Hoi, Tijdens mijn eerste zwangerschap was dit het gesprek van de dag. Iedereen maakte zich zorgen. Toen ik moest bevallen werden er net inentingen uitgedeeld. Nooit gehad dus. En nadat alle inentingen uitgedeeld waren bleek alles ineens mee te vallen... Maar goed, ik maakte me stiekem toen toch rond die bevalling en daarna met een baby wel wat zorgen. En nu weet ik net dat ik zwanger ben van nummer 2 en wat lees ik nu in de telegraaf: Mexicaanse griep terug in Nederland - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Wat vinden jullie hier nu van? groetjes van Hamtaro
Maar in dit bericht staat toch eigenlijk juist dat je je geen zorgen hoeft te maken. "De Mexicaanse griep (Nieuwe Influenza A (H1N1)) wordt door het RIVM tegenwoordig beschouwd als 'gewone griep', vanwege het relatief milde verloop." Ik heb ook nog niks gehoord over het weer massaal gaan inenten. Begrijp dus niet helemaal wat je hier nu mee wilt en wat ik waarvan zou moeten vinden. Maar misschien mis ik iets, want ik kijk nauwelijks naar het nieuws.
Dit was ook het gesprek van de dag tijdens mijn eerste zwangerschap. Hier kwam het wel erg dichtbij toen een 3 jarig meisje hier uit een dorp kwam te overlijden aan de Mexicaanse griep. Ik heb toen voor mijn werk wel inentingen moeten halen. Ik heb mij toen wel echt oprecht zorgen gemaakt. Nu zal het wel allemaal meevallen hoop ik zo?
Nou hier heeft mijn vriend en de oudste het waarschijnlijk ook gehad...ik vond het wel heftig toen hoor.
Ik heb het ook gehad toen. Zo ziek was ik echt nog nooit gehad, hoge koorts erbij en alles, maar kreeg niks van de dokter hoor. Ik ben gewoon 'jong en gezond' en dan ging het volgens hem vanzelf over, mocht terugkomen natuurlijk als het te erg zou worden. En het ging over Dus niet teveel ddruk maken. Natuurlijk zijn er mensen aan overleden en dat is heel erg, maar gebeurd ook bij een gewone griep vooral oude/ zwakke mensen
ik heb begrepen dat ze nu ook standaard de mexicaanse griep in de jaarlijkse griepspuit hebben opgenomen. Dus diegenen die elk jaar de griepspuit krijgen worden automatisch ook geent tegen mexicaanse griep. En idd ook door de gewone griep sterven er mensen. Het blijft erg natuurlijk
Ja precies de mensen die overleden waren al zwak. En dat gebeurt het hele jaar door en niet alleen met de Mexicaanse griep. Ik vond dat er toen hoed werd gehandeld dat mensen ingeënt werden, het was toch ook een nieuwe onbekende griep? De mensen zelf maakte het allemaal veel erger..... Ik vond het fijn dat ik mijn kind kon ingeënten hiertegen.....
Ook ik was zwanger in 2009 en heb toen de mexiaanse griep prik toen wel gekregen zat jij toen nog in het eerste trimester van je zwangerschap. Hier zat ik al over de helft met oktober 2009 en toen kregen alle zwangere vrouwen deze prik. Dit jaar heb ik me griep prik ook gehad dus ik maak me geen zorgen. En krijg ik wel de griep voorkomen kan je het toch niet. Maar toen was het idd een hot item. Herstel lees nu verder je verhaal je zat toen aan het einde van je zwangerschap zo doende heb je hem toen niet gekregen.
Veel zeggen dat het een 'gewoon griepje is' . Prima, maar ik heb er bijna een week van in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en een longontsteking. Ik was ook zwanger ( eerste trimester ) en ik blééf maar overgeven. Ik had een flinke longontsteking en was gigantisch aan het hoesten. Hoestbuien waarin in over ging geven. Ik ben amper ziek, maar toen lag ik op een gegeven moment in bed en dacht serieus dat ik het loodje ging leggen. Wat voelde ik me beroerd. Ik heb geen prik gehaald, en ga dat nu ook niet doen. Ondanks dat ik zo ziek was. Ik ben nu niet zwanger, en heb het natuurlijk wel gehad. Mijn man en oudste hadden het ook, en die zijn er een week ziek van geweest. Dat verliep als een normale griep.
