Ow Musicalfan, die foto's!! Zo mooi! En wat een leuk nieuws, een klein prinsesje, gefeliciteerd! Dat pakje is echt té schattig zeg, super leuk! Ik snap dat je een beetje bezorgd bent, dat is logisch, maar probeer ook te genieten hè. Je meisje doet het tot nu toe hartstikke goed dus het is een sterke dame (net als haar mama ) Ben je al helemaal verliefd op de echo-foto's, of niet? Ik kon er nooit genoeg van krijgen, ik bleef maar kijken, hihi. @ hier; lekker druk. Ik loop gelukkig maar twee dagen stage dus de week zat er al snel weer op , maar ik moet nog zóveel doen wil ik in december af kunnen studeren. Dus ik ben weer hard aan het werk. En natuurlijk iedere week lessen voorbereiden, dat kost ook altijd best veel tijd. Maar het is wel super leuk in groep 1/2 dus ik doe het allemaal graag. Met Stef is verder alles prima. Die is de hele dag aan het klimmen en zich aan het optrekken dus we moeten alles weer veilig stellen hier in huis.
Thanks lieve marsonny en bibi. @marsonny, hoe is het met jou meis, weer beetje opgeknapt? En met de kleine? @bibi, tja, idd van die foto's kun je geen genoeg krijgen. Ik bof dat ondanks al het ziek zijn ik heel veel foto's heb. Ik denk zo'n 20 nu. Ik ga tzt ook een foto album aanschaffen waarin ik e.e.a schrijf (nu schrijf ik ook al in een schriftje), maar de echofoto's komen dan in het album. Is toch de start van mijn kleintje. Wordt wel echter nu ik weet wat het is. Spreek haar nu al aan in mijn buik. Beetje onwennig nog, maar tegelijkertijd zo vertrouwd. Druk druk druk dus voor jou de komende maanden. Maar wel lekker vooruitzicht als je in Dec zou kunnen af studeren. Wel heel fijn dat je het ook zo naar je zin hebt. Dat is het allerbelangrijkste. Haha, dus stef is een klein aapje geworden met al dat geklauter en geklim. Leuk!
Ja, echt een klein aapje! Heel mooi om te zien hoor. Vandaag was een vermoeiend dagje want hij wilde/kon vanmiddag niet slapen. Dus hij is wakker geweest van 10:00 tot 19:00! En ik maar achter hem aan en met hem rondsjouwen...Maar ook dat hoort erbij en hij is gelukkig hartstikke lief en gezellig geweest dus dan is het niet erg. Heb je eigenlijk al een naam voor je meisje? Ik praatte ook heel veel tegen Stef in de buik, alleen kon ik dan nog geen naam gebruiken. Veel contact maken met je meisje hoor, is voor jullie allebei goed en ook nog eens héél leuk en bijzonder!
Hey meiden, Hier ben ik weer Gyn was duidelijk: de herhaling is zeker aanwezig van hoge bloeddruk/ Hellp, maar omdat het zo laat in de zwangerschap pas verkeerd is gegaan mag ik wel bij VK onder behandeling blijven.. Zij gaan de bloeddruk goed in de gaten houden en bij afwijkingen wordt ik direct over gedragen naar gyn. Moet in het zh gaan bevallen, als bloeddruk goed blijft met eigen VK anders met gyn. Als alles goed blijft gaan mag ik meteen weer naar huis, anders natuurlijk niet. Ook gaan ze groei echo's maken met 28, 32 en 36 weken omdat Beau zo klein was.. mocht de groei stagneren dan zullen ze redelijk snel tot inleiden overgaan. Het blijft dus allemaal afwachten hoe het gaat lopen.. maar wel enige duidelijkheid gekregen... Ook over het geslacht (mooie echo gehad, kindje lag nu goed op groei): Beau krijgt een broertje!! ♥ (80% zeker, 20-wk echo moet 100% gaan geven)
@Musicalfan; sorry dat ik niet eerder heb gereageer meis Beetje rare tijd achter de rug.. Maar wat een mooie echo foto's! Heerlijk om te zien! Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar ze heeft al bewezen een sterke topper te zijn dus hou dat vast! Het komt vast allemaal goed. En een meisje! hoe bijzonder Ga er lekker van genieten meis, geniet van dat steeds groter wordende wonder in je buik..
