Gisteren en vandaag ben ik thuis gebleven van het werk. Ik slaap heel erg slecht en daardoor heb ik een flinke hoofdpijn. Helaas heb ik me de afgelopen maanden vaker ziek moeten melden wegens migraine. Meestal gelukkig maar 1-2 dagen. Aangezien ik zwanger probeerde te worden en inmiddels ook zwanger ben, mocht ik geen medicijnen gebruiken tegen migraine. Nu werd ik vanmiddag gebeld dat ik te vaak ziek ben geweest en dat mijn contract in september afloopt. Dat laatste werd nog even benadrukt. Nu is het zo dat er veel meer plaats vindt op de afdeling waar ik werk en dat ik toch al niet had verwacht dat mijn contract zou worden verlengd. Maar de manier waarop het werd gezegd was toch ff flink balen. Voel me nu dus behoorlijk klote. En dat terwijl mijn mannetje vandaag een baan heeft gevonden waarbij hij meer gaat verdienen én 36 uur per week werkt, verdeeld over 4 dagen, waardoor hij een dag bij ons kleintje kan blijven straks en ik ook 4 dagen kan gaan werken. Zucht. Zal deels wel met mijn hormonen te maken hebben, maar ik baal goed. Heb nu helemaal geen zin meer om morgen aan de slag te gaan. Er is ook veel te weinig te doen op het moment. Ben niet echt kotsmisselijk, maar ik voel me ook niet super en dan duurt zo'n dag met klusjes uit de hoek zoeken extra lang. Zo, dat moest er even uit.
Weten ze op je werk niet dat je zwanger bent??? Ik weet niet hoe het zit als je geen direct vastcontract heb maar je mag niet ontslagen worden als je zwanger bent.
Ze weten wel dat ik zwanger ben en dat het daar nu ook door komt dat ik de afgelopen twee dagen thuis zit. Maar mijn contract loop af en ook al ben je zwanger, ze zijn niet verplicht het te verlengen.
Jeetje wat een k*tsituatie!!! Ik snap dat je je zo klote voelt hoor! Kan je geen verklaring bij de huisarts vragen ivm medicatie en zwangerschap enzo dat je daarom vaker thuis was van je werk. Als je van d ehuisarts een verklaring hebt misschien dat je dan je baan kan redden?! Was een idee,ik weet ook niet hoe het helemaal werkt natuurlijk maar misschien helpt het? Dan heb je een kans dat ze op je werk het snappen en maakt het de situatie anders. Ze kunnen dan zien dat je niet voor een zere teen bent thuis gebleven. Migraine is niet niks,daar kan je honds en honds beroerd van zijn en misschien met de verklaring van je huisarts wat betreft de medicatie en zwangerschap en migraine zonder medicatie wat dan de gevolgen er van zijn. Ik hoop dat dat misschien werkt? succes meid en doe kalm aan! Knuff!
Vervelend meid! maar denk wel lekker aan je kleintje. Ik zeg altijd maar zo, alles zal wel een reden hebben. Ik zit ook niet in een ideale positie nu ( nooit eigenlijk voor het krijgen van een baby ). Ik zit nog bij het uwv in de ziektewet. Ik heb geen werk meer omdat ze na mijn operatie mijn contract niet meer verlengde ( daar ging je dan voor op je knieeen naar je werk ). Ook ben ik zwanger nu, dus echt iets vinden zal ik niet. Enige tijd geleden had ik op een voor mij een heel leuk baantje gesolliciteerd. Het was een open sollicitatie. Nu werd ik vanddag gebeld dat er een vacature vrijkwam voor 3 dagen in de week, wat perfect had geweest. Ik ben wel zo eerlijk geweest om te zeggen dat ik zwanger ben, omdat ze er anders toch wel achter komen in mijn proeftijd. Het probleem was dat er nog en meisje op die afdeling was die in december uitgerekend is, en ik volgens mezelf in 7 januari. Ik begrijp heel goed dat dat niet te combineren is. Er is wel beloofd mij in het bestand te laten en als er weer wat vrij komt mij als eerste te bellen. Ik hoop dan ook echt dat mijn eerlijkheid dan eens beloont wordt. Maar goed, ik zat ook even in een dipje, maar nu gaat het weer. Het feit blijft nl wel dat wij dalijk iets heel moois hebben waar geen enkele baan tegenop kan. Dus kom op, alles komt goed. Groetjes MB2005.
@Denise. Bedankt voor de tip, maar ik heb t aan de telefoon al uitgelegd. Daar krijg ik gewoon geen reactie op, maar dan wordt herhaald dat ik vaak thuis ben gebleven en dat mijn contract bijna afloopt. Het rotte is dus dat ik een uitgebreide opleiding zou krijgen. In werkelijkheid is er sinds september 1 keer iemand voor geweest. En steeds als ik er om vraag: nee, volgende maand. En inmiddels zijn we dus al weer tig maanden verder. Ach, ik geef het op denk ik.
Hoi Daphne, Wat een vervelende situatie ! Ik zou, als ik jou was, heeeel rustig aan doen en als ik me niet lekker zou voelen gewoon lekker thuis blijven. Dat is misschien niet zo collegiaal, maar je hebt toch niets meer te verliezen. Dan kun je ook het beste alleen maar even aan jezelf en het kleintje denken, toch ? Als je je echt misselijk voelt en migraine hebt, blijf dan lekker thuis ! Het is misschien makkelijk gezegd, maar je kindje en je gezin is het belangrijkst, werk een stuk minder. Laat je niet in de stress jagen door je werk, dat is ook niet goed voor het kindje ! Veel sterkte ! xxx Nikki F
tuurlijk voel je je hier niet prettig bij! allicht, wel of geen hormonen het si gewoon kut! klaar uit! Suc6 meid, en denk wel een beetje aan jezelf!
hoi als ik jou was zou ik even goed uitzoeken in welk recht je momenteel staat bij de rechtsbijstand bijvoorbeeld want ziek of zwanger je hebt de mededeling gehad terwijl je ziek thuis bent en volgens mij mag dat niet...... sterker nog, als jij ziek thuis bent en ontslag wilt nemen mag je werkgever dat niet eens aannemen! suc6, echt een rot situatie zo. zeker als je nu op een wolkje moet zitten! laat je er niet van af halen hoor meid! dat is je werk echt niet waard! x
Wat belachelijk zeg dat ze dat over de telefoon doen. Die zijn GEK!!! Ik heb het ook meegemaakt en ik was vier maanden zwanger dat ze zeiden dat mijn contract niet meer verlengd zou worden ivm weinig werk....loozers.
heej daphne wat een rot situatie kan me goed voorstellen hoe jij je voelt ik zit nu ook al dik een maand thuis vanwege nek schouder klachten...vanwege een uitval van vorig jaar en ben ook zwanger...mijn baas en collegaas zn ook nie de aardigste hoor als ik ziek thuis ben....dus snap je helemaal alleen heb ik een vast contract.maar ze maken het er niet leuker op voor je..wil alleen ff tegen je zeggen denk aan jezelf en aan je kindje...dat is nu het allerbelangrijkste maar ondanks dat blijft het een rot ding... sterkte liefs Prisjuh
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Ik heb nu ook lichamelijke klachten van het werk en kan het ook moeilijk volhouden. En ook al een aantal keren ziekgemeld Vanmiddag heb ik gesprek met de teamleidster... Ik zie dan collega's wel zo minachtend kijken maar ik schijt erop (sorry voor taalgebruik) maar ik voel mijn lichaam en heb wel een kind in mijn buik. Als er iets mis zou gaan zouden ze er ook niet mee zitten...