Wij zij dol op le marcaire en de ah heeft een klein halfrond schimmelkaasje, mmmm. Als ik er morgen ben zal ik eens kijken hoe die heet. En gewoon een roomkaas met walnoten doet het hier ook altijd goed.
Shropshire blue, echt onwijs lekker. Petit tourtain Brie de meaux St felicien Tentation (met pepercrackers)
Manchego En voor de rest ga ik graag naar de kaasboer en probeer wat nieuws uit. Ik moet alleen eens gaan opschrijven welke kaasjes ik echt lekker vond. Nu vergeet ik steeds hoe ze heten...
Stilton port (helaas alleen met kerst) Roquefort Brabants blauw (sorry is geen buitenlands ) Pere Joseph Gorgonzola Camembert Feta Hmmm. Misschien kan ik beter een lijstje maken wat ik niet lekker vind
Hier net zo ik laat me vaak verrassen. Het is hier 3 kaasjes voor €5 en dat is wekelijks anders. En als ik dan een week iets wat minder vind denk ik telkens ik moet opschrijven wat ik lekker vind maar dat vergeet ik dan weer.
Ik koop op de markt altijd een Italiaanse brie maar heb geen idee hoe hij heet haha. Verder ben ik niet zo van de schimmelkaasjes en hou ik het vaak bij gewone brie, port salut etc
Mont d'Or en - niet buitenlands, maar Fries - ik had ooit in een restaurant Swarte Toer geitenkaas, die was ook echt heerlijk en hoop ik nog eens tegen te komen in een kaaswinkel. Verder vergeet ook ik vaak de namen.
Goudse kaas. Voor mij is dat inmiddels buitenlands... Maar dan wel echte uit NL want de "gouda kaas" van hier is niet te vreten en eten de katten nog niet eens, en dat voor 20 euro per kilo. Verder: jibneh (midden-oosters). Ik vind witte kazen als feta/peynir nl wel lekker, maar vaak zijn ze zo zout. En deze kaas is beduidend minder zout. Ricotta vind ik ook erg lekker. Heb verder weinig met schimmel en harde kazen.
Ben dol op kaasjes. Iedere week een kaasplankje met steeds diverse kaasjes van de plaatselijke kaasboer. Im wil altijd opschrijven welke ik lekker vind, maar vergeet het steeds en laat me dan weer verrassen. Gewoon uit de supermarkt ook blue stilton, Cambozala (ik vind hem soms te mild, mijn zoon van 8 is er dol op) of gewoon een lekkere oude kaas. Morbbie
Talleggio is ook echt een hele lekkere. Stukje Wijnendale eten we graag @TotalBella tentation jammie @Vaasje bedoel je bel paese?
Ik heb zelf niet echt veel verstand van de soorten kazen, maar brie en geitenkaas vind ik wel echt lekker. Dit eet ik niet vaak, maar kan er wel echt van genieten!
Op mijn kaasplank.... Stukjes jonge kaas. Soms komijnenkaas of mosterdkaas. Dus eigenl i jk hebben we geen kaasplank. En al helemaal niet wekelijks. Kaasplanken zijn voor mij voor feestjes, niet voor in het weekend.
Kruidnagelkaas! Nondeju wat is dat lekker! Verder ben ik verzot op blauwe schimmelkazen, brie (gaat iedere week 1 stuk op hier, 5/6e voor mij en 1/6e voor m'n man ), geitenkaas en hele oude kaas.
Hier echt geen liefhebber van buitenlandse kazen. In tegenstelling tot mijn man.... die koopt graag 1 of ander Zwitser STINKkaasje, waardoor al je eetlust verdwijnt bij het openen van de koelkast (ik stop het dan ook altijd ergens ver achterin de koelkaat in de kaasbak)