Lieve dolfijn, geen sorry hoor! Dat snap ik toch.Thanks voor het lieve compliment voor wbt de foto's. Wat leuk voor Beau, een broertje. Ben zo benieuwd hoe hij straks zal reageren. Heb je al zitten speculeren over namen? Pff..ook best heftig allemaal bij jou zeg. Wel fijn dat ze je ook zo goed in de gaten houden. Komt vast allemaal wel goed met ons meis! Nogmaals een dikke knuf voor jullie @bibi, ik heb idd een naam, ondanks af en toe wat twijfel kom ik iedere keer weer terug bij die naam. Tis best lastig, je geeft de naam toch voor het leven mee. Haha, dat gesleep en achterna zitten is best een vermoeide bezigheid. scheelt een hoop als hij dan ondanks niet slapen gezellig blijft. xx
@ musicalfan sorry dat ik nu pas reageer maar wat leuk een klein prinsesje en wat fijn dat voor nu alles goed gaat snap dat dat je zorgen niet wegneemt die onzekerheid blijft wat een leuke foto's daar word je toch verliefd van dikke knuffel voor jou @ dolfijn heb in ons andere topic al even gereageerd maar wat leuk een baby broertje zat ik er even naast hahaha @ bibi hoe gaat het met jou en Stef nog steeds een lekker mannetje het jaar is hard gegaan nu naar de 2 jaar
@ Dolfijn; een klein mannetje, wat leuk! Gefeliciteerd met dit nieuws! Hopelijk verloopt je zwangerschap gewoon goed en kun je gewoon bij je vk blijven en kan zij je bevalling doen. Doe rustig aan! @ Musicalfan; hoe is het met jou meis? En met beebje? hopelijk maken jullie het goed. Niet teveel last gehad van de warmte? @ Twinkle; Wat ben jij alweer ver, 27 weken! Het gaat zo snel allemaal! Alles goed met jou en beebje? Met ons is alles prima hoor. Het jaar is héél hard gegaan, niet te geloven! Maar nu mag Stef eigenlijk wel gaan lopen want hij wordt opstandig. Haha Het wordt echt tijd dat hij wat meer kan want hij wil veel te veel. Hier een foto van gisteren, even bij papa kijken terwijl die aan het werk was: Bekijk bijlage 269564
Bibi, Zou wel fijn zijn als je je opleiding in december kan afronden!! Wat een leuke foto van stef met zijn papa!! Dolfijn, Wel fijn dat ze jou en de kleine beter in de gaten gaan houden!! Wat leuk dat er nog een klein mannetje (zoals het er nu naar uit ziet) bij komt in jullie gezin! Musicalfan, Wij hebben qua naam een maand voor de geboorte nog veranderd, want we hoorde de naam die we wilde zoveel en toen vonden we Demyan zijn naam, maar dat werkte niet met zijn derde naam in combinatie met zijn voorletters. Twinkle, Wilde jullie eigenlijk weten wat het word? Gaat het met jou verder goed allemaal?? ----------------------- Hier gaat alles zijn gangetje!! Demyan heeft zelf zijn laatste fles verschoven van 23.00 naar 22.00 en krijgt nu per dag 2 ijsklontjes groente eerder 1 ijsklontje per keer om te wennen aan de nieuwe smaak en dan een paar dagen achter elkaar hetzelfde om te kijken of die daar geen allergische reactie op heeft. Wortel, bloemkool en zoete aardappel smaken goed en gaan ook goed, geen reactie op gehad. Afgelopen dinsdagmorgen het eerste deel van de provocatietest gehad ivm de koemelkallergie, volgende week deel 2. Wat opviel was dat Demyan niet van harte dronk en hij kreeg later op de dag rode vlekken in zijn nek en bij zijn wenkbrauwen. Mogen nu ook even geen andere voeding/groente introduceren om zo een goed beeld te houden op of die nog meer reactie's laat zien! Qua ontwikkeling maakt die ook weer sprongetjes; maakt nieuwe geluiden, als die op zijn rug ligt pakt die zijn voeten vast, rolt op zijn zij probeert ook naar zijn buik te rollen dit lukt nog net niet. Zijn ondertandjes komen door, heeft hier niet echt last van, maar knauwt nu extra graag op van alles en nog wat; vingers van zichzelf op die van ons, speelgoed, kleding, bijtring, ect. Het eten koken