Hoe oud is jullie oppas ??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mystery, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een oppas die zo nu en dan eens een avondje komt oppassen. Nou is dat niet zomaar iets wat je even doet. Altans vind ik.

het gaat over de avonduren en wil eigenlijk weten wie er hier zo'n af en toe oppas heeft? En welke leeftijd die heeft !

Groetjes Mys

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mijn oppassen varieren in leeftijd tussen de vijftien en drieentwintig. (vier kinderen uit een gezin). Voor een enkel uurtje als d ekinderen als op bed liggen vind ik de jongsten geen probleem. Afgelopen week moesten we om vier uur al weg en zouden we pas snachts terugkomen. Dan vind ik en van de twee oudsten wel fijn aangezien ze dan ook moeten koken en eten met de kinderen. Helaas waren mijn ouders die dag weg, anders doen zij dat meestal als we echt langer weg moeten.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze oppas is 14 (zou je niet zeggen overigens) en is wel een heel verantwoordelijk meisje..

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die van ons is 19. Ze is hier laatst voor het eerst geweest en heeft gegeten met de kinderen en ze in bad en naar bed gedaan. Ik vond het vooral fijn dat ze had stage gelopen op het kdv van onze kids en ze ervaring heeft met kleine kinderen. Dan had ze ook heus een paar jaar jonge mogen zijn. Maar dan had ze die ervaring natuurlijk niet gehad:D

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Onze oppas is 21 en meestal komt ze samen met haar zusje van 15. Alhoewel dat zusje de laatste keer alleen is geweest, ging ook prima.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

17 jaar en ze wordt deze zomer 18. Ik hoop dat ze nog een tijdje in de buurt zal blijven wonen :)

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    14 jaar. Ze komt nu alleen nog als onze dochter slaapt, maar dat gaan we binnenkort uitbreiden. Ze komt al ongeveer een jaar bij ons.

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Bijna 16 en verder me ouders.

9. Bri

Bri Niet meer actief

ik heb er drie op m'n bellijstje. ze zijn 19 en 20. Dat vind ik een mooie leeftijd voor deze verantwoordelijkheid (ook al paste ik zelf al op bij m'n zus toen ik nog geen 16 was, ik vind dat nu toch wel te jong als er geen volwassene 'onder handbereik' is).

en dan ook nog een van 66, dat is m'n schoonmoeder :)

10. Onje

Onje Niet meer actief

Weet iemand trouwens nog een goede leuke oppas in de buurt van amsterdam!

11. tank

tank Lid

14 feb 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oppas was 14 toen ze bij ons begon. Maar dan kwam ze alleen als de kinderen al op bed lagen. Nu is ze 17 en komt ze ook soms overdag en als we 's avonds weggaan dan willen de kids niet dat wij ze naar boven brengen. Ze zijn helemaal weg van haar.
    En haar ouders wonen ook vlakbij. Als er dan iets is als we weg zijn, dan is dat toch wel fijn. Nog nooit nodig geweest maar wel geruststellend.

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn oppas is ruim 18, ik vind dat een mooie leeftijd om de verantwoordelijkheid te hebben over mijn kinderen (heb er 4)

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Die van ons is inmiddels 17. Ze is begonnen toen ze 14 was, maar dat durfden we wel aan, omdat haar opa en oma naast ons wonen. Afspraak was dat ze haar opa zou bellen bij een probleem of als ze bang was. Bij mijn weten is opa nooit langsgeweest, uiteindelijk.
    Ze past alleen 's avonds op, we zorgen dat de kinderen al in bed liggen als ze komt. Als we eerder al een oppas nodig hebben vragen we mijn nichtje en haar vriendje, die zijn begin 20 allebei.

14. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Super dank je wel voor de reacties...

Zo lees je inderdaad de ervaringen. :) .... Het zou in het begin vooral gaan om tijden tijdens bedtijd. Dus enkel op de bank tv kijken :) ..

mijn moeder woont ook bij ons in huis, maar is echter niet in staat om op te passen ( ivm gezondheid )

dus er is wel altijd iemand áanwezig' in geval van nood. :)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Jawel, maar ik deel ze liever niet met iedereen.... wil er zelf ook gebruik van kunnen blijven maken :D

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

16 jaar.

17. Onje

Onje Niet meer actief

He jammer ! Het gaat bij enkel alleen om de woensdagavond dus als je wil delen hoor ik het van je! Ik heb geen vrienden met kinderen dus kan haar niet doorspelen ;)

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik pas bij een aantal gezinnen op ( heb geen baan - wordt thuisblijfmama ;) )... Ik ken de mensen al langere tijd. Ik ken de kids, de ouders, het reilen en zeilen... En zij kennen mij.
    Ik ben 26 met veel ervaring. De bofferds. ;)

Deel Deze Pagina