We gaan weer een beugeltraject in. Ik dacht dat mijn huidige verzekering 500 euro vergoed. Dat is niet echt veel. Welke zorgverzekeraar geeft wel een fatsoenlijke vergoeding?
Ik heb cz maar wel de PZP polis. Ik krijg 80% vergoed tot onbeperkt bedrag. Ons traject kost ruim 3000 euro en ik krijg hiervan 2400 euro vergoed. Dikke prima.
Hou er rekening mee dat veel zorg verzekeraars een wachttijd van een jaar hebben. Dus 2021 verzekeren is pas vergoeding in 2022.
Cz. Na een aantal jaar zit je op 2500 vergoeding. Wel aanvullende verzekering nemen en inderdaad niet gelijk beschikbaar
National academic (moet je wel minimaal havo hebben). Je krijgt direct 80 of 100% vergoeding zonder maximum bij aanvullend 2 of 3 (30 of 60 euro).
Zilveren kruis hier. 2 jaar geleden kregen we alles gelijk vergoed tot 2500 euro. Weet niet of er nu wel een jaar wachttijd is.
Ja precies. Wij zouden eigenlijk dit jaar 2 beugelende kinderen hebben en dan kan het helemaal uit. Helaas kan zoon nog niet beginnen en is alleen dochter aan de beurt, maar hebben de kosten er al ruimschoots uit. Helemaal omdat zoon ook nog een flink bedrag voor zijn bril heeft.
Ja wij lopen helaas ook vertraging op. Wel al de diagnostiek achter de rug, dat was al 2x 500 euro dus gelukkig hebben we het er wel al uit dit jaar. En dan nog een paar brillen, dus die brilvergoeding gaat ook de laatste euro op Dus uitgesmeerd over 2-3 jaar zitten we nog steeds goed. En dan beginnen de volgende 2 vast
Ik zou even afwachten wat de zorgverzekeraars doen in 2021, dat is volgens mij pas volgende week bekend. Elk jaar verandert er zoveel. Ik Wil namelijk zelf een beugel maar dat is helemaal drama qua vergoeding
Ik moet hem nog nakijken, wij zitten al bij cz maar wat is de pzp? Wij hebben nog de cz direct en dan de uitgebreidste. Ik vermoed dat dit jaar orthodontie nog niet aan de orde is. Vanaf het jaar erop pas maar als er een wacht jaar op zit...
Ik volg. Volgend jaar ook een beugelend meisje. Als ik de perfecte verzekering zelf vind zal ik hem hier even melden!