voor Demyan doe ik als volgt de groente die wij zelf eten kook ik extra en zonder zout van het kookvocht maak ik met 1 schepje flesvoeding en rijstebloem en een theelepel zonnebloemolie een papje wat ik door de groente pureer met de staafmixer en ik gebruikte eerst een spuitzak maar nu gewoon een spuitje waar ik een groter gaat in heb gemaakt om de ijsklontzakjes te vullen is idd wat gepruts, maar na een paar keer word je er wel handiger in. Wat ik wel jammer vind trouwens is dat ik niemand in mijn vrienden en kennissenkring heb die ook een kleintje heeft van dezelfde leeftijd als Demyan om evt mee af te spreken en ervaringen te delen, ect
Twinkle jij bent idd al ver zeg. Gaat allemaal zo snel. Hopelijk voel je je goed. @bibi, geweldig die foto van Stef met pappa. En dat lopen komt vanzelf. Kun je hem straks helemaal niet meer bijhouden,haha! @dolfijn, hoe gaat het meis? denk veel aan je. @marsonny, jeetje een maand voor de geboorte nog de naam veranderd. Tja, ik ben dus ook erg besluitloos, maar denk dat ik het hier maar bij ga houden. We zullen zien. Lijkt me idd jammer dat er niemand een kleintje heeft van zijn leeftijd in je kennissenkring. Spannend die test. Dus volgende week weer. Wel naar dat hij dan toch echt zo reageerde dmv de vlekken. Krijgt hij dan ook nog buikkrampen of niet? Heb jij zelf allergieen? En wat een bezige bij zeg zo met die voeding. Creatief om dat zo in ijsblokjes vorm te doen. Ik heb van die hele kleine diepvries doosjes waar ik het in zou doen denk ik. Wat leuk dat hij zich zo aan het ontwikkelen is. En dat ontdekken en overal op kauwen. Zolang er nog niet teveel tandjes in zijn mond zitten als hij jullie vingers pakt is het vast niet zo erg. Heb je uiteindelijk nog een oplossing gevonden qua anticonceptie? je zou toch naar de huisarts gaan? @denise, hoe gaat het met jou en Tegan?
Hier gaat het wel. Nog steeds ups en downs. Spugen al ruim 1,5 week niet gedaan, maar misselijkheid blijft. Soepen eten gaat wel, ander warm eten niet echt. Voel me elke keer zo naar daarna, dus probeer dat 2 keer per week en voor de rest brood.(met soep) Krijg ik toch nog iets van groenten binnen. Verder hele kleine beetjes eten en drinken. Misselijkheid blijft maar ik heb me erbij neergelegd dat dit wel zo zal blijven hele zw schap. Ben zo dankbaar voor dit wondertje. Vind het geweldig dat ze nu steeds schopt (over een paar weken denk ik dara vast anders over als ik gekneusde ribben heb,haha). Maar wat een mooi gevoel is dat zeg! Ik geniet dus wel veel meer.
@ Musicalfan; fijn dat je zo aan het genieten bent meis! Moet je ook echt proberen want nu is het voor jou enorm zwaar, maar straks zijn die 9 maanden ineens alweer heel lang geleden. Ook mooi dat je al even niet hebt hoeven spugen. Natuurlijk voel je je niet top, maar dat spugen is zo vermoeiend. Hopen dat het zo blijft dan zijn de komende 18 weken hopelijk een beetje vol te houden voor je. @ Marsonny; geweldig hè, die ontwikkeling! Hoe is het nu met zijn tandjes, zijn ze al door? Ik heb ook een bijtring voor Stef, die hielp hier ook goed. En ik heb Chamodent druppeltjes om het tandvlees mee in te smere. Maar Stef had er gelukkig ook niet zoveel last van. Wat een gedoe met koken trouwens voor Demyan! Je hebt natuurlijk weinig keus, maar ik vind het knap dat je het zo doet!! Wij hebben ook geen vrienden met kinderen in de leeftijd van Stef. Ik heb wel regelmatig contact met een oud-collega van het kdv. Haar zoontje is 10 maanden ouder dan Stef. En ik kom nog wel eens bij het kdv dus dan zie ik wel veel kindjes en ik kan met mijn oud-collega's praten. Maar ik vind het forum ook zo fijn want ik heb ook echt de behoefte om ervaringen uit te wisselen. Dus gelukkig maar dat ik jullie heb!
