Kinderen staan nog behoorlijk open voor dit soort dingen. Het kan natuurlijk heel goed dat ze daadwerkelijk iemand/geest ziet in haar kamer. Kan ze omschrijven hoe die persoon eruit ziet (en herken je hem dan?) Wordt er tegen haar gepraat en zo ja wat wordt er dan gezegd? Probeer er in ieder geval luchtig mee om te gaan, zodat je dochter het gevoel krijgt dat het okay is. Ik weet niet of ze daadwerkelijk ook heel bang is? Probeer haar te leren om zichzelf te omringen met wit licht (overigens kan jij dat ook doen...haar visualiseren in wit licht met een mooi randje eromheen). ter bescherming. Daarna kan je (je dochter) de geest vragen om weg te gaan (werkt niet altijd).
Heftig! Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal gaves hebben alleen dat die onderdrukt worden door ideeën als 'het hoort niet' 'het bestaat niet' 'het is eng'... Kinderen zijn nog zo nieuw en open, waardoor dit soort dingen naar buiten kunnen komen denk ik. Ik heb er verder geen ervaring mee, behalve dat mijn honden dingen zagen en dat vrij onrustig werd. Mij werd toen ook gezegd om 'ze' te vragen weg te gaan. Wat je ook kan proberen (moet je van houden) is het branden van wierook. Je hebt speciale zuiverende wierook die geesten en energieen weert, maar ik gebruikte altijd gewoon wierook van moeders geuren. Ik kon merken dat het dan rustiger werd in huis, en als ik een tijdje geen wierook had gebrand dan zagen de honden weer dingen die ik niet zag... Dus ben ervan overtuigd dat het hielp... En wat ik je nog mee wil geven, maar misschien heb je dat zelf ook wel bedacht... Ik had een oppas gezin waarvan het zoontje ook een man op zijn kamer zag. Zijn ouders gingen daarmee op door te zeggen dat het niet waar was, dat er geen man kon zijn, ga maar weer slapen want er is niks aan de hand... Enz. Ik vond dat vreselijk want zo geef je toch je kind het idee dat ie gek is bij wijze van. Zeggen dat die dingen ziet die er niet zijn? Of ze er nu wel of niet zijn, je kindje ziet ze... Dus ongeacht of wij ze zien, en of wij erin geloven moet je daar wat mee denk ik.... Meer in ieder geval als het van tafel schuiven met argumenten als: het is er niet... Succes ermee in ieder geval!
Ik stuur "ze" altijd de kamer uit....dan wordt ze rustig en gaat ze slapen. Of er nu iets is of niet, het helpt.... Overigens zeg ik regelmatig dat negatieve energie niet is toegestaan in huis, enkel goede energie. Haar, haar kamer, ons, ons huis etc "in het licht zetten" helpt ook wel. Ook slaapt zij 's nachts altijd met haar deur helemaal dicht, dan is ze aanzienlijk rustiger dan wanneer de deur open staat. Wel eens vreemde dromen gehad. Ik was in haar kamer met een medium oid, en zij ging kijken of er energie hing....met een rekenmachine... nou die ging dus kraken in het midden van haar muur en toen werd ik wakker met kippenvel all over. Keer erna lag ik te slapen en dacht ik iets te voelen alsof er over mn hoofd geaaid werd Wederom gelijk wakker en weer van top tot teen, elke cm bedekt met kippenvel Nou ok dat vond ik wel creepy Maar goed, bovenstaande "trucjes" helpen onze dochter wel, en ons ook. Ik heb nog wel meer vreemde dingen meegemaakt maar zal t hier ff bij laten
Kinderen staan vaak nog open voor zulke dingen. Praat hij tegen haar en hoe ziet hij er verder uit? Mijn dochter heeft een tijd mijn overladen oma op bezoek gehad. Wanneer het jullie beangstigd laat je dochter hem dan wegsturen. Zo van, ik heb geen zin om te praten wil je me niet meer opzoeken. Vaak helpt dit goed.
Ze praten niet tegen haar zei ze . Wel maakte ze ruzie . Eergister was er een man en een vrouw zei ze . Hoe ze er verder uitzien heb ik nog niet gevraagd .ik geef haar zeker niet t idee dat ze gek is of dat ze er niet zijn . Geloof t wel . Vraag me wel af of t klopt dat geesten geen voeten hebben .
"staat" hij er alleen maar of zegt/gebaart hij ook? Grote kans dat er goed gewaakt wordt over je dochter. De tips over het niet negeten of ontkennen zijn wel erg goed. Probeer ook geen angst te tonen oid. Wanneer ze er aan went is het "normaler" voor haar. Op latere leeftijd kan ze zich er voor afsluiten indien ze dat wil. (Ik spreek uit ervaring )
Mijn dochter heeft ook een tijd een oude man en een meisje op haar kamer gezien. Zij kon er niet door slapen. Toen hebben we samen gevraagd of ze wilden gaan, zodat dochter kon gaan slapen. Dit een aantal avonden achter elkaar gedaan. Daarna heeft dochter ze niet meer gezien. Misschien dat je dit kunt proberen? En inderdaad zoals al eerder geschreven werd, proberen luchtig te houden.