dan prima. Ik zit daar niet mee.
Eigenlijk denken wij ook zo. En iedereen mag hier op ZP gewoon zijn mening geven hoor of hoe zij het wel/niet zouden doen zodat we daar ook over na kunnen denken. Maar net als jij zegt, het is ook ons eerste kindje. Wij zijn redelijk jonge ouders (23&24), en het zullen dan 2 nichten zijn die langs komen met kinderen (wat ik verwacht). Maar dit zijn gewoon echt “terror” kinderen. Ze hebben hier niets om te vermaken, luisteren voor geen meter. Ja sorry, maar daar zit ik ook niet op te wachten tijdens de kraamvisite.
Bij de eerste dacht ik ook zo, wij hadden geen kinderen die eventueel langs zouden komen, die waren allemaal ziek dus dat was makkelijk. Nu heb ik zelf een dochter en ik zou het niet leuk vinden als ze niet mee mag, maar ik zou het wel begrijpen. In de eerste week sowieso. Je kan eventueel de mensen met kinderen later laten komen, als jullie minder moe zijn en meer een ritme hebben.
Ik zou not amused zijn als mijn dochters bv hun nieuwe neefje niet mochten zien, want 'wij zitten niet op jullie drukke kinderen te wachten'... Dan geven tante/oom dus aan hun nichtjes maar stom/irritant te vinden, leuk ook voor mijn dochters dan. Heel heel kwetsend en onaardig. Ook bij babytjes hier in de buurt en van vrienden heb ik altijd wel een van beide dochters meegenomen, soms allebei. Dan is het gewoon even babytje kijken, cadeautje geven, heel eventjes kletsen en dan zijn we weer foetsie. Maar wij komen sowieso pas later, ik ga niet al meteen de eerste week iets afspreken, eerst maar even uitrusten, naaste familie op visite, beetje een ritme vinden, etc.
Beetje snuggere ouder neemt zelf wel wat te spelen mee voor kinderen op kraambezoek.... Vaak weten kinderen ook wel dat ze rustig en stil moeten zijn. Mijn drukke op de bank springende dochter veranderd in lief "poppen" moedertje met baby's in de buurt. Herstellende van keizersnede, en onze dochter met sonde nog in haar neus heeft heerlijk geslapen op de arm van mijn neefje. Zou me persoonlijk niet zo druk maken.....
Ik denk dat het ten eerste verschilt hoe oud die kinderen zijn en of ze evt heel druk zijn. En of je zelf al kinderen hebt. En hoeveel ze er mee willen nemen. En hoe oud je eigen kindje dan is. Voor onze zoon nu is het opzicht wel fijn als er kindjes mee komen om mee te spelen. Maar ik heb geen zin in 4 kinderen over de vloer, 1 vind ik dan weer geen punt. Hele drukke irritante kinderen wil ik ook niet, maar een rustig kindje is geen punt. En ik wil de eerste weken even rust, dus de eerste twee weken zou ik wel vragen of je de kinderen thuis kan laten, maar na die tijd maakt het me dus niet zoveel meer uit. Weet je meis. Als júllie je er goed bij voelen, daar gaat het om. Wat een ander vind is niet boeiend. Ik neem zelf mn zoon ook niet mee op kraamvisite, maar ik denk niet dat iedereen zo denkt.
Ik vind het ook raar, maar misschien komt dit ook omdat het je eerste kind is? Ik zou het zelf eigenlijk niet leuk vinden als mijn kinderen niet welkom zijn om bijvoorbeeld hun neefje/nichtje te komen bezoeken.. Maar je moet zelf weten wat je doet tijdens je kraamperiode.. Kan je gezinnen met kind(eren) anders op een ander moment laten langs komen? Je vraagt om meningen en dan reageer je zo?
Ik zie dit onderwerp/deze vraag hier vaker voorbij komen en snap er persoonlijk niks van. Ik vond het geweldig om dezelfde dag nog mijn neefjes van 2 en 4 op visite te hebben. Zo trots, zo voorzichtig, zo verliefd als ze waren op en met onze dochter. Ook de kinderen (leeftijd 5 tot 8) van onze beste vrienden zijn in de eerste paar dagen langs gekomen. Idem. Ik zou het niet anders willen. Deze kinderen maken deel uit van mijn leven en dus ook van dat van mijn dochter. Maar je moet uiteraard doen waar je je goed bij voelt.
Ik vind het wat raar, nog nooit meegemaakt. Zou het wel beter snappen als die kinderen net de waterpokken hebben of snotverkouden ofzo zijn, dat je vraagt om enkele dagen of weken het bezoek uit te stellen. (niet sneu bedoeld hoor! Elk kies wat ie doet) Wel mochten kleine kindjes onze babies niet dragen of op de schoot houden, gewoon omdat ik dat dood eng vind (ivm laten vallen of nekje ondersteunen)
Ik zou zelf het inderdaad anders doen de mensen met kinderen gewoon als je je draai heb gevonden na 2 weken ofzo want je kan ook niet alle kinderen over 1 kam scheren en buiten sluiten.
Ja dat zou wel kunnen hoor! Maar het is meer de eerste week zeg maar. Even op gang komen en alles ontdekken. Het is ook niet te zeggen of ze komen, maar mochten ze willen komen, dan zeg maar
Je vraagt hoe erover wordt gedacht als je aangeeft dat je geen kinderen over de vloer wilt. Mijn dochter is heel rustig, dus als familie of vrienden dit tegen mij zouden zeggen zou ik het niet goed kunnen begrijpen gezien ze zich het liefste in een hoekje verstopt. Maar het is jouw kind, dus jij hebt het voor het zeggen. Hoe lang duurt kraambezoek bij jou? (niet de duur van de visite maar van de kraamperiode) Wanneer mogen er wel kinderen over de vloer? Kan mij voorstellen dat er ook mensen zullen zijn die niet langs kunnen komen omdat ze hun kinderen nergens kwijt kunnen...