Zijn er meer dames die deze maand in de eerste ronde zitten en moeten afwachten? Vind het best spannend, ondanks dat het onze tweede zal worden.. En dan ben ik nog zo ongeduldig ook..!!!!pffff vind dat wachten maar niks Haha
Hoi meid, Ik zit ook in mijn eerste ronde (vanaf december al). Maar er zijn nog 3 forums waarin meiden praten die net begonnen zijn voor een kindje, misschien kun je hier gezellig meekletsen? -zwanger worden in 2013 -gaan voor een kindje.. Begin 2013 - proberen zwanger te raken in 2013 Misschien tot daar?
' Heey meid ik begin ook deze maand ik zit in het topic met het hartje zwanger worden in 2013 vind wel gezellig om dingen te delen
Lijkt me heel gezellig maar vind het daar echt veel te druk ik hou het echt niet bij en gaat over ontzettend veel andere onderwerpen dan het zwanger worden op zich.. Vandaar dat ik dacht, ik open een nieuw topic met meiden die echt in feb. zijn gestart. Het lijkt mij ook leuk om ervaringen te delen..
Ik doe ook graag mee in dit topic, wij hebben een week geleden besloten er voor te gaan en dat is onze 1e ronde (1e kindje). Ik ben 22 jaar, studeer half juni ongeveer af aan mijn hbo opleiding. Vriendlief is 27 jaar. Het heeft niet echt haast, dus we nemen gewoon de tijd want ik moet nog afstuderen maar het is al wel heel welkom. Leuk om hier ervaringen uit te wisselen! Mijn laatste menstruatie begon 11 feb. Mijn eisprong is een dezer dagen al had ik donderdag erg veel krampen dus het zou ook toen geweest kunnen zijn. We klussen dagelijks/ om de dag dus voldoende kansen haha. VInd het heel spannend allemaal.
Waar leuk deurmat dat je hier mee komt kletsen.. Wat spannend dat jullie er Ok voor gaan. Hopelijk is het snel raak en gaat alles goed met het afstuderen. Ik studeert ook in juni af. Ik doe de opleiding verzorgende ig, mbo. Dit is een versnelde opleiding die ik doe in een jaar. Het bevalt me erg goed en vind het veel leuker dan in had verwacht. De stage en het leren gaat me goed af daarom hebben wij besloten er nu vast voor te gaan. Ik ben ook 22 (dinsdag jarig dan 23) en wij hebben al een zoontje van bijna 16 maanden. Ik was niet van plan om nog te gaan leren. Ik had werk en heb spw gedaan. Maar de zorg leek me toch wel leuk en meer kans op vaste uren.. Heb jij al uitzicht op een baan als je bent afgestudeert?
Hey meiden Ik vind het ook wat te druk in de andere topics... Wij zitten ook in ronde 1 (gestart in januari 2013). Helaas vrees ik dat mijn :x erdoor komen, want ik had normaal gisteren mijn NOD moeten hebben... Ronde 2 zal dus niet meer lang op zich laten wachten... Ik ben 23 jaar en wij willen voor ons eerste kindje gaan Het lijkt me leuk om mijn ervaringen met jullie te delen en niet met vrienden/familie en dit om elke maand de volgende simpele vraag te vermijden "en is het gelukt deze maand??"... Groetjes
Angel33 3, welkom!! wat spannend, misschien blijft je menstruatie wel uit. Heb je al getest? En anders: nieuwe rondenieuwe kansen. Gebruiken jullie ook ovulatie testen of temperaturen?? Wij hebben besloten het eerst op zn beloop te laten, maar merk dat ik nu al bezig net de eisprong wanneer dat geweest zal zijn..
