Turkije in de herfstvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door liefkleintje, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Zouden jullie dit aandurven?
    Ik twijfel.... Ik wil me niet laten leiden door angst, maar vind het ook wel spannend. (Vooral de vliegvelden)

Volgens het reisbureau is Turkije absoluut veilig, de toeristische gebieden.

Iemand die meer kan zeggen over hoe het nu in Turkije is?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn vriendin haar broer woont en werkt in Turkije. Ze gaat ook meerdere keren per jaar die kant op met het gezin.
    Hun ervaren niets anders dan anders daar.
    Maar goed de vlam kan zo in de pan schieten daar.. het blijft een gokje.

juffie81 en Noorie vinden dit leuk.
  3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij waren net aangekomen in Turkije toen de coupe poging begon.
    Was echt niet prettig want je moest de eerste dagen in je hotel blijven. Aldoor cnn volgen.
    Tevens wil ik persoonlijk niet meer naar een land die op die manier wordt geregeerd.
    Vrijheid van meningsuiting is er niet meer in Turkije.

Verder....de herfstvakantie is wel onzeker qua temperatuur en weer.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij gaan minimaal 1x per jaar naar turkije. Ik zit dan in niet toeristisch gebied, maar heb me nooit onveilig gevoeld. Heb ook familie die van hier naar daar zijn verhuisd en die zitten daar prima en leven net zoals hier.
    Overal kan wat gebeuren. Ook hier in nederland.
    Qua politiek bemoei ik me nergens mee. Ik woon daar niet, de mensen stemmen al 12 jaar op de president dus blijkbaar zijn ze al zolang tevreden. Tuurlijk niet iedereen. Maar dat is ook overal zo. Hier regeren ook partijen die ik misschien niet leuk vind.

Noorie vindt dit leuk.
  5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Wij gaan al jaren naar Turkije en hebben zelfs na de coupe nergens last van gehad, al helemaal nooit problemen op de vliegvelden. Heerlijk aug gaan we weer

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik ben half Turks. Je kunt gewoon naar Turkije gaan hoor. Zeker naar een toeristisch gebied. Jezelf gewoon iig niet uitlaten over Erdoğan.
    Alleen is het in de herfstvakantie idd wel afwachten hoe het weer is. Ik heb meegemaakt dat het in die periode nog harstikke warm was (30+ graden), maar ik heb ook meegemaakt dat het kouder was met veel regen en onweer.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties!

Ik betwijfel het ook wel qua weer. We zouden 12 oktober vertrekken. Ik ben zelf tig jaar geleden wel eens geweest in oktober. Volgens mij 1 week eerder. Toen hebben we 1 dag regen gehad, verder strandweer.

Maar weet niet zo goed wat anders. Egypte en Tunesië ga ik niet naartoe. Kaapverdië is voor kinderen niet zo leuk en de Canarische eilanden is voor mijn gevoel niet veel zonzekerder als Tukije?!

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij zijn afgelopen jaar van 5 tot 16 oktober geweest en het was tussen de 26 en 33 graden. We hebben in die 12 dagen 1 avond regen gehad. Zaten wel in de Turkse Riviera. Meer noordelijk zou ik niet voor kiezen. Sowieso ook het meest relaxt met vluchten vanaf Rotterdam.

9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Volgens mij zijn de Canarische eilanden wel zonzekerder dan Turkije hoor. Dat is zelfs een zonbestemming in de winter. Natuurlijk kun je ook daar wel eens pech hebben, maar wij zijn inmiddels al 10x in de winter naar de Canarische eilanden geweest en nog nooit pech gehad met het weer daar. In oktober is de kans op goed weer daar volgens mij echt prima.

liefkleintje vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Mijn ouders gaan elk jaar in oktober naar Turkije. Ze hebben altijd wel prima weer, soms een dagje regen.

Zelf zou ik niet gaan. Geen fijn idee met de kinderen en bovendien wil ik geen geld uitgeven in een land die op zo'n manier bestuurd wordt.

11. Noorie

Noorie Niet meer actief

Turkse Riviera is prima te doen in oktober!

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Als we gaan, gaan we naar Lara...
    Dat schijnt qua weer nog het beste te zijn, die regio!

Noorie vindt dit leuk.
  13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Wij gaan deze herfstvakantie ook naar Turkije. Ik hoop dat het weer ook goed is dan

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Dat is dus inderdaad de Turkse Rivièra ;).

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ja, klopt. Daar had ze al bewust op geselecteerd vanwege het weer. Ik ben nog aan het verzinnen of we het gaan doen....
    Ik weet dat je geluk moet hebben met het weer..maar ow ,wat zou ik balen als we de hele week geen mooi weer hebben ;)

16. nel

nel Lid

7 dec 2011
    36
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorig jaar in de herfstvakantie naar Lara geweest. Er werd de hele week slecht weer voorspeld, maar hebben prima weer gehad. Zon en zo’n 28gr.
    1 middag en 2 avonden regen en harde wind.
    Jaren geleden ook in de herfstvakantie geweest en rond de 30gr. hele week.

17. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Vorig jaar in augustus/september geweest , heb me echt geen moment onveilig gevoeld hoor.
    Zou inderdaad wel even naar het weer kijken in oktober.

18. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    233
    63
    28
    Vrouw
    Ik twijfelde ook tussen Andalusie en Turkije Lara. Maar in Andalusie wordt 23C voorspeld en geen hotels met verwarmd zwembad. In Lara heb je wel hotels met verwarmd zwembad. Canarische eilanden vind ik voor een weekje te ver, 4,5 -5 uur vliegen, soms met tussenlanding.

19. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ook wij zijn afgelopen september naar Lara geweest, kleine was toen 9 maanden oud.
    Ideale locatie, want vliegveld naar het hotel was een minuut of 20. Sfeer was prima, op straat geen gekke dingen gezien en op het vliegveld ook niets negatiefs gemerkt.
    Dit jaar willen we weer gaan, twijfelen nog tussen de Canarische eilanden & Lara.

Deel Deze Pagina