Beste Lezers, Ik ben werkzaam als pedagogisch medewerkster in de kinderopvang. Ik ben nu bezig met een onderzoek om te kijken hoe wij het wen proces voor kinderen makkelijker kunnen maken. Daarom wilde ik jullie vragen of jullie een kind hebben die moeilijk kan wennen? en waar jullie als ouder tegen aan lopen? en wat jullie graag anders zouden willen zien vanuit de opvang? alvast bedankt voor jullie reacties! Groeten Sarinah
Ik heb een zoontje wat moeilijk kan wennen op het kdv. Maar op zich hoef ik niks anders te zien. Ze zijn erg geduldig op het kdv en dat vind ik het belangrijkste...
Mijn oudste kon moeilijk wennen. Maar hij was 15 maand toen hij begon. Dus dat was al een lastige leeftijd qua verlatingangst en bewustzijn.. Tel daarbij op een winter met een serie ooronstekingen, en dan heeft hij gewoon een slechte start gehad. Maar dat lag niet aan het KDV. Ze gaven hem daar alle aandacht die hij nodig had. En hij deed het ook wel goed, alleen het afscheid was zo vreselijk. Dat heeft nog heel lang geduurd, de start in de ochtend bleef lastig, wel tot voorbij zijn 3e verjaardag. Wat wel hielp, was dat op zijn dagen dezelfde dame startte. Dus hij werd beide dagen door dezelfde opgevangen. De dagen dat er een ander was, was het veel meer drama. De rest van de dag maakte weinig uit, maar in de ochtend was dat ene gezicht voor hem erg fijn.