Op zoek naar deze kleur

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 12 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vind ik ook hoor. In ons vorige huis hadden we botanische inrichting met olijfgroene muur. En veel planten en houten meubels. Die groene muur was echt heel warm.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Welke kleur donkerblauw, als ik vragen mag? Wij willen de woonkamer donkerblauw gaan doen maar ook hier zijn zoveel kleuren in dat het lastig kiezen is

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wij hebben urban taupe op de muur en vind hem echt niet mooi. Hij oogt bij onze roze. Het is dus heel bepalend hoe het lichtinval is. Ik zou dus sowieso eerst testers halen.

Ik heb ook pale jade green gehad. In mijn vorige huis prachtig, soort van warm grijs groen. Ik ons huidige huis leek het een blauwe ondertoon te hebben:o:

4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Zoiets?

Bijgevoegde bestanden:

5. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Hij is op onze muren meer warm dan grijzig. Zal er een foto van bijvoegen. Met licht er op. Want daar is hij wel heel gevoelig voor, hoe het uit komt grijs of juist niet.

Bijgevoegde bestanden:

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja prachtig!

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #27 Nina Sanders, 12 feb 2023
    Laatst bewerkt: 12 feb 2023
    Bedankt voor alle tips. Die urban taupe is dan denk ik toch heel grijzig, maar ik ga sowieso dan op de muur testen hoor. Sowieso laten we schilderen door een bedrijf (en behangen) en die hebben ook een fysieke winkel. Ik ga daar ook eens checken. Maar echt 1 op 1 advies aannemen van anderen vind ik wel tricky omdat het zó persoonlijk is. Wel kunnen ze natuurlijk mooie suggesties opperen zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

Over de plafonds meenemen: dit hebben wij altijd gedaan. Ons appartement toen we nog in België hadden spande de kroon: hoogglans witte keuken met een aubergine krijtmuur. De rest incl plafonds mee. Ook de slaapkamer was Pruisisch blauw incl plafonds. Ik vind het vreselijk storend om prachtige muren te hebben en dan de plafonds wit te houden. Zo’n afknapper. Het maakt het geheel onaf voor mij en creëert voor mij echt onrust. Door de plafonds mee te nemen en ook de rest van je meubels een beetje mee te laten doen vind ik dat je juist rust brengt in de ruimte.

Maar ook dit is geheel persoonlijk. Bij mij blijft nooit een stukje muur en plafond wit, ook niet op het toilet of bijkeuken. Maar ik ben daar geloof ik een uitzondering in. Elke vierkante cm moet gesaust worden!

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Voor de keuken zijn we er trouwens uit (ook stukje getest hier) en wat ik prachtig vind bij een witte keuken. Sulking Room Pink.
    Een lid hier (ik weet niet meer wie maar dat kwam in een ander topic van mij naar voren) heeft die kleur in de keuken en ik vond dat zo’n mooie kleur! Niet te licht en ook niet zo schreeuwerig. Ik kan niet wachten om die kleur in de keuken op de wanden en het plafond te zien! Dus bedankt daarvoor nog! :p ik had hem al eerder op het oog maar ook een beetje links laten liggen omdat wij nu immers ook een geheel roze keuken hebben (maar dan een stuk feller).

Maan14 vindt dit leuk.
  9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Leuk! Dat was ik. En ik ben echt nog elke dag verliefd op die kleur. Onze witte keuken is er zoveel mooier van geworden.

10. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wij hebben ook urban taupe getest en met onze lichtval leek het lila. Ennnnn exit ;)

11. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Ik zag hier ergens de kleur green tea voorbij komen.
    Die vind ik persoonlijk niet mooi.

Hebben 3 kleuren getest voor de keuken.

Kleur 1 was volgens mij salie groen
    Kleur 2 wild wonder
    Kleur 3 green tea.

Hoewel bij ons iedereen wel op de kleur green tea viel of de groene ben ik heel eigenwijs voor de kleur wild wonder gegaan.

Vind zelf groen overigens niet zo'n kille kleur, vind dat meer met grijs en taupe.

Maar het is zo lastig een mooie kleur te vinden.
    Wij hebben alles hier beneden early dew,vind ik nog steeds een hele mooie kleur en getwijfeld of we die weer zouden doen, maar aangezien hij nu al 5 jaar op de muur zit, willen we in onze keuken toch eens wat anders.
    Kan best zijn dat hij in de woonkamer weer terug op de muren komt als die klaar is.

12. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Wij hebben de keuken ook geheel roze (Masquerade van Little Greene) tegen een zwarte keuken. Echt zo blij mee. Sowieso heeft Little Greene ook hele mooie kleuren. Hier heb ik inspiratie opgedaan en door onze schilder laten mengen (professionele verf van Sikkens die je niet als particulier ik bouwmarkten kan kopen, mat en afwasbaar) ook een tip dus, de kleurenwaaier van Little Greene.

Saartje33 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Oeh Little Greene heeft inderdaad mooie kleuren roze voor bij onze donkerblauwe bank :eek:.
    Zijn die ook een beetje realistisch qua hoeveel verf je nodig hebt voor hoeveel oppervlak (muur is al geverfd in lichte kleur) ?

Saartje33 vindt dit leuk.
  14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik vind dit een beetje zwart/wit genomen :rolleyes:.

Je heb veel meer kleuren groen dan dat jij nu laat zien. De kleuren in je cirkel zijn indd geen warme kleuren. Je heb echt wel warme kleuren groen!

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    20230213_131747.jpg wij hebben deze taupe, intuïtieve heet het. Geeft veel rust.

16. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113

Wat grappig, hier hebben we ook wild wonder op de muren (achter de keuken en een muir in de woonkamer). Ik wilde voor een groen tint gaan, maar dat werd bij ons erg grijs. Deze eigenwijs meegenomen en die was me toch mooi. De kleur verandert met het daglicht mee (van meer bruinig, naar gelig/goud naar groen). Heel blij mee!

17. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Sulking room pink is zo mooi! Wij hebben deze kleur in de woonkamer. Kan me heel goed voorstellen dat dit bij jullie witte keuken erg mooi is.

Nina Sanders en Suzy85 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ja bij ons was deze ook roze/lila. Niet mooi voor de woonkamer in elk geval.

19. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Volgens mij heeft Taupe altijd een bruin/paarse warme ondertoon. Dus iets tussen groen en taupe lijkt me lastig te vinden TO. Ik vind urban taupe dan ook echt totaal niet grijs maar eerder bruin/paars.

Wij hebben energizing breeze op de muur. Is wat mij betreft echt een beetje een groene nude maar de afbeeldingen op google komen niet helemaal overeen.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Prachtig alleen de vloer die er ligt is helaas ook grijzig. Tegenover deze kleur taupe zou alles een heel grijs geheel worden.

Deel Deze Pagina