Sinds ruim een jaar hebben wij twee robinia pseudoacacia's (tortuosa) in de tuin staan. Nu hebben ze gisteren tijdens de storm behoorlijk wat schade opgelopen. Ze zijn beide net boven de entplek flink beschadigd. Zie de foto's. Wij hebben trouwens zelf de gescheurde takken eruit gezaaid. Is dit einde verhaal of kan het nog bijtrekken? Boompje 1 heeft minder schade dan boompje 2. Voor de eerste heb ik ook nog wel hoop, maar voor de tweede vrees ik het ergste. Is dit terecht? Boompje 1:
Ik heb niet direct verstand van bomen maar zou zelf het volgende doen: Bij een tuincentrum iets halen om de beschadigde delen te behandelen. Dan voorkom je dat de boom ziek wordt. En verder even afwachten. Bomen zijn best weerbaar en loopt waarschijnlijk wel weer uit.
Mijn man zegt (hovenier): niet aankomen en komend voorjaar helemaal terugsnoeien tot vlak bij de ent (begin april). Worden de bladeren bruin dan is het einde verhaal maar mijn man denkt dat dit mee gaat vallen..
Dus ook geen beschermspul erop? Ik had via google lac balsam gevonden. Het tweede boompje is nu ook eigenlijk alleen maar de ent en 1 kleine tak.