Laagliggende placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Derwi, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Derwi

Derwi Lid

27 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Toen ik 6 weken zwanger was kreeg ik mijn eerste bloeding. Uiteraard was de gedachte dit is een miskraam. Vervroegde echo gehad bij 8 weken en hartje was te Zien. Het zou dus een geknappen adertje zijn gebeurt heel vaak werd mij verteld. Vanaf week 10 bijna dagelijks een bloeding ook met stolsels. 5 extra echos maar steeds te horen gekregen kindje gaat goed komt vaker voor. Toen ik bij 16weken 4 ochtenden wakker ben geworden met heel veel bloed weer gebeld en doorgestuurd naar gynecoloog. Echo gehad en zij zagen gelijk dat het probleem bij de placenta lag. Ik was al opgelucht dat er eindelijk iets gezien werd. Nu ben ik 20 weken en heb elke dag bloed gehad alleen de afgelopen week niet. Iemand hier ervaring mee? Zou de placenta al verschoven Kunnen zijn?
    Deze week weer een echo , maar bij de verloskundige, dus ik vraag mij af of zij het daar wel kunnen zien..
    Ook was het advies niet te werken bij een bloeding dus zit al 4 weken thuis, nu denk ik zou ik weer gaan werken aangezien ik al een week geen bloeding heb gehad

2. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Zou goed kunnen dat je placenta al een stukje is opgeschoven hoor. Als het goed is kan de verloskundige dat ook zien met de echo(is mijn ervaring)Misschien dat ze een inwendige echo ervoor moet maken, dat zou wel kunnen.

3. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    Hoi derwi, jammer genoeg weet ik wat je bedoeld.. ik heb ook al een aantal bloedingen gehad afgelopen weken en bij mijn oudste zoon tot 27 weken.. als het goed is groeit de placenta mee met je buik omhoog en stoppen dan de bloedingen.. mijn oudste zoon is helemaal gezond, dus het komt goed ;) het is vooral erg vervelend, omdat je weinig mag en het zoveel onzekerheid mee breng.. ik hoop voor jou dat het snel stopt en je compleet mag genieten van je kleine in je buik.

4. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Tijdens mijn derde zwangerschap heeft de placenta ook laag gelegen (lees: laag + over de uitgang heen).
    Verloskundige zei dat je verder de zwangerschap vordert de placenta ook naar boven klimt als het waren. Dit is helaas niet altijd zo. Bij mij is het goed gekomen :)

Er is een kans dat het bloedverlies is gestopt omdat je placenta naar boven is geschoven. Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Daar zul je achter de eerst volgende echo achter komen :)

Deel Deze Pagina