E bike vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 15 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Vorige week is mijn fiets gestolen. Nu heb ik geen rijbewijs en doe dus alles op mijn fiets.
    We zaten een beetje te kijken naar een goede e bike maar jemig wat zijn die duur.
    Nu kwam er een familielid met het volgende, hij heeft een e bike staan in de schuur, maar al 4 jaar staat ie stil. Er is geen accu meer, en er moeten een paar dingen gerepareerd worden, zoals het spatbord wat los zit. Een accu is natuurlijk wel het duurste onderdeel, en de reparties zijn ook niet gratis.
    Veder ziet de fiets er nog wel netjes bij.
    Zouden jullie dit doen? Ik twijfel namelijk toch wel een beetje.

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het zelf niet doen, het gaat namelijk niet alleen om de missende accu maar ook de motor en de remmen hebben 4 jaar stilgestaan...Geen idee wat voor merk het is maar sommige e-bikes kunnen op een gegeven moment niet meer uitgelezen worden als er iets is (storing bv).Ik zou dan eerder kijken naar een voordeliger merk nieuw bv Cortina of Vogue of een goede 2e hands.

3. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Als je nieuw kunt betalen dan zou ik daar voor gaan. Als nieuw er niet in zit zou ik eerst een prijsopgave laten doen bij de fietsenmaker en dan beslissen.

Werk je? Zo ja, misschien heeft je werkgever wel iets van een fietsplan. Dat kan al behoorlijk schelen.

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb er jaren geleden een van marktplaats gekocht. Van een vrouw die er dagelijks een kort ritje op reed.
    Beste e bike ever! Is dus al jaren oud maar gaat echt keihard. Ik haal alle andere e bikes in
    Misschien even op marktplaats kijken?

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Je kunt de fiets ook meenemen naar een goede fietsenmaker en een inschatting van de huidige staat en de kosten laten maken!

6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Thanks ik ga even naar de fietsenmaker ermee. Goedkopere vallen af, dat hebben de fietsenmakers in ons dorp niet. En ik wil voor onderhoud ergens heen kunnen.

7. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Maar je kunt toch gewoon een fiets in onderhoud doen bij de fietsenmaker ook al heb je m daar niet gekocht?

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Dat kan wel, maar kan bij een electrische fiets wel lastiger zijn als een gewone als ze het merk niet hebben, omdat er steeds meer elektronica op zit.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Veel fietsenmakers willen dat niet helaas..

10. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is niet alleen een kwestie van niet willen maar ook de juiste software niet in huis hebben voor een vreemd merk fiets.E-bikes hebben af en toe ook een software update nodig ,onderhoud moet gereset worden...zonder de juiste stekker en software kan een fietsenmaker (bijna) niets aan de fiets doen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nee dat snap ik wel, maar ik had een gewone moederfiets online gekocht, want die hadden ze hier in de buurt niet en ze wilden het onderhoud niet doen hoor.
    Hier komt nu een fietsenmaker aan huis met zo'n busje.

Deel Deze Pagina