Hoi Hoi, Ik heb nog een leuk dekbed overtrek liggen wat ik een leuke kleur stof vind voor een draagdoek. Kan ik dit gewoon gebruiken en dan de randen omzoomen, of is deze stof te dun? Groetjes
Volgens mij kan het wel, ligt wel aan de kwaliteit van de stof (stevig of scheurt het makkelijk). Ik heb een keer een draagdoek van katoen gemaakt, was gewon stevig.
Nee, niet doen! dekbedovertrekstof is nooit stevig genoeg om als doek te gebruiken, er komt nl teveel kracht te staan op het draagdeel. Om er zelf 1 te maken moet je de juist geweven stof hebben, met de juiste hoeveelheid diagonale rek maar wel stevig. wat je wel kan maken van dit stof is een lijfje voor een meitai, gevoerd met een stevige stof kan het prima.. omdat het dan alleen voor het uiterlijk is.
Ik sluit me aan bij limmeke. Ik zou ook geen draagdoek maken van dekbedovertrekstof...over het algemeen is deze stof heel dun en scheurt het makkelijk (dat is natuurlijk eenvoudig te testen alleen heb je dan niets meer aan je overtrek). Een lijfje voor een - met stevige stof gevoerde - mei tai kan inderdaad wel heel goed.
Ik ga mee met de vorige dames. Tenzij de stof echt dik is.. Maar de meesten zijn wel dunner. Mei-tai kan inderdaad beter, dan is het alleen voor de kleur