Wij hebben een DeLonghi, type die je bij zo'n beetje half Nederland ziet. Bevalt prima en in de 5 jaar dat we 'm hebben is er nog nooit iets mee geweest. Maar toch, als deze ooit kapot gaat, wil ik graag een Jura.
Wij hebben ook een DeLonghi, de Magnifica s. Heel tevreden mee, ook nog leuk betaalbaar. Onderhoud is prima te doen en houden we ook braaf vol.
Welke machines roepen zij terug. Wij hebben ook een Nespresso (gebruiken we nu niet meer). Wat een ellende hebben we er mee gehad. Ook nadat we een nieuwe kregen, die had dezelfde problemen.
Ik zweer ook bij Sage! Hebben wel van een ander merk een biston machine, maar los een bonenmaler van Sage gekocht. Perfect!
Een volautomaat is één druk op de knop. Bij een halfautomaat bepaal je zelf de maalfijnheid van de koffie, stampt de koffie aan en dit maakt een enorm verschil in de smaak van de koffie. En ja, ook de melk schuim je zelf op. Op het werk hebben we een volautomaat en thuis een half automaat en proef degelijk het verschil. Nadeel van een half automaat; het vergt echt wel wat oefenen voor het perfecte kopje koffie. Momenteel heb ik de bonen van Kannis en deze moet ik weer anders afstellen dan Douwe of een duurder merk. Wij zijn echt koffie liefhebbers en als dit apparaat kapot zal gaan staat er de zelfde dag een nieuwe
Als ik het goed zeg, de expert and milk. Met een aerochino erop die ook geen kont doet. Ze worden in heel Nederland teruggeroepen. Je moest hem wel in een bepaalde periode gekocht hebben. Die van ons is in mei dit jaar gekocht en al 2 keer terug geweest
Bij een halfautomaat stel je de maalgraad van de koffie zelf in. Daarna bepaal je hoeveel koffie je in de zeefhouder laat malen. Dan stamp je zelf de koffie aan, de druk die je hierop uitvoert is ook weer bepalend voor de sterkte en hoeveelheid koffie die uiteindelijk in je kopje zit. Dan plaats je de zeefhouder in het apparaat en druk je op bereiden. Wij hebben een apparaat met touchscreen en kunnen dus uit soorten te zetten koffie kiezen, maar dan nog moet je alles zelf kiezen. Kies ik bijvoorbeeld voor "Americano" dan kies ik voor 9 seconden water en daarna druk ik op de knop bereiden en volgt de koffie.. Is even oefenen, maar ohoh wat een lekker bakkie Wij hebben voor ons nu ook de perfecte bonen gevonden, want ook dat verschilt enórm. Wij gebruiken Palermo van Simon Levelt. Lekker sterk
Dan hebben wij dat denk ik ook, wij kiezen ook dmv touchscreen de soort koffie. Bijv. Latte. Dan de sterkte van de boon, en dan de hoeveelheid water (1 malige instelling voor standaard) maar kan per kopje los daarna gewenst ook weer. Maar wij hoeven niet als in de horeca dat ding met gemalen bonen eruit te halen, aan te stampen en elders weer terug te plaatsen.
Is toch anders. Enige wat veranderd bij ons met het kiezen van een andere soort, is de waterdruk. Maalgraad, hoeveelheid koffie en hoeveelheid water is weer helemaal opnieuw uitzoeken.
Ik weet het niet 100% zeker of het hetzelfde is maar weet wel dat we per kopje het volgende in kunnen stellen; sterkte boon 5 opties (is toch maalgraad?) Hoeveelheid koffie en water (en melk) in kunnen stellen maar ook de favoriete verhouding op kunnen slaan voor 3 personen per soort koffie. Dus optie 1 2 3 en handmatig bij latte, optie 1,2, 3 en handmatig bij espresso enz enz.
Wat ik zo kan zien op de foto die je toevoegde is dat een vol automaat. Bij de nieuwere Senseo’s kan je ook sterker of minder sterke koffie instellen. Op mijn werk hebben we ook een volautomaat en deze kan je ook instellen met minder of sterkere koffie. Bij de machine die Loetje en ik hebben ben je zelf de Barista. Er zit echt smaak verschil in tussen een vol of halfvolautomaat.
Wij hebben uitleg gekregen in een winkel en halfautomaat en volautomaat geproefd nou ik was om!! Sage werd hem
Hier word ik vrolijk van Mijn ouders hadden een ouderwetse espresso apparaat uit Italië waar je eerst zelf de bonen moest malen. Die heerlijke echte koffiegeur ruik ik nog steeds . Ik ga kijken, bedankt!
Ik raad m echt iedere koffie liefhebber aan! Ooit wil ik ook nog wel het model met touchscreen, maar voor nu is zonder ook prima.
De Jura E8. Ben er zo blij mee. Heerlijke koffie. De bonen variëren we nogal n. Ik vind het leuk om bij een koffiezaakje weer eens een zakje bonen uit te proberen.