Meid ik weet dat de sociale druk heel hoog is maar probeer het je niet aan te trekken.Voor mij was het heel simpel,had bij voorbaat al voorgenomen geen gedoe, dan hup gelijk aan de fles,nou hij ging dus aan de fles en heb een knul die het alleen maar super gedaan heeft.Ik ben er zelf voor 200% van overtuigd dat stress rondom borstvoeding helemaal niet goed is voor moeder en kind.En je ziet je hebt nu een baby die het prima doed dus waarom zou je het jezelf en je kindje zo moeilijk maken.Je hebt het geprobeerd,je was aan het einde van je latijn je hebt echt wel de goede keuze gemaakt!
Ik zou proberen te relacteren. Dat kan echt goed gaan. Je kindje geeft aan graag aan de borst te drinken, dus ik zou haar lekker laten gaan. Ik heb 2 vriendinnen die gerelacteerd hebben, 1 met 6 weken en 1 met 8 weken. Beide geven nu na de 1e verjaardag nog steeds BV.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik nu niet (bewust) zou gaan relacteren als ik jou was. Ik herinner me jouw topic en weet hoe moeilijk je het ermee had. Ik zou wel je meisje lekker laten doen en er beide van genieten dat ze troost, rust,.... aan je borst. ALS je dan merkt dat er toch terug productie zou komen en je wilt echt graag nog BV geven, schakel dan een héle goede LK in!
Ik ken je achtergrond niet, dus bij advies ga ik zo'n beetje het meeste uit van mijn eigen referentiekader! Maar als het zo is dat je erg veel problemen en moeite heb gehad met borstvoeding en het hele gebeuren ook emotioneel beladen is, dan zou je ook voor andere oplossingen kunnen kiezen. Bijvoorbeeld zoals al geopperd een speentje geven. Maar als je het aankunt dan is het misschien een idee om met je borst aan de zuigbehoefte toe te geven. Dus zonder het idee van relactatie.. en daardoor zonder enige verwachtingen. Maar dat is iets wat je moet kunnen en wat soms moeilijk kan zijn!
Dat ligt er wel een beetje aan. Tepelhoedjes KUNNEN ook je redding zijn, zolang ze maar goed gebruikt worden. Volgende keer direct een lactatiekundige erbij halen hoor! Ook als verpleging of kraamhulpen roepen dat ze het allemaal wel weten. Een lactatiekundige weet altijd meer Jammer dat het niet is gelukt, maar ze kan idd rustig gewoon sabbelen bij je. Als jullie dat beiden prettig vinden, gewoon lekker doen!
Ik zou overigens niet proberen te relacteren, want als ik het zo lees, geeft dat alleen maar verdriet en onrust bij jou, terwijl alles net een beetje tot rust is gekomen. Laat het zo, als er toch wat op gang komt, merk je het gauw genoeg en kun je altijd nog actie ondernemen.
Heb net de rest van het topic gelezen. Vooral doen waar jij je goed bij voelt, zou ik zeggen. Je hoeft je iig niet druk te maken om speen/tepel verwarring bij flesjes.