he hoi Wij wonen nu bijna 1jaar in dit huis en ik krijg me woonkamer maar niet leuk en gezellig ingericht Ik denk doordat we een best wel een grote woonkamer hebben en doordat we donker hout hebben de muren zijn wit, de meubels zijn groot maar donker en modern en er staat een hele ouderwetse antieke kast in. verder nog geen kleuren gebruikt. ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen grt
Leuke canvas doeken aan de muur (boven de bank of het dressoir?) Kussentjes,kandelaars,kaarsen, fotolijstjes in 1 kleur wil vaak ook heel wat doen voor de uitstraling. Een vloerkleed onder de salontafel straalt ook warmte uit in je zithoek.
Kleur is the key. Een goede kleur uitzoeken die bij jullie en het huis past, en dan met accenten gaan werken. Eventueel een vloerkleed, misschien een muurtje verven, en veel accessoires. Als je het wat moderner wilt houden bijvoorbeeld met lime of aqua werken, wil je het wat warmer, rood of oranje. Ook mooi zijn paarstinten. Succes!
Het beste wat je kan doen is in 1 lijn door gaan dus heb je nu bijvoorbeeld zilverkleurige kandelaren dan ook in die lijn doorgaan qua losse spulletjes. Tuurlijk kan je moeilijk een zilver kussentje vinden maar kijk goed wat bij je kandelaar past.Welk type je hebt staan,dus klassiek of strak..Heb je een mooie kleur kaarsen gevonden die jij echt bij de rest vind passen kijk dan naar losse spullen waar die kleur in terug komt. Natuur kleuren kan je prima combineren...Kleuren wat minder.
Ik ben ook van de subtiele kleuren ja. Lekker naar de trendhopper of woonstore (in R'dam of Den Haag, echt een aanrader!) gaan en je laten inspireren! 1 of 2 kleurtjes is al leuk en dan nog een mooi canvas schilderij ofzo!
Mijn tip is: Investeer in een paar mooie, wat grotere (en duurdere) accessoires, ipv allerlei klein spul.