hi, Ons zoontje krijgt in de ochtend een bordje pap met 180+6 en ong. 5 scheppen bambix. (rond 6.00) Ook krijgt hij nog een broodje (rond 7.30) Dan krijgt hij rond 10.30 fruit. Rond 12.30 krijgt hij dan eerst een broodje en hierna een fles van 150+5. In de middag dan nog een tussendoortje met wat water uit de tuitbeker. Rond 17.30 groente met soms een klein toetje. En om 19.00 krijgt hij zijn laatste fles van 180+6. Nu hij 10 maanden is, gaat hij over op Nutrilon standaard 3. Ik vroeg me af wanneer je de melk verder moet gaan afbouwen en wanneer. Volgens mij mag hij toch op een gegeven moment niet meer dan 400 ml op een dag?? En hoe bouw je dat dan af? Ik wil eigenlijk de pap in de ochtend aanhouden en volgens mij gaat de avondfles ook pas later eraf toch? En zijn jullie pas 'gewone' melk gaan geven vanaf een jaar of eerder? Op zich werkt dit schema prima maar dit zal hij niet tot zijn 10e jaar mogen aanhouden Wie kan mij helpen? thank youuu
Ik heb na de lunch (boterham) eigenlijk niet meer een fles babymelk gegeven hooguit nog maar 60ml+2. En vanaf ongeveer 10 maanden af en toe wat melk om te zien of ze er niet op reageert. Dus ik zou beginnen om na de lunch de fles eraf te halen en gewone melk of thee met melk of aanlengen limonade te geven. En eventueel het eetmoment van 17.30 niet alleen meer groenten te doen maar ook aardappel pasta of rijst erbij te doen
Ik geef naast de groenten ook aardappels, pasta of rijst en zelfs soms al vis of vlees. Goeie tip. En dan eventueel uit beker geven ipv fles. Hoeveel vocht hebben baby's totaal nodig op een dag? Weet jij dat? Hij drinkt namelijk nog niet zo heel veel water uit de tuitbeker (diksap lust hij niet)
Ik geef mijn dochter Karvan civitam heel erg dun aangelengd. Ze drinkt het liefste uit een tuitbeker met zachte tuit en nu uit een rietjes beker. Harde tuitbekers weigert ze gewoon. Wat betreft drinken alles bij elkaar tussen de 500ml tot 700ml. Eventueel makkelijk om aan te houden is ongeveer 100ml vocht per kg lichaamsgewicht per 24uur. Met de pap en avondfles zit je al op 400ml ongeveer.
Het minimale wat ze binnen moeten krijgen is ongeveer 500ml dat lukt toch wel alles wat ze meer binnen krijgen is goed. Probeer eventueel wat dubbelfris sap aangelengd met water. Of ander sap waar weinig troep in zit.
Volgens mij is het prima zoals je het nu doet. De avondfles verviel hier toen ze er geen behoefte meer aan hadden, bij beide net na hun eerste verjaardag. Ik heb tot 1 jaar nr2 voeding gegeven en vanaf 1 jaar zijn we overgegaan op gewone, volle melk.
Bij de oudste zijn we rond 11 maanden langzaam gaan afbouwen, dat ben ik bij de jongste ook van plan. Wat de voeding betreft ben ik nooit overgestapt naar nr. 3. Ze drinken tot hun 1e verjaardag nr.2 en daarna gewone melk. Je schema ziet er prima uit hoor. Misschien wil hij wel een extra boterham om 12.00? Dan kan dat flesje weer wat kleiner. Onze dame is nu bijna 10 maanden en haar schema is: O: 120/4 met pap uit een bordje L: 1 boterham en een flesje 90/3 T: 2 stuks fruit en een paar slokjes diksap A: 200gram warme maaltijd en een toetje En voor het slapen krijgt ze nog een een papfles 150/5 Ze is nu 74 cm en 8,5 kilo