Hey Bedankt! Ik weet niet wat ik moet denken, gezien het mijn eerste ronde is... Ik ben nog steeds niet ongi geworden en ik heb niet die ongikrampen, die ik normaal altijd wel heb... En toch denk ik dat de :x eraan komen, want als ik een tampon inbreng, dan komt er wat bruinachtig slijm mee... terwijl er in mijn inlegkruisje wel niets te bespeuren valt. Toch raar hé... Bij ons zit er nu wel geen haast bij, maar toch merk ik de teleurstelling als ik toch ongi zou worden, hebben jullie dit ook? het is toch raar hé enerzijds wil je je er niet te hard mee bezig zijn, maar anderzijds laat het je toch niet los.. We hebben nog niet getest, we gaan nog een weekje afwachten... wij temperaturen wel. Ik heb nu mijn eerste ronde bijgehouden en mijn temperatuur deze ochtend was nog steeds heel hoog, normaal zou deze moeten zakken toch als ik ongi zijn worden of zijn??!! Ofwel zijn mijn hormonen nog niet echt in balans en heeft mijn temperatuurkaartje een fout beeld... echt raar allemaal Nuja afwachten maar hé Hoe gaat het bij jullie? zo leuk dat jullie al een zoontje hebben Wat is spw? Is dat personeelswerk? ik zelf heb mw gedaan, maatschappelijk werk en heb nu ongeveer al één jaar half werk erin Groetjes!
Angel, wat spannend..!! Ik voelde Ok niks toen ik zwanger was van mijn zoontje. toen had ik juist helemaal nergens last van en Ok niet het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Ik zou echt niet zo lang kunnen wachten met testen, petje af. Het scheeld een hoop geld als je niet test. Je temperatuur kan ook zakken.een uur voor je ongesteld wordt dus dat hoeft niet altijd wat te zeggen. Ook kan je temperatuur snel beïnvloed worden door andere dingen. Als je verkouden bent of een lichte virus hebt waar je geen laat van hebt, heb je al snel verhoging zonder dat je iets merkt. Ook kan koude of warme drank invloed hebben, met als de temperatuur waar je je in bevind. Temperaturen op het zelfde tijdstip zorgt wel voor een betrouwbaarder temperatuur schema, maar ik heb het idee dat ik er niet zoveel mee kan. Spw is sociaal pedagogisch werker. Ik werkte als activiteitenbegeleider op de groepsverzorging bij licht dementerenden naar kreeg geen vaste uren en had al een aantal jaar een 0 uren contract. Daarom doe ik nu weer een opleiding. Ik vind het werken met ouderen erg leuk!! Maatschappelijk werk heeft mij ook heel lang getrokken maar ik kon geen beeld krijgen van wat voor werk je er mee kan doen en ik dacht dat er ook niet veel werk in was, tenzij je hbo doet misschien. Wat voor werk doe jij??
Dag Friesland, Ik ben nog steeds niet ongesteld, althans geen helderrood bloedverlies. Wel wat 'spotting'? en met de tampontest die ik vanmiddag opnieuw gedaan heb wat 'licht bruinachtig slijmverlies'. Had jij dit ook in het begin van jouw zwangerschap? Ik ben bang dat mijn :x er toch plots zullen zijn, maar ergens duurt het nu wel erg lang. Tenzij ik een langere cyclus heb, gezien het ronde 1 is en ik nog niet echt een zicht heb op mijn cyclys. Maar ik weet wel - tijdens mijn pilgebruik - als ik ongesteld moest worden, dat ik eerst veel bruinverlies had en dan direct een dag erna helderroodbloed verloor voor zo'n drie dagen en dat is hier nu niet het geval... echt raar Voor jou nog 7 dagen!! heb jij een iets wat regelmatige cyclus? ik veronderstel dat jij ook temperatuurt? klopt jouw temperatuurkaartje iets wat bij jou? Ik vind dat nogal moeilijk te ontcijferen... Ik ga dit weekend testen, als ik nog steeds niet ongi ben... maar ik durf niet echt, omdat ik er niet echt in geloof zwanger te kunnen zijn in ronde 1... in welke ronde ben jij zwanger geworden van jouw zoontje? In mw heb ik werk gevonden als huurbegeleidster in een SVK het is een leuk gevarieerde, boeiende job klinkt wel leuk activiteitenbegeleider!, moet je wel creatief voor zijn! Je hebt gelijk dat je voor vaste uren gaat! nog een duwtje en je opleiding zit erop! leuke vooruitzichten dus Goed, ik ga me wat ontspannen en hopen dat mijn :x er morgen niet zijn!!! Groetjes
Dat is bij mij inderdaad meestal wel een voorbode van de menstruatie inderdaad.. Maart ja nieuwe ronde nieuwe kansen, dan hoef je tenminste niet meer te wachten. Dat vind ik zelf dan wel weer fijn. Maar dat is ook het enige positieve eraan Haha. Dit is pas mijn eerste ronde zonde r pil dus ik weet nog niet wat mijn cyclus is. Ik vermoed daarom ook werk iets langer..
