Mijn zoon (half Marokkaans) heet Isam. Ik vond Isa ook mooi maar dat wordt in NL idd als meisjesnaam gebruikt. Ik vind een jongensnaam wel moeilijker dan een meisjesnaam. Heeft heel lang geduurd bij mijn zoon om de naam te vinden. Bij dochter hadden we de naam met 6 weken al. Nu hebben we ook alweer meisjesnamen maar ik weet echt nog geen jongensnaam. Waarom vragen jullie het aan familie? Ik zou op een islamitische namenlijst kijken of een namenlijst van het consulaat waar hij ingeschreven moet worden als daar sprake van is. Heb je ook het probleem niet dat zij zeggen dat de naam niet goedgekeurd is omdat zij het niet kennen/mooi vinden.
Thanks Serafine, we kijken inderdaad volop op internet maar aangezien we toen de naam Isa hadden maar ik dit meer voor een meisje vond wilde ik m aanpassen.. En tja de naam Isha/Icha stond dus niet op die lijst.. En soms vind je ook op de ene lijst weer meer keus dan op de andere wat t voor mij veelal ingewikkeld maakt. En ook ik vin het voor een jongen zoooo moeilijk voor een meisje hadden we al veel namen in ons hoofd maar het is een jochie