Lieve mama's! Ik wil zo ontzettend graag ook mama worden! Nu dacht ik het even te zijn, maar helaas een leeg vruchtzakje.. Ik plaats dit bericht hier, omdat ik héél graag de goede verhalen hoor. Op de sites van verloskundigen lees je altijd dat je na een miskraam net zo'n grote kans hebt om zwanger te worden als ieder ander. En dat dat bij veel vrouwen ook het geval is. Ik zou deze verhalen heel graag willen horen. Wie van jullie heeft een miskraam gehad en was daarna succesvol zwanger? En hoeveel tijd heeft daar tussen gezeten? Alvast bedankt!
Wat vervelend dat jouw dit moest overkomen. Sterkte. Qua goede verhalen: Na mijn eerste miskraam was ik na 6 maanden weer zwanger. Hieruit een gezonde dochter gekregen. Na de tweede miskraam was ik na twee rondes zwanger van onze zoon. De zwangerschappen die goed zijn gegaan waren zonder problemen/complicaties en met gezonde kindjes als resultaat.
Ik!!! Na een ma mk en bgz (in een half jaar tijd) zwanger geraakt en gebleven! Het voelde toen alsof het heel lang duurde, maar het klinkt gek maar dat ben ik nu allemaal vergeten.
Je bent 2 maanden geleden pas gestopt met ac? Dan was je heel snel zwanger, fijn! Niet gelijk bij de pakken neer gaan zitten, maar beetje geduld hebben
Na ruim een jaar proberen voor het eerst zwanger. Dat werd een miskraam. Eerst was ik bang dat ik misschien niet zwanger kon worden. Daarna was ik bang dat ik een zwangerschap niet kon voldragen. Die angst proef ik bij jou ook een beetje. Na 7 'rondes' was ik weer zwanger en toen kregen we onze oudste zoon. Toen we voor een broertje / zusje wilde gaan, was ik de eerste poging gelijk zwanger. Helaas een missed abortion. Na wederom 7 rondes was ik weer zwanger en dat werd onze jongste zoon. Mijn moeder heeft trouwens ook een miskraam gehad voor ze ons kreeg. En ik hoor best vaak om me heen dat een eerste zwangerschap mis gaat, maar daarna gewoon goed. Dit zegt natuurlijk allemaal niks over jou, in de zin dat het geen garanties geeft. Maar statistisch gezien, hoef je je zeker geen zorgen te maken. Heel veel sterkte!
Hier een mk gehad in feb. Zijn toen bewust Gestopt omdat we al voor de zwangerschap een vakantie naar Curacao hadden gepland. In juni was ik gelijk weer zwanger en dat is ondanks veel bloedverlies goed gegaan. Je hoort het trouwens echt veel hoor dus hou er vertrouwen in. Ken ook een hoop mensen die gelijk in de volgende ronde weer zwanger zijn geraakt en waarbij het goed gegaan.
Heb t zelf gelukkig nooit meegemaakt. Een nicht van mij wel, had een mk en was de maand daarna zwanger! Eem vriendin van me heeft 3 gezonde kindjes en tussendoor ook twee keer een mk gehad. Hopelijk mag het voor jou okk allemaal snel goed gaan!🍀
Ik was in de 1e ronde zwanger, dat werd een miskraam. 2 rondes later weer zwanger en heb nu een gezonde zoon van bijna 8 maanden! Snap je angst wel hoor, sterkte.
Mijn eerste zwangerschap was na 1 poging meteen raak, helaas een missedabortion, na de curettage meteen 4 weken daarna mijn menstruatie daarna de volgende poging gedaan en meteen weer raak!! en ook gebleven van jawel een tweeling die ik voldragen heb en nu alweer 4 en halve maand oud is. En het mooie is ik heb zware pcos! 11 jaar lang geen menstruatie gehad, tot ik 80 kg ben afgevallen en opeens rammelende eileiders kreeg en een gevoel van nu of nooit...nou dat heb ik geweten 2 voor de prijs van 1. Ik was ook bang wat als het niet meer lukt? maar zoals je kan zien kan het heel snel gaan, hoop dat je snel weer een positieve test in handen zult hebben heel veel sterkte <3
Hier ook goede verhalen Toen wij een tweede kindje wensten kreeg ik eerst een miskraam, de maand daarna was ik zwanger van onze dochter. Voordat ik zwanger werd van ons zoontje had ik vier vroege miskramen waarvan eentje in de maand voordat ik zwanger raakte. Tijdens een nacontrole zagen we geheel onverwacht een mooi eitje, de maand erop testte ik positief
Dit. Tot twee keer toe. Wel ruk natuurlijk. Maar goed. Je doet er niks aan en sommige mensen hebben nu eenmaal meer pech dan anderen.
Na ruim 3 jaar voor het eerst zwanger , dat werd een miskraam, toen de eerste poging erna meteen weer zwanger (na 4 maanden) , dat werd een missed abortion en toen de eerste poging daarna (na 6 maanden, totaal na kleine 4 jaar) weer zwanger en nu bijna 26 weken zwanger. Heel kut, maar niet bij de pakken neer gaan zitten! Succes!
Na m'n miskraam bleek ik 3 weken later alweer zwanger! En vorige week bevallen van een hele gezonde dochter💕!