Idd, wrsl 2de ronde op komst.... hopelijk moet ik niet al te lang meer wachten, want dat is idd niet fijn Laat eens weten hoelang jouw cyclus zal zijn! Precies niet veel mensen die gestart zijn in feb ...
Nog geen menstruatie??? Geen bloed geeft moed!!!!! Ik ben benieuwd hoe lang mijn cyclus zal zijn. Af en toe wel menstruatie krampen. Ik denk dat dat komt van het stoppen met de pil. Weet het niet. Pfff deze maand duurt erg lang vind ik. Lastig dat wachten en ik kan mijn gedachten er maar moeilijk van af houden.
Neen... Nog geen menstruatie, bruinverlies is zelfs heel wat lichter van kleur en minder geworden.... Pfff duurt wel erg lang, maar lees op internet dat er wel mensen zijn die na de pil een cyclus van 35 dagen of meer hadden dusja... Nog maar ff afwachten dan... Hopelijk heb jij wat meer regelmaat de maand duurt idd wel erg lang, ging mij er nt te veel op focussen, maar ja het is sterker dan mezelf zeker dat het maar vlug weekend is nu!
En???? weet je al meer?? Ben heel benieuwd, zie in je banner dat je al verder met je eerst cyclus bent nu. Vervelend hé dat je niet weet hoe lang het duurt. Ik twijfel nu zelf ook heel erg. Het kan na de pil inderdaad erg schommelen
Neen, nog steeds geen nieuws ... Bruinverlies is veel minder, enkel één druppeltje roze bloed in men inlegkruisje dat is alles... We hebben alvast een testje gekocht, die we dan dit weekend gaan gebruiken, spannend! Nadat ik gestopt ben met de pil (3/1) heb ik voor het eerst mijn natuurlijke maanstanden gekregen op 25/1. In feite was dit toen mijn eerste ronde... of hoe redeneer jij? Nu zit ik dus in mijn 2de ronde als ik het goed op heb, want na de pil ben ik al eens natuurlijk ongesteld geweest. Dus toch raar dat mijn :x zolang op zich laten wachten al 34 dagen!! Terwijl ronde 1 een cyclus van 22 dagen was... Hmm nuja afwachten nog maar en dan dit weekend eens testen! eens benieuwd ...
Negatief getest vandaag... Ik snap er niets meer van, hopelijk wordt ik nu snel ongi... pff Binnen twee weken heb ik alsinds een afspraak bij de vk, hopelijk brengt hij mij wat meer inzicht in mijn cyclus, want nu...
Oh wat balen zeg. Nu maar afwachten inderdaad. Is het niet mogelijk dat je je eisprong heel laat hebt gehad? Je cyclus kan nog wel even van slag zijn na het gebruik van de pil. Voor het zelfde geld is je volgende cyclus weer maar heel kort. Ik heb een onttrekkingsbloeding gehad na het stoppen met de pil op 4 feb. Daarna nog niet weer mijn menstruatie gehad. Ik denk overigens dat mijn nod later is dan ik in eerste instantie dacht. Ik had heel duidelijk rekbaar slijm tot 23 feb. En toen een zwangerschapstest gedaan die geel lucht positief gaf. Sommige zeggen dat deze op de eisprong kan reageren. Mijn vriend stelde vanmorgen voor om weer een testje te doen en deze was negatief. Ik ga er gewoon vanuit dat ik over een week ongesteld wordt. Heb jij door het stoppen met de pil ook heel veel menstruatie krampen? Ik heb er inmiddels al bijna drie werken last van. Ik hoop echt dat het minder wordt!!!