Op zoek naar een huis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pepijnn, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij zijn druk geweest zaterdag :D 7 of 8 huizen bekeken :p

Uiteindelijk 2 die wel potentie hebben. Zaterdag hopen we voor allebei 2e bezichtiging te kunnen doen.. We hebben wel voorkeur voor 1 (hoekhuis), die heeft grotere tuin, iets groter huis, en direct aan speelveldje, dus ideaal voor de kids.. Nadeel is kleine badkamer en woonkamer is kleiner dan dat ik dacht vanaf de foto's.. Maar is evt. nog mogelijkheid tot uitbouwen in de toekomst..

2e woning is van binnen prachtig, grote badkamer met bad.. Beneden nieuwe keuken en grote schuifpui naar de tuin. Maar kleinere tuin en is 2 onder 1 kap, dus duurder in verhouding..

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wauw gefeliciteerd! Slim om meerdere keren te gaan en een keuring te laten doen.

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Vanwege het gebrek aan tuin doen we het niet.

Op het moment twijfelen we heel erg welke van onze eisen we moeten laten varen, want in de omgeving waar wij zoeken is het gewoon lastig met ons budget. (max 310)
    We willen eigenlijk:
    - Een ruimte lichte woonkamer, eventueel open keuken
    - 4-5 slaapkamers (maar we twijfelen of we niet toch voor 3 moeten gaan en dan de kinderen maar bij elkaar en logees moeten dan maar op de bank)
    - Tuin, of eventueel park tegenover/naast het huis.

Verder geen eisen, die dingen die genoemd worden zoals achterom voor fiets en extra kamer, ja ik zou het wel willen. Maar dan moeten we echt op een andere plek gaan zoeken of 2 ton meer betalen.

We twijfelen nu heel erg of we überhaupt wel willen kopen. Zo raar zijn onze wensen niet, maar met ons budget in deze stad is het gewoon krap.

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Is het hoekhuis vrijstaand? Dan zou ik daarvoor gaan, anders lijkt die tweede me wel wat. Ben benieuwd, spannend zeg!

5. veense

veense Niet meer actief

Dank je!
    Je koopt niet iedere dag een huis, zeker niet in deze prijsklasse (vraagprijs bijna 5 ton), dus we wilden wel zeker zijn van bepaalde zaken. Keuring was 394 euro, maar gaf wel veel zekerheid en een betere onderhandelingspositie. We zijn nl wel van plan hier oud te worden ;)
    Vandaag gesprek bij hypotheker gehad, er kan zelfs nog meer dan we dachten, dat maakt verbouwen ook veel gemakkelijker. De aankoopmakelaar hebben we veel aan gehad, zij zijn nu ook onze verkoopmakelaar. Maandag worden de foto's gemaakt, dus dit weekend zijn we even behoorlijk druk...

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier zitten we midden in de onderhandelingen voor ons eerst koophuis. Ik hoop zooooo dat het wat word. Spannend.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.037
    15.633
    113
    Nabij Utrecht
    #27 RoGiJuLi, 10 okt 2015
    Laatst bewerkt: 10 okt 2015
    Wij zitten nu midden in een koophuis-rompslomp :D

Bod 2 wkn geleden geaccepteerd en nu zijn ee volop bezig met de hypotheekaanvraag. We hoeven alleen nog het taxatierapport af te wachten.
    Op 21 december zal de hypotheek gepasseerd gaan worden en krijgen we alle sleutels etc :D
    Overigens ben ik dan ruim 33 weken dus wordt ff aanpoten met verhuizen aangezien ik in de 3e week van januari ga bevallen ;)

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Oh spannend zeg! Wel fijn dat je dan klaar bent voor de bevalling en lekker samen kunt starten in je nieuwe huis!

Ik word een beetje gek van funda. Het enige dat vrij komt heeft 1 of 2 slaapkamers en daar hebben we niets aan.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb ook gemerkt dat huizen die nog 'vrij' op funda staan al zijn verkocht. Heel irritant. Hebben we al meerdere keren gehad. Bel je voor een bezichtiging en dan blijken ze al verkocht. Maar paar weken later staan ze er nog steeds op...

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja Funda loopt nogal achter in de administratie, irritant is dat he.. Gaat soms zeker 2 weken overheen voor het huis dan op de site ook als verkocht staat..

Wij hebben vandaag onze 2 potentiëlen bekeken.. De 2-onder-1-kap is echt prachtig beneden, maar tuin is kleiner en boven ook beduidend kleiner en oude badkamer.. Voor ons het geld niet waard..

De hoekwoning was beneden en de badkamer groter dan ik me kon herinneren, is helemaal af op een wat oudere keuken na, grote tuin, dichtbij scholen, grenst aan speeltuin.. Dus we gaan vanavond maar eens goed nadenken of we daar een bod op gaan uitbrengen, als we dat niet doen dan is ie zo weg, aangezien er komende week nog een heleboel mensen die komen bezichtigen..

Oh ja en een aantal weken geleden zouden we ook ergens gaan kijken (groter huis, en goedkoper, maar iets ouder) die zou al verkocht zijn, maar staat nog steeds op Funda en de site van de makelaar als te koop.. Dus daar gaan we maandag ook nog ff voor bellen of die nog beschikbaar is of toch verkocht.. Anders willen we daar ook nog eens heeel graag kijken :)

Deel Deze Pagina