Op zoek naar advies en ervaringen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elvira5, 20 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Hallo,

    Ik begrijp even niet veel meer van mijn cyclus en merk dat ik niet zo goed weet wat ik er aan kan doen, maar dat het me wel onzeker maakt.

    Ik ben bekend met PCOS, tenminste dat is voor mijn eerste zwangerschap vastgesteld door de gynaecoloog. Toentertijd ben ik zwanger geworden met behulp van clomid. Mijn tweede en derde zwangerschappen waren spontaan. Beide keren in de borstvoedingsperiode en met lange cyclussen.

    Nu hebben wij nog één laatste kinderwens. Sinds maart heb ik weer een cyclus. De eerste 2 waren erg netjes van 27 en 29 dagen, maar sinds de derde cyclus worden ze weer langer. Die was 39 dagen en nu zit ik alweer op dag 47. In mijn vorige cyclus heb ik een ovulatiebloeding gehad waarschijnlijk, want toen heb ik ongeveer 3 dagen heel licht bloedverlies gehad en 2 weken later werd ik ongesteld. Nu heb ik sinds zaterdag weer een hele lichte bloeding. Zaterdag en zondag bruinverlies en gisteren en vanochtend alleen bloed bij het afvegen. Ik verlies deze cyclus sowieso vaker een drupje bloed en daar maak ik me een beetje zorgen om.

    Wat zouden jullie doen? Ik twijfel om de huisarts te bellen. Het ligt misschien gewoon aan het feit dat ik nog borstvoeding geef en PCOS heb. Het heeft waarschijnlijk gewoon tijd nodig, maar de bloedingen zorgen ervoor dat ik niet precies weet waar ik zit in mijn cyclus en wat ik kan verwachten.

    Daarnaast doen mijn menstruaties sinds de laatste bevalling ongelofelijk veel pijn en bloed ik hevig.

    Alvast bedankt voor het lezen! Het is uiteindelijk een behoorlijk stuk geworden.
     

Deel Deze Pagina