3x scheepsrecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamalicious30, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Hoi meiden,

Even mijn verhaal kwijt:
    Afgelopen zomer een eerste miskraam gehad met 4a5 wk. kwam er pas na 2 weken achter, omdat ik al 2 weken vloeide en ik dit niet gewend was, toch maar testje gedaan en die was positief. Bij de vk was er al niks meer te zien op de echo. Ik heb om en nabij wel 10 weken gevloeit, onderzoekje gehad en daar kwam niks geks uit. Uiteindelijk na ong. 3 maanden was mijn cyclus weer opgang.

Afgelopen maart weer miskraam gehad met 5 wk. Ik had paar dagen voor de echo bruin verlies en de dag van de echo rood verlies. S avonds bij de echo bleek het vruchtje bij 5 wk. te zijn gestopt, ik dacht 6.4 wk. zwanger te zijn...

Nu slechts 5 weken later weer zwanger en ik ben nog nooit zo onzeker geweest... logisch, het vertrouwen in mijn lichaam is verdwenen na 2 mk's, maar toch weer zo snel zwanger, het moet toch wel weer een keer goed gaan (hebben al een gezonde zoon van 4)...

Nu test ik al vanaf 4 dagen voor nod, eerst early-lichte streep.
    Daarna paar dagen action en die werd wel duidelijker met de dag, maar ben nu 4.3 en heb nog geen echte knaller gehad... nou weet ik wel dat ieder vrouwenlichaam weer anders is en de 1 meer hcg aanmaakt dan de ander, maar ben zo bang dat het weer misgaat...
    Ik heb over 2.5 wk. mijn eerste echo, als ik 6.6 wk. ben... maar ik zou zo graag wat zekerheid willen. Kan ik de ha of vk bellen voor een hcg check voor mijn eigen gemoedsrust of doen ze dat niet???

Bedankt voor het lezen en hopelijk reageren op mijn verhaal;)

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik denk dat je dat best kunt vragen bij de huisarts gezien jouw geschiedenis.
    Gewoon proberen en uitleggen dat je erg onzeker bent.

3. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd. Wat spannend meid! Kan me je onzekerheid voorstellen. Ik zou je vk bellen en met haar overleggen.

4. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Gefeliciteerd!
    Heel herkenbaar! Ik heb dit jaar ook al twee keer een mk gehad en nu weer net zwanger. Ik vind het weer ontzettend spannend. Zou het deze keer wel zo mogen zijn?? De dagen kruipen voorbij ook.... ;)
    Hopelijk blijft dit kindje plakken bij je! Succes!!!

5. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

Ik heb nooit een knaltest gehad en kijk mijn banner! Al 3 goede echo's gehad! Ik heb ook 2 miskramen gehad en alle zwangerschappen daarna lijken een stuk langer te duren en zijn stuk onzekerder.
    Helaas kun je er niet veel aan doen... Zit t niet goed dan zit t niet goed.

Ik hoop voor je dat het nu wel goed zit!

6. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon vragen en je verhaal erbij uitleggen.
    Duim voor je

7. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Thnx girls voor jullie reacties. Bij iedereen is het weer anders en het is idd gewoon afwachten. Het liefst zou ik elke dag een kijkje in mijn buik willen nemen hihi;) de dagen kruipen idd voorbij; -(

Nipsie: wij lopen dan gelijk op. Ook 22/23 april posi getest.
    Wanneer heb jij je mk's gehad?

Succes!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zou inderdaad ook gewoon de VK of huisarts bellen gezien je geschiedenis. Wellicht dat het je spanning weg kan nemen want ook dat is niet goed voor je kindje (niet dat dat een miskraam uitlokt natuurlijk) Gewoon vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.
    In ieder geval gefeliciteerd en succes

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik herken die onzekerheid zo goed! Dat afwachten is killing. Tja, je hebt 90% kans dat het goed gaat, maar als het al vaker mis is gegaan dan geloof je dat op een gegeven moment niet meer.
    Mocht de huisarts nu weigeren mee te werken, wat helaas best vaak gebeurt, dan kun je ook nog overwegen om al over een week en wat dagen een goedkope pretecho te laten maken, om te kijken of er een goed vruchtzakje zit en eventueel een dooierzakje zichtbaar is.

Ik hoop voor je dat je beter ondersteund zult worden in je onzekerheid en dat dit een goede zwangerschap zal zijn!

Groetjes Patricia

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hcg check heeft geen enkele zin en geeft grote kans dat je nog onzekerder raakt dan je al bent. De referentiewaarden voor hcg lopen namelijk extreem uiteen, waardoor een lage waarde net zo goed prima kan lopen als omgekeerd (dus hoge waarde en toch miskraam).
    Enige dat iets zegt is als je meerdere keren laat prikken over een periode van 1 à 2 weken en het hcg stijgt goed. Maar zelfs dan...
    Echte zekerheid geeft je echo. Als er dan een hartje klopt is de miskraamkans tot onder de 5% gedaald.
    Wachten is killing, maar soms is het het enige juiste om te doen.
    Heel veel sterkte!
    En natuurlijk.... Van harte!

11. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik heb 3 miskramen achter elkaar gehad ( tussen 1 en 2 zat wel 1 jaar, en 2 en 3 kwamen achter elkaar ), allemaal voor de 7 weken misgegaan.

Maar nu gewoon goed zwanger! Er is ook nooit onderzoek na gedaan omdat we altijd hoorden 'maar jullie hebben al een kind samen dus het kan wel'

Ik ben deze zwangerschap ook heeeeel onzeker geweest, heb de vk pas met 5.6 gebeld en mocht met 6.1 al komen! Dat was dus maar 2 dagen in spanning zitten, toen zagen we een kloppend hartje, en vervolgens elke week nog een echo gehad tot de 11 weken.. Toen met 12.6 en 14.0..

Pas sinds woensdag voel ik me wat meer vertrouwd en gisteren haar voor het eerst gevoeld!
    Succes en hopelijk heb je met de echo een mooi kloppend hartje!

Deel Deze Pagina