Nieuw hier. Zoon (okt'14) 2 mk, nu zwanger, zo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krammetje, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krammetje

Krammetje Lid

8 jan 2017
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi. Ik ben nieuw hier. Ik ben krammetje, 30 jaar, getrouwd, moeder van zoon uit okt14, na 2mk zwanger, uitgerekend: 3 juni 2017

Ik heb meteen een aantal vragen. Ik heb erg onzeker over deze zwangerschap. Over alles eigenlijk. Na mijn zijn heb ik een postnatale depressie gehad. Daar goed uitgekomen. Maar heb nog steeds schuldgevoelens tegenover onze zoon. De mk hielpen niet mee. Nu weer erg onzeker en bang. Heb nog niets gekocht. Ben nog steeds bang dat het misgaat.

Ik werk 4 dagen. En eigenlijk wil ik niet minder werken. Financieel is het wel lekker zo. Maar eigenlijk wil ik ook meer tijd met mijn kind(eren) Mijn hoofd loopt over.
    Daarbij is mijn zoon best driftig. Luistert slecht. Hij slurpt me leeg.
    Ook weet ik allemaal even niet wat ik qua voorbereiding moet regelen.
    Ik weet het gewoon allemaal niet meer.
    Ik ben zo bang voor een nieuwe postnatale depressie. Herkent iemand zich in mij?

Even de praktische zaken. We moeten straks twee campingbedjes hebben. Zou ik voor mijn zoon nog zo'n extra matrasje nodig hebben? Of kan hij al wel op het matrasje van het campingbed zelf? Het scheelt veel plek in de auto. En waar laten jullie die kinderstoelen in de woonkamer? Zal ik een duowagen kopen? Maar waar laat ik die in huis?
    Ik merk aan mezelf dat ik het allemaal best heftig vind, twee van die kleintjes straks. Ik vind het nu al een gesjouw en weet niet hoe ik het straks allemaal moet doen. En ik weet al helemaal niet wat ik kan verwachten van mijn zoontje en de baby straks samen. We gaan wel proberen alles zo normaal mogelijk te laten zijn. Zijn flesje melk 's avonds met mama in de stoel. Samen met papa op donderdag op de fiets naar de kinderboerderij. En af en toe alleen spelen bij oma en opa. Hij is nu op een leeftijd dat hij erg gefrustreerd is, veel huilt en dramt. Ik hoop dat dat over is als de baby er is.
    Sorry voor mijn lange verhaal. Ik hoop dat iemand zich in mij herkent en ons een beetje kan voorzien van tips.. want ik zie het zelf niet meer :(

2. Krammetje

Krammetje Lid

8 jan 2017
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niemand 😖😢

3. Humava

Humava Niet meer actief

Je oudste kan tegen de tijd dat de baby in de kinderstoel kan wel op een gewone stoel lijkt me. Hier 21 maanden verschil en wij hebben ook maar 1 kinderstoel. Kan hij straks ook niet in een groot bed slapen dat je geen 2 campingbedjes nodig hebt? Mijn dochter ging met 3 al wel in een groot bed hoor. Duowagen lijkt me niet nodig. Misschien een meerijdplankje.

Wbt je postnatale depressie kan ik je niet helpen, het lijkt mee heel heftig en misschien is het goed om dit vooraf al met je vk te bespreken. Dat je zoontje zo driftig is wel lastig. Als je er echt doorheen zit kan je hem dan niet een keer bij opa en oma of zoiets brengen dat je even een dagje kan opladen?

Het aantal dagen dat je werkt moet je helemaal zelf bepalen. Ik werk 3 dagen en vind dit prima, maar als jij graag 4 dagen wil blijven werken moet je dat doen.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Mijn oudste was ruim 2 toen zijn broertje kwam. Hij sliep toen al in een groot bed dus geen extra campingbedje nodig. Babykamer is helemaal naar de jongste gegaan en hij kreeg een nieuwe kamer. Duo wagen is ook niet nodig. Wij hadden ook een meerijdplankje en als mijn man en ik
    Samen met de jongens weggingen ging de oudste in een buggy.
    wij hadden/ hebben trouwens wel 2 triptrap kinderstoelen maar daar zitten ze nu nog op😉

5. LSQ

LSQ Niet meer actief

#5 LSQ, 8 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2017
    Hier ook een zoon van okt 2014 en een broertje van maart 2016. Als ik nu naar mn oudste kijk, denk ik dat je oudste idd niet veel meer nodig zal hebben wanneer je jongste zal komen. Beide kinderen kunnen slapen in een campingbed zonder extra matras. Ik heb ook begrepen dat zo'n extra matras wordt afgeraden wegens gevaar dat het kind er onder komt en niet meer weg kan.
    Wij hebben een duowagen gekocht, maar afhankelijk van hoe je oudste nu is, is dat voor jullie niet nodig. Wat wel heel handig kan zijn, is een draagdoek of draagzak. Vooral in die eerste periode met mamahonger is het heel handig om toch dingen gedaan te krijgen. Je zou dan ook kunnen kiezen om de oudste in de wagen te doen en de jongste in de doek/zak.

Bij ons delen de jongens hun kamer. Daarom delen ze ook de commode en kledingkast. We hebben wel een tweedehandse ledikant erbij gehaald en een cosleeper voor in het begin. Wellicht voor jullie dan alleen een cosleeper nodig en tegen de tijd dat de jongste over gaat, kan de oudste ook over. Ik weet natuurlijk niet of je van cosleeper houdt.

Heel veel meer hoef je denk ik niet te regelen. Kleding wellicht nog gewoon van de oudste en autostoel waarschijnlijk ook voor de eerste periode.

En trouwens dat hele drammerige herken ik wel. Onze oudste is nu ook echt twee. Het zal een pittige periode worden, maar ik denk dat het al wel mee zal vallen wanneer de jongste wordt geboren. Dan is hij toch al wat ouder en wellicht vindt hij het dan heel leuk om te helpen en zo. Goed om er vooraf mee bezig te zijn.

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Allereerst gefeliciteerd!

Ons zoontje wordt in oktober dit jaar 3, ons volgende kindje zal dan rond de 2-3 maand zijn. Ons zoontje gaat dit jaar nog naar een peuterbed, en de babykamer gaat dan naar de andere slaapkamer.

Wij doen gewoon een meerijd plankje voor achter de kinderwagen, en als we weg gaan nemen we de buggy gewoon mee en duwen we elk een wagen.

Ons zoontje heeft nu ook weer zo'n periode dat ie behoorlijk pittig is, en nee voor op zn tong ligt. Het zal hoop ik wel weer over gaan.. gaat jullie zoontje naar het kinderdagverblijf? Dat hielp bij die van ons wel.. Gelukkig kan hij daar aankomende week weer naar toe😂

Met een postnatale depressie heb ik geen ervaring.. kun je daar niet bij de vk terecht?

Kinderstoel.. nog niet over na gedacht, maar de kleine ligt eerst toch in de kinderwagen, en daarna in de wipstoel bij de tafel.. zien we daarna wel weer! Wil zoontje iig in de tafelstoel houden, dus denk dat er nog een kinderstoel bij komt..

Deel Deze Pagina