@ bibi ja gisteren alweer 28 weken het gaat nu wel heel hard hoor morgen word het kamertje gebracht en een zaterdag hebben we de wagen met een aantal andere dingen wezen halen ben echt verliefd we weten niet wat het word maar de namen staan al vast nog 3 maandjes dan is het zo ver ik hoop dat Stef snel gaat lopen daar is hij zo te horen ook echt aan toe geniet ervan straks komt er nog 1 bij dan ga je twee keer zo hard lopen haha @ musicalfan ja de tijd gaat zeker hard meis we hebben er lang op gewacht maar nu is het bijna zo ver ik kijker echt steeds meer naar uit ik vind het erg sneu voor je dat je je eigen zo slecht blijft voelen maar dat je ondanks dat zo positief in het leven staat respect voor jou straks kan je lekker van je kleine meisje gaan genieten want ook voor jou gaat de tijd steeds sneller voorbij hoe gaat het trouwens met het bruin verlies is dat wel afgenomen nu @ marsonny nee wij weten niet wat het word wilden we niet weten het blijft nog even een verrassing wat jammer dat je niemand in de omgeving of kennisen kring hebt om ervaring mee uit te wisselen dat zou zo fijn zijn spannend die test zeg gelukkig heb je dan wel duidelijkheid hier hebben we de namen al en wisselen gaan we niet meer hoor maar jullie hebben wel gelijk als je de naam hoort moet je wel hebben van dat is het @ denise hoe gaat het met jou en Tegan wat vliegt de tijd toch voorbij @ dolfijn heb in het andere topic gepost dus hier even een dikke knuffel
@ Twinkle; en, blij met het kamertje? Leuk is dat hè, alles in elkaar zetten en de boel inrichten. Nu kan je 10 keer per dag het kamertje binnen lopen en lekker zwijmelen. Zit trouwens dit bericht te typen, begint Stef te huilen. Staat ie rechtop in bed! Weer iets nieuws wat hij deze week heeft uitgevonden. Dus ik ben er weer weg van, kijken of ons ventje nog wil slapen...
@ bibi ja zo leuk straks is het helemaal klaar straks de baby wasje smelt al als ik eraan denk wat goed zeg van Stef lekker nog even en dan ren je hem echterna
@bibi, thanks voor je lieve woorden weer meis! wat goed van Stef. Idd, straks moet je hem achterna rennen. @twinkle, thanks voor je lieve woorden weer meis! Wat fijn dat je kamertje binnen is gekomen evenals de andere spullen. Helaas had ik van het weekend weer bloedverlies wat meteen overging in bruin gelukkig. Had hele harde buiken en enorme menstruatiekrampen en durfde ook echt niet naar de wc. Maar ja, moest toch en was er dus al bang voor. Weer bloed. Maar beebje voel ik iedere dag duidelijk en hartje doet het goed, dus ben nu niet naar z-huis gegaan. Ze kunnen toch niets doen nu. Ik ben blij als beebje levensvatbaar is, voor het geval ze toch veel te vroeg wil komen. Liever niet natuurlijk (wellicht zit ze er tot 42 wkn), maar die angsten op deze manier zijn niet zo fijn. Probeer echt mijn rust erin te vinden. En dat lukt aardig nu het bruinverlies weer zo goed als weg is. Afwachten dus. Btw ik heb best wel een behoorlijk buik voor het termijn. Hij gaat echt in de weg zitten en ik moet nog zo lang. Gek is dat. Ik weet dat mijn vriendin ineens behoorlijk groeide en ze beviel met nog geen 32 wkn van een ienimini meisje. Dus buikomvang zegt niets over grootte baby. Hoe is dat bij jou dan twinkle? En wat leuk dat jullie de namen hebben. Hoe is het verder met de andere meiden?
