compliment of niet??

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Jan 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Vandaag was ik in de super om een flesje wijn mee te nemen en daar werd bij de kassa mijn legitimatie gevraagd.:) De cassiere legde uit dat ze nu tot 25 verplicht zijn het te vragen. Omdat de grens om te kopen ook opgehoogd is tot 18. Stond idd ook op die stickers.

maar ik hoop dit jaar 30 te worden.:):D

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja op die leeftijd hoop ik het als compliment te gaan zien haha.

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Is idd een compliment .

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha ik heb t ook al gehad van de week, volgens mij heb ik die caissière heel raar aangekeken want ze zei oeps laat maar zitten :(

5. tuc

tuc Niet meer actief

Nou op mn 18e voelde dat idd niet zo als ik de kroeg niet in kwam haha..maar ook nu twijfel ik;)

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Vind het erg leuk als ik mijn id bij me heb.
    Wanneer ik hem weer eens ben vergeten vind ik het alleen maar erg irritant haha:p

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Bij mij werd het ook gevraagd.. Ik kreeg ook echt niks mee.. Bij tankstation met auto alleen dus de 18 ook echt gepasseerd als je met auto komt.. Maar moest echt me legitimatie uit de auto halen.. Ben 28 jaar dus ja haha

8. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,150
    3,026
    113
    Nederland
    Haha ja leuk he!:p ik vind het een compliment, hoop dat ze het mij rond die leeftijd ook nog vragen.:D

9. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Goeie zaak dat er toch zo streng op wordt gelet. Er wordt vaak ook te makkelijk over gedaan en dan heeft zo'n maatregel ook geen nut. Ik zou het zelf ook zeker als een compliment zien!

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Als compliment maar, maar het kan heel vervelend zijn.

Weet dat ik hoogzwanger van de oudste was (was toen 23) en ik een paar blikjes shandy bij de boodschappen had en ik me dus ook moest legitimeren.
    Ik had mijn id niet mee en zou het niet mee krijgen. Mijn zusje had hem wel mee en toen kregen we het dus wel mee.

11. Metire

Metire Niet meer actief

bij mij werd er toen het 16+ was al telkens om mn idee gevraagd.. aghja, ik vind het wel een compliment :)

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou denk nog een leuk compliment.

Pas geleden voor het eerst werd ik mijn juiste leeftijd geschat dacht . Van oeps het gaat nu toch echt gebeuren. Kan niet eeuwig voor 30 jaar mee gaan.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    haha zeker wel een compliment.
    neem je kindje maar niet meer mee met t boodschappen doen, want dan krijg je geen alcohol mee. denken ze nog dat t voor de kleine is!!:D

14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Denk compliment hihi..

Al vond ik het een tijd geleden niet zo prettig toen ik 15! Geschat werd... (22)

Een vriendin van mij ging sigaretten halen, en kreeg het niet mee omdat ik 15 was? Dus netjes mijn legitimatie laten zien, nee hoor ze geloofde niet dat die van mij was! Dat