Ach de overheid heeft vast nog wel wat vaccins over..door deze bangmakerij worden die vaccins misschien ook nog opgemaakt. (ik ben dus echt tegen vaccins) Pff mexicaance griep..vervelend voor de mensen die het betreft.
mijn vader heeft het destijds gehad, of ik nu de prik zou halen ? pff geen idee, waarschijnlijk niet ik word niet snel ziek en mensen steken mij ook niet snel aan met iets, mijn man zou m wel halen denk ik ivm hij met zijn werk met veel mensen in aanraking komt. met onze dochter vind ik het dan wel weer erg vervelend, want ik ben altijd als de dood dat ze wat oploopt ergens
Maar het is ook "maar een gewoon griepje". Ik denk alleen dat het probleem hem zit in dat mensen de echte griep onderschatten. Iedereen roept zodra hij verkouden is meteen dat hij griep heeft, maar griep betekend vaak toch echt een week op bed liggen, hoge koorts en ontzettend ziek zijn. Uitdroging en longontsteking zijn gevolgen die de griep kan hebben. Ook lees ik hier weer over vaccineren in het topic, maar daar is toch nog helemaal geen sprake van? Door dat soort dingen te roepen maak je het al weer erger dan het is. Door griep (of het nou de mexicaanse is of de gewone dat maakt niet uit) kunnen mensen die zwakker zijn om wat voor reden dan ook komen te overlijden. Dat is altijd al zo geweest en tijdens de "mexicaanse" griep epidemie zijn er zelfs minder mensen overleden dan tijdens een "normale" griep epidemie. Dus niet al te druk om maken, daar wordt het zeker niet beter van.
echte griep overlijden veeeel meer mensen aan alleen komt dat niet zo huge in het nieuws. Ik zou zeggen, laat je lekker overal tegen inenten zodat je complete immuunsysteem naar de klote gaat.
Hoi, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad niet ingeënt omdat ik plotseling beviel van ons kindje. Maar om heel eerlijk te zijn had ik die inenting anders ook niet gewild vanwege de hulpstoffen die erin zaten. Er was toen zoveel te doen over die griep in de media. Maar stiekem maakte ik me wel zorgen. Toen ik bevallen was niet zo zeer om mijzelf, maar om mijn prematuur geboren kindje. Mensen mochten ook niet op kraamvisite komen als ze verkouden, ziek of grieperig waren. In januari 2010 werd er bijna niets meer gezegd over die mexicaanse griep en bleek het allemaal wel mee te vallen. En de 3 jaren daarna werd er eigenlijk helemaal niets meer vernomen in de media over de Mexicaanse griep. En nu weet ik dus sinds een paar dagen dat ik zwanger ben... en wat lees ik in de krant??? Tja, beetje apart gevoel! Vandaar mijn topic eigenlijk Ik maak me nu niet veel zorgen. Het is zoals je leest een milde variant. Alhoewel ik hoop dat hij onze deur wel voorbij gaat. Zeker in mijn eerste trimester wil ik gewoon lekker gezond blijven en zit ik niet te wachten op een griepje ofzo. Maar ik was gewoon benieuwd wat de meningen van anderen over dit onderwerp zijn. groetjes van Hamtaro
Ben ik het niet mee eens.. een klein meisje van net 4, nichtje van een vriendin van mij was (op de griep na)kerngezond. Maar is wel overleden aan de mexicaanse griep!
oei sorry.......ik dacht dat ze allemaal wel al ziek waren. Maar ook naief van me.... Wat erg om je kind zo te moeten verliezen .....
Mwah, niet allemaal hoor....mij zijn ze vergeten in ieder geval . Wilde 'm ook niet, dus dat kwam goed uit . Net als wat al is gezegd, het blijft een griep. Ik zou nu ook geen prik willen en ben ook al ziek geweest, dus wie weet??
Ik heb toen juni 2009 bewust gekozen om te wachten met zwanger worden om die griep. Halverwege oktober pas weer begonnen. Ik vond het toen best wel eng.
Klopt inderdaad. Hier meisje van 3 uit het dorp verder geheel gezond en toch ook overleden aan de Mexicaanse griep.