Ooow heerlijk dat voorbereiden op de komst van de kleine, vond dat zo leuk; kamertje inrichten, wasrek vol mini kleertjes Musicalfan, Vind je zo dapper hé en wat onzettend kl*te dat je weer bloedverlies had, maar gelukkig laat je meisje zich goed aan je voelen dat geeft denk ik ook wel rust? Bibi, Het koken voor Demyan vind ik niet erg, weet nu wel precies wat er in zit en waar die evt op zou kunnen reageren. Wat ik vaak doe is de groente die ik voor onszelf kook extra veel koken en dan zonder zout en dan als ik klaar ben met eten dan piel ik het in de ijsklontzakjes. Ervarringen kan ik idd online wel delen hier en via een ander forum, maar zou het voor Demyan leuk vinden als die contact zou hebben met een leeftijdsgenootje, maar ja wat er niet is is er niet! Demyan heeft deze keer na de test geen last gehad van uitslag of uit zijn hum zijn, ben benieuwd 17 september weten we meer! Ondertussen laat hem de warme prak lekker smaken, wortel met zoet aardappel, bloemkool met zoete aardappel en als variatie wortel,bloemkool met zoete aardappel Vanwege de test mochten we nog niets anders qua voeding aanbieden, maar vanaf maandag kunnen we weer door met nieuwe groente introduceren. We gaan er spercibonen, brocollie en courgette aan toevoegen en dan ook fruit introduceren Demyan is ook druk met tandjes krijgen had er tot nu toe niet veel last van tot gisteravond toen had die er wel verdriet van gelukkig al vsm druppels en zetpillen in huis en na die gegeven te hebben ging het wel weer. plus een koude natte spuugdoek was ook erg fijn
@ musicalfan wat een pech zeg dat het bloedverlies weer begon gelukkig is het nu wel weer bruinverlies ik kan me voorstellen dat je zo blij bent als het levens vatbaar is buiten het lichaam want hier krijg je iedere keer een heel naar gevoel van krijgt ik hoop gewoon dat je kleine prinsesje lekker blijft zitten tot dat het tijd is om te komen maar helaas heb ik en niemand daar controle over hier ook een beste buik en ook ik mag nog even maar ben zo blij dat hij er zit hahaha veterschoenen aan doen gaat niet meer ik denk idd dat het iets is wat bij jouw zwangerschap hoort gelukkig voel je de kleine meid nu goed trappelen en hoor je het hartje dat geeft in ieder geval een stukje rust doe rustig aan en denk aan je @ marsonny ja zo leuk van het weekend zetten we het in elkaar zondag alweer 29 weken wat gaat de tijd hard zeg
Hey twinkle, en babykamer al gevorderd??? Haha, jij dus ook al een behoorlijk buik. Tja, beter zo dan anders natuurlijk. En dat je je schoenen niet meer vastkrijgt. Ik ben natuurlijk wat weekjes minder en kan dat soort dingen nog wel, maar gaat al wat moeizamer. Hopelijk voel je je goed meis! @marsonny, hoe is het nu met Demyan. Zijn er al tandjes door? @bibi en dolfijn en denise, hoop dat alles goed met jullie gaat. En met de kleintjes natuurlijk.
Hier vandaag naar de gyn geweest. Waar ik loop doen ze om en om. dan vk en dan de gyn. Mijn baarmoedermond is gelukkig gesloten, dat heeft ze vandaag gecheckt vanwege de bloedingen (vanmorgen weer heel licht). Maar dat is een pak van mijn hart. Ze vond het erg naar dat ik ook zo beroerd blijf voelen. Maar beebje lijkt er dus niets van te hebben. Ze heeft wel een echo gemaakt. Beebje lijkt nu een weekje achter te lopen, maar dat zegt nu nog niet zoveel op dit termijn. Straks als ik wat verder ben maken ze de groeiecho's vanwege de 2 bloedvaten navelstreng. O ja, en mijn buik is weer iets meer aan de grote kant voor dit termijn. Gek is dat toch. Wel moet ik in week 27 opnieuw bloed laten prikken ivm rh-c negatief. Als die dan nog steeds negatief zou zijn, zou het kunnen dat je antistoffen aanmaakt ofzoiets. En dat zou in het ergste geval bloedarmoede bij de baby kunnen veroorzaken. Maar gelukkig komt dat maar zelden voor. Dit bloedonderzoek doen ze ook pas sinds 2011. Hebben jullie dat ook gehad? Tja, ik ga me daar niet zoveel zorgen over maken. Maar er is wel iedere keer iets, en ik ga ervan uit dat beebje gezond is, maar er wordt me iedere keer wel iets meegedeeld. Nou ja, ik ben in ieder geval enorm blij en gerustgesteld dat mijn baarmoedermond netjes gesloten is. Door alle bloedingen ben ik zo blij dat ze daar goed naar gekeken heeft. Nou dat was het weer even voor nu. Knuffies voor jullie allen.