Hoi allemaal, Na zoeken op het internet vraag ik het gewoon hier. Wij gaan in september met Ryanair op vakantie. Onze dochter is dan 19maanden. Nu gaan we daar een auto huren en zijn we dus verplicht voor een autostoel in de auto te zetten. Om er eentje te huren kost het nl 108 extra. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om onze autostoel eventueel mee te nemen met de vlieger. Ik zag op de site van Ryanair dat we 3extra items kunnen mee nemen tot 20kg. 2 gratis en dat zal bij ons de plooibuggy zijn. En dan tot 3 extra items tot 20kg tegen betaling. 20 heen en terug. Dit zou dus een pak goedkoper zijn als er eentje huren daar. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe pak je deze in? Ben benieuwd! Xxx
Ik ken mensen die het doen.. een oude autostoel van marktplaats kopen en die dan in vuilniszakken inpakken en dichttapen. Ik heb het zelf nooit gedaan, veel teveel gesjouw voor een paar tientjes besparen op vakantie. Tja er is voor beiden wat te zeggen.. kijk ze gaan natuurlijk wel gooien en smijten met je autostoel en misschien raakt hij beschadigd of is hij minder veilig net als na een ongeval. Maar bij een verhuurder weet je ook niet wat je krijgt, die stoeltjes kunnen ook heel vies en oud zijn. Soms is de aanwezigheid niet eens gegarandeerd (let daar goed op als je gaat boeken!). Soms moet je even flink zeuren en klagen dat je een nieuwer exemplaar wilt zonder vieze vlekken
Wij hebben ze allebei meegenomen naar Ierland en dat ging prima. Hij stond netjes klaar naast de band en terug ging het ook goed. Wij hoefden niets te betalen!
Wij hebben dit ook gedaan met Ryanair. Kostte destijds volgens mij niet extra's. Niet ingepakt oid. Ging prima.
Hier kun je heel veel info vinden: Autostoel mee in het vliegtuig Ik zou voor je dochter gewoon een eigen stoel boeken en de autostoel meenemen in het vliegtuig. Veiliger en comfortabeler dan haar op schoot houden.