Ha dames ik heb zojuist een pot bruine bonen gekocht, eten we echt nooit.. maar aangezien bonen wel gezond zijn.. Wat kan ik er precies mee verzinnen voor lekkers? Chili con carne ken ik wel van vroeger maar ik gebruik geen zakjes meer de laatste tijd.
gebakken uitje en gebakken spekjes door de bruine bonen en dan een klein beetje stroop erover. Zo eten wij het als we eens een keer bruine bonen eten.
Spek bakken, ui, paprika, prei en champions erbij. Kruiden met zout, peper, knoflook (vers) en paprikapoeder. Bruine bonen toevoegen. Dan een blikje tomatenpuree erdoor, scheutje ketchup (voor het zoetje ), water toevoegen en om te binden een eetlepel bloem en eventueel meer kruiden toevoegen (ik hou van pittig)..
Ik maak er altijd bruine bonen met rijst van, surinaams gerecht. Recept: Nodig: Bruine bonen (flink veel, mag gewoon uit pot) 4 Kippenpoten 125 gram spekblokjes 2 maggiblokjes 1 tomaat ( in stukjes gesneden) 1 theelepel tomatenpuree Selderij (vers) 1 ui (versnipperd) 1 knoflook teentje 1 normale eetlepel suiker 1 glas water Rijst voor 4 personen koken ongeveer 250 gram! Bereiden (zo maak ik het): Ik kook de kippenpoten ca. 30 minuten tot het vlees helemaal zacht is. Kip van de botten afhalen, vel weggooien. De kip samen met de spekblokjes, uitje, tomaat en knoflook even in de olie aanbakken. Dan tomatenpuree erbij. Dan de pot bruine bonen erbij en wat maggiblokjes erboven verkruimelen. Glas water en een paar takjes selderij toevoegen en ca 30 min laten stoven. Af en toe roeren en de bonen een beetje plat drukken. Rijst erbij en evt ingelegde komkommers en Surinaamse sambal en je bent klaar. Het is echt heel erg lekker!
ik maak het op dit moment pot bruine bonen 2 paprika's 2 uien doosje champignons spekjes 300 gram gehakt knoflook gehakt kruiden en chilipoeder of verse chilipepers
Ik heb geen idee mbt recepten maar wel het idee om in ieder geval niet onder de dekens te gaan ruiken vannacht en met het raam open te slapen wil je morgen nog wakker worden.
Chili con carne is ook heel goed zelf te kruiden met Chili kruiden, komijnpoeder, kaneelpoeder, paprika poeder en zout en peper Verder doe je gewoon hetzelfde als dat je doet als je wel een zakje gebruikt... Dus wel de tomatenpuree etc erbij doen! Wij gebruiken ook nooit zakjes, ongezond en er zit een vieze smaak aan