sprongetje 8 mnd? help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by skatje22, May 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skatje22

skatje22 Actief lid

Sep 16, 2006
    197
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van 8 mnd. is een hele makkelijke, dus ben eigenlijk een beetje verwend(behalve nu even dan) :(
    Volgens mij zit hij in een sprongetje, hij wil niet naar bed gaan en ligt nu echt te krijsen. Niet huilen dus maar echt krijsen. En hij houd het rustig 2 uur vol zonder tussenpauze...
    Ik ga er om de 10 minuten even heen en leg hem dan weer recht in zijn bedje (hij ligt helemaal ondersteboven, omgedraaid, alles).

Ik ben altijd wel consequent (vind ik zelf dan), dus hij is niet echt verwend gedrag aan het vertonen denk ik.

Hebben jullie dit ook gehad en hoe gingen jullie ermee om?
    Ik vind het maar moeilijk op t moment, want me moederhartje breekt :cry:
    Dussss alle tips zijn heel welkom

Greetzzz

2. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée is nog geen 8 maanden, maar ongeveer een week geleden heeft ze ook zo'n periode gehad. Normaal lag ik haar in bed, dan speelde ze nog even met haar tut en binnen 10 minuten sliep ze.

Maar opeens was dat dus over, hetzelfde als hij jou. Echt hysterisch huilen en maar niet slapen. We brachten haar rond 8 uur naar bed en soms waren we om 10 uur nog met haar bezig. Dramatisch...

We gingen er ook elke 10 minuten heen en ik heb ook geprobeerd om erbij te blijven zitten (vond ze o zo gezellig :( ), maar zodra ik wegliep begon ze weer te krijsen.

Maar na een week was het ook opeens weer over. Nu gaat ze 's avonds weer gewoon rustig slapen...

Dus tips heb ik niet, maar ik hoop dat het bij jouw zoontje ook gewoon weer overgaat!

3. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Zucht dat rotsprongetje :rolleyes:
    Dit hebben wij ook gehad....echt krijsen.

Ook hier zijn we elke keer teruggegaan om te troosten.

Met 8 maanden ontwikkelen ze scheidingsangst...dus het is belangrijk om te laten weten dat je er bent.
    Ik ging boven dan rommelen, de was ophangen, als ze begon te miepen, liet ik mijn stem horen.

Nu lijkt het gekrijs over te zijn. Ze gaat weer heel zoet slapen.
    Maar nu wil ze niet dat onbekenden naar haar kijken of tegen haar praten :rolleyes:

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Meid, ik heb met je te doen.
    Dat is echt zon rot sprongetje die van mnd.
    Britt had er ook zon last van.
    Die lag ook zo te krijsen in bed.

Ik ging ook iedere 10 min naar haar toe.
    En probeerde haar dan te troosten.
    Maar ik haalde haar er neit uit.

Bij Britt duurde het sprongetje een maand ofzo.
    Werd ik ook echt neit blij van ..

Sterkte meid

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Normaal sliep Silvester door tot 's morgens half 6 als ik heb om 7 uur half 8 op zijn bedje legde. Maar sinds een paar daagjes begint hij idd echt te krijsen als wij naar bed willen gaan en 's nachts doet ie dat nog een keer. Ik leg hem dan maar weer een keertje aan of leg hem bij ons in bed. Hopelijk duurt het niet al te lang.

Succes!

6. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Phoe, ik heb het nogal getroffen met Evi dan geloof ik...Zij valt al vanaf een maand of 5/6 binnen 5 tot 10 minuten in slaap zonder te huilen (hooguit even kletsen tegen haar kamertje en knuffels), en geen rare dingen meegemaakt toen ze 8 maanden was.

7. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Haha, hier ook! Zolang vreemde mensen op "gepaste" afstand blijven gaat het nog goed, maar er zijn altijd mensen die te dicht bij willen komen...
    Dan zie ik dat onderlipje al krullen en ja hoor...brullen!

8. poeizie

poeizie Actief lid

Apr 19, 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    ik was dit jaar bij de negenmaanden beurs en toen was de schrijver er van het boek Oei ik Groei
    hierin worden de sprongetjes beschreven en staan leuke tips in

heb het boek gekregen voor me verjaardag en vind hem heel interressant

moet natuurlijk niet alles letterlijk uit me hoofd gaan leren, maar misschien zijn er wel dingen uit te halen en dingen die je herkent.

beetje van mama en een beetje van magie :)

9. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    haha wilde net kijken of iemand iets wist over het 8 maanden sprongetje.-- die van mij was eigenlijk best makkelijk met eten en slapen ging ook goed, wel in wagentje of met mij in bed, maar zonder al te veel moeite, nu de laatste paar weken is het een drama met eten, een gekrijs met slapen, en idd..owee als een vreemde te dichtbij komt! zit ze nou op mijn arm of bij haar vader dan niks aan de hand, zo niet dan is het ma.. ma.. ma.. mAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA........ en dan een flink gebrabbel al krijsend, je zou denken dat ze aan het schelden was:) mensen schrikken zich rot! ook met eten, met luier omdoen, in het wagentje zetten(als ze eenmaal zit is ze wel weer rustig)..allemaal met moeite 1 gebeweeg en gegil,zie ook weer een paar tandjes doorkomen.. hoop dat deze periode snel over gaat! of is ze gewoon een beetje verwend? mijn broer noemt het al een adhd kindje omdat ze dus echt geen seconde niet beweegt, zelfs tijdens het slapen draait ze honderd keer alle kanten op! de enige tijd dat ze rustig zit is op de schommel, zijn we dan ook vaak:)

10. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    dubbele post

11. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa heeft er nu ook last van. Ze eet slecht, wil 's avonds niet alleen achtergelaten worden in haar bed. Dan jankt ze de boel bij elkaar. En als ze dan slaapt gaat ze haar hele bed rond. Vannacht troffen wij haar slapend op haar buik aan met haar hoofd aan het voeteneind. :(
    Gaat wel weer over, maar ik heb wel gelezen dat deze sprong gemiddeld 4 weken duurt, dus we hebben nog ff te gaan!

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    @Daan0201 wil je niet bang maken, maar Valentino had het ook tot 14mnd niet en toen begon het geemmer bij hem, maar ik hoop natuurlijk dat het bij jou niet gebeurt!

Bij Valentino werkte steeds kijken averechts, zo erg dat hij op een gegeven moment als hij sliep gewoon een uur later wakker werd, om van voren af aan te beginnen.
    Nou heeft hij ook een andere leeftijd en wist echt, als ik maar lang genoeg schreeuw komt mama wel weer :rolleyes:
    Op een avond hebben we hem dus echt laten huilen (wel 2uur!) en toen ging meneer eindelijk slapen..dat werd iedere avond een half uur minder en binnen een dag of 5 was het over..Nu gaat hij heerlijk in zijn bedje om 7uur, even brabbelen en half 8 is t stil!

13. skatje22

skatje22 Actief lid

Sep 16, 2006
    197
    0
    0
    hai,

Thanx voor de tips, dames.
    Nu weet ik in iedergeval weer dat het dus niet aan mij ligt.

Vorige week heeft hij ook een nacht bij mij in bed geslapen :oops:
    Manlief was 's nachts aan het werk dus ruimte zat.

En het lijkt nu wel een klein stukje beter te gaan.
    Ps. dat pruillipje herken ik ook helemaal.
    Het mooiste momentje was toen zijn oma (ook vaste oppas) even langskwam en toen ze weer wegging begon ie te brullen, een complimentje voor haar toch!

Groetjes

Share This Page