Al een tijd zwanger willen worden en alcohol...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rombely, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rombely

Rombely Niet meer actief

Hoe zitten jullie hierin, kan het wel of kan het niet???

Ik zit in ronde 11 voor een 2e kindje en in de eerste rondes heb ik er meer rekening mee gehouden dan nu... Ik heb al een kindje, dus drink sowieso niet zoveel hoor :p. Volgende week heb ik eerste afspraak in het ziekenhuis staan en vind het aan de ene kant niet kloppen dat ik af en toe (in het weekend, maar dan wel gezellig dus gaat er soms best wat doorheen...) wat drink. Aan de ene kant denk ik... straks moet ik al negen maanden afzien :D, maar ja, misschien komen die negen maanden wel nooit....:(. En daarom nu geen plezier beleven?? Lekker dubbel, hoe gaan jullie hier mee om?

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mijn gyn heeft gezet dat je alles mag blijven doen tot je een positieve test in handen hebt. Daar heb ik me netjes aan gehouden. De week voor de test heb ik nog genoten van de sauna, een drankje, zalm en biefstuk :)

3. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik zelf doe ik het ook gewoon hoor. De eerste twee weken. en zodra mijn ongesteldheid er zit aan te komen doe ik het even niet tot ik wel ongesteld word. Maar ik moet zeggen sinds ik zwanger wil worden heb ik er minder behoefte aan.

4. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet gedaan en mijn vriend ook tijdelijk veel minder. Dit om (voor ons gevoel?) kansen te vergroten :)

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik doe het niet. Better safe than sorry. En, zo'n ramp is het niet hoor..

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Voor mijn dochter heb ik ook lang moeten wachten om zwanger te raken. Zelfs behandeld voor PCOS etc.

Ik dronk toen 1,5 jaar geen alcohol. Maar op een gegeven moment dacht ik nu mag het toch wel eens. Het zal toch niet meer raak zijn. En waarempel: een week later toch een positieve test. Helaas werd dat toen een miskraam.

een paar maanden later weer precies hetzelfde eerst nooit alcohol en op een gegeven moment dacht ik laat ik maar weer een glaasje nemen, want het duurt toch nog wel een tijd en ook toen weer zwanger. Dat is nu mijn dochter.

Het is natuurlijk niet goed om te veel te drinken, maar ik denk dat het bij mij ook een beetje tussen de oren zit. Doordat ik wat minder met zwanger worden bezig was, en daarom dus wat alcohol dronk, was ik ook meer ontspannen. Ik denk dat dat helpt. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt.

Het is ook moeilijk om te zeggen dat je niet te veel met zwanger worden bezig moet zijn. Ik vind dat ook heel moeilijk, maar ik weet wel dat het bij mij juist op de momenten dat ik er minder mee bezig was, dat het wel lukte. maar dat is achteraf gesproken.

7. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Het kan alleen effect hebben op jullie vruchtbaarheid.. Maar of dat nou komt door een (paar) glaasje(s) in het weekend, of dat je gewoon systematisch een grote drinker bent.

Zelf heb ik gewoon alles gedaan totdat ik een positieve test had. Nu drink ik zelf eigenlijk nooit, maar toevallig op een woensdag een wijntje gedronken bij vrienden en zaterdags had ik de positieve test:D

Je weet nooit wanneer het raak is en daarom vind ik dat je niet maandenlang jezelf hoeft te belemmeren om een keer een wijntje of iets dergelijks te drinken. Maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt!

Wel kan ik mij indenken dat als je al wat langer bezig bent, dat je dan wel er alles aan wilt doen om je kansen te vergroten, dus ook drank laten staan! Maar dat is ieders eigen keuze!

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik doe het niet. Ik sta in de wacht, en zolang ik het niet weet blijf ik eraf. Niet omdat ik echt denk dat het kwaad kan, maar voor mijn gemoedsrust. Word ik ongesteld, dan mag ik wel tot de volgende vruchtbare periode. En we hebben wat 0.0 bier zodat ik toch mee kan doen. De alcohol zelf vind ik niet zo belangrijk, het is de gezelligheid.

9. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Ik drink bijna nooit maar af en toe als we met vrienden gaan stappen of verjaardag hebben.
    Maar ik drink alleen vanaf het moment dat ik ongesteld ben geworden tot het moment ongeveer van me eisprong daarna drink ik helemaal niks meer.

10. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gynaecoloog zei ook 'als je maar stopt met drinken als je een positieve test hebt'. En ja, je moet je natuurlijk niet iedere avond klem zuipen.

Deel Deze Pagina