Hallo dames, Wie heeft ervaring met dit middel? Ik heb het gebruikt ivm uitstellen menstruatie (vakantie). Volgens de huisarts wordt je dan 2-3 dagen naar het stoppen ongi. Inmiddels wacht ik al 6 dagen en ben nog steeds niet ingesteld. Ik heb ook niet het gevoel dat het eraan zit te komen
Even testen op een zwangerschap en anders is het echt geduld hebben. Ik werd bij Provera/primolut pas 12 dagen na de kuur ongesteld
Ik heb ook Primolut gehad om een menstruatie op te wekken (cyclus was al langer dan 50 dagen). Werd alleen toen ook niet ongesteld. Was ik dus zwanger! Ik heb me veel zorgen gemaakt over de werking van Primolut op de baby, maar dat was helemaal niet nodig. Huisarts belde toen in mijn bijzijn naar een gyneacoloog. Die wist zelfs te vertellen dat door de hormonen in de Primolut misschien wel geholpen om zwanger te blijven!
Ik heb ook Primolut gehad omdat mijn menstruatie al meer dan 90 dagen wegbleef. Ik ben bekend met PCOS, en er is mij door mijn gynaecoloog verteld dat het beter is om af en toe een menstruatie op te wekken omdat de baarmoeder zich dan "reinigt". Ik kreeg een tiendaagse kuur en na afloop ben ik hooguit 5 druppels bruinrood bloed (oud bloed) verloren. Meer niet, menstruatie werd dus niet opgewekt. Zwanger was ik niet. Had ik ook niet verwacht (en niet gewild) 50 dagen daarna kreeg ik spontaan een menstruatie van 3 dagen. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik ook vroege verschijnselen van de overgang lijk te hebben sinds begin 2017(nachtzweten, nachtmerries, opvliegers, aankomen in gewicht en cholesterol) dus dat kan natuurlijk de reden zijn dat de Primolut niet werkte. Overigens ga ik het never nooit meer gebruiken, zulke heftige bijwerkingen heb ik gehad (misselijk, slapeloosheid, nog meer nachtmerries, stemmingswisselingen enz)