Op zoek; GOEDE verhalen na miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gember, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Lieve mama's!

Ik wil zo ontzettend graag ook mama worden! Nu dacht ik het even te zijn, maar helaas een leeg vruchtzakje..

Ik plaats dit bericht hier, omdat ik héél graag de goede verhalen hoor. Op de sites van verloskundigen lees je altijd dat je na een miskraam net zo'n grote kans hebt om zwanger te worden als ieder ander. En dat dat bij veel vrouwen ook het geval is. Ik zou deze verhalen heel graag willen horen.

Wie van jullie heeft een miskraam gehad en was daarna succesvol zwanger? En hoeveel tijd heeft daar tussen gezeten?

Alvast bedankt!

2. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Na 3/4 maanden gewoon probleemloos zwanger geraakt. Dat is gewoon meestal het probleem.
    Komt goed!

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat vervelend dat jouw dit moest overkomen. Sterkte.

Qua goede verhalen:
    Na mijn eerste miskraam was ik na 6 maanden weer zwanger. Hieruit een gezonde dochter gekregen.
    Na de tweede miskraam was ik na twee rondes zwanger van onze zoon.

De zwangerschappen die goed zijn gegaan waren zonder problemen/complicaties en met gezonde kindjes als resultaat.

4. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik!!! Na een ma mk en bgz (in een half jaar tijd) zwanger geraakt en gebleven! Het voelde toen alsof het heel lang duurde, maar het klinkt gek maar dat ben ik nu allemaal vergeten.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je bent 2 maanden geleden pas gestopt met ac? Dan was je heel snel zwanger, fijn! Niet gelijk bij de pakken neer gaan zitten, maar beetje geduld hebben ;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Na ruim een jaar proberen voor het eerst zwanger. Dat werd een miskraam. Eerst was ik bang dat ik misschien niet zwanger kon worden. Daarna was ik bang dat ik een zwangerschap niet kon voldragen. Die angst proef ik bij jou ook een beetje.
    Na 7 'rondes' was ik weer zwanger en toen kregen we onze oudste zoon.

Toen we voor een broertje / zusje wilde gaan, was ik de eerste poging gelijk zwanger. Helaas een missed abortion. Na wederom 7 rondes was ik weer zwanger en dat werd onze jongste zoon.

Mijn moeder heeft trouwens ook een miskraam gehad voor ze ons kreeg. En ik hoor best vaak om me heen dat een eerste zwangerschap mis gaat, maar daarna gewoon goed.

Dit zegt natuurlijk allemaal niks over jou, in de zin dat het geen garanties geeft. Maar statistisch gezien, hoef je je zeker geen zorgen te maken.

Heel veel sterkte!

7. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier een mk gehad in feb. Zijn toen bewust
    Gestopt omdat we al voor de zwangerschap een vakantie naar Curacao hadden gepland. In juni was ik gelijk weer zwanger en dat is ondanks veel bloedverlies goed gegaan.
    Je hoort het trouwens echt veel hoor dus hou er vertrouwen in. Ken ook een hoop mensen die gelijk in de volgende ronde weer zwanger zijn geraakt en waarbij het goed gegaan.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier 4x missed abortion en nu 32 weken zwanger

9. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Heb t zelf gelukkig nooit meegemaakt. Een nicht van mij wel, had een mk en was de maand daarna zwanger!
    Eem vriendin van me heeft 3 gezonde kindjes en tussendoor ook twee keer een mk gehad.
    Hopelijk mag het voor jou okk allemaal snel goed gaan!🍀

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik was de ronde na m'n miskraam gelijk zwanger.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier na 5 maanden, derde eisprong weer zwanger geraakt.
    De 2e in de 1 e ronde

12. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik was in de 1e ronde zwanger, dat werd een miskraam. 2 rondes later weer zwanger en heb nu een gezonde zoon van bijna 8 maanden! Snap je angst wel hoor, sterkte.

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Mijn eerste zwangerschap was na 1 poging meteen raak, helaas een missedabortion, na de curettage meteen 4 weken daarna mijn menstruatie daarna de volgende poging gedaan en meteen weer raak!! en ook gebleven van jawel een tweeling die ik voldragen heb en nu alweer 4 en halve maand oud is.

En het mooie is ik heb zware pcos! 11 jaar lang geen menstruatie gehad, tot ik 80 kg ben afgevallen en opeens rammelende eileiders kreeg en een gevoel van nu of nooit...nou dat heb ik geweten 2 voor de prijs van 1.

Ik was ook bang wat als het niet meer lukt? maar zoals je kan zien kan het heel snel gaan, hoop dat je snel weer een positieve test in handen zult hebben heel veel sterkte <3

14. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Hier ook na 3 x ma 2 gezonde meiden..

15. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook goede verhalen :)

Toen wij een tweede kindje wensten kreeg ik eerst een miskraam, de maand daarna was ik zwanger van onze dochter.

Voordat ik zwanger werd van ons zoontje had ik vier vroege miskramen waarvan eentje in de maand voordat ik zwanger raakte. Tijdens een nacontrole zagen we geheel onverwacht een mooi eitje, de maand erop testte ik positief :)

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Dit. Tot twee keer toe. Wel ruk natuurlijk. Maar goed. Je doet er niks aan en sommige mensen hebben nu eenmaal meer pech dan anderen.

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Na ruim 3 jaar voor het eerst zwanger , dat werd een miskraam, toen de eerste poging erna meteen weer zwanger (na 4 maanden) , dat werd een missed abortion en toen de eerste poging daarna (na 6 maanden, totaal na kleine 4 jaar) weer zwanger en nu bijna 26 weken zwanger.

Heel kut, maar niet bij de pakken neer gaan zitten! Succes!

18. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hier de ronde na mijn miskraam gelijk weer zwanger. En nu een gezonde zoon van anderhalf jaar :)

19. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Na m'n miskraam bleek ik 3 weken later alweer zwanger! En vorige week bevallen van een hele gezonde dochter&#128149;!

20. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    3 maanden na mijn mk in juli weer zwanger! Nu inmiddels al 16 weken.

Deel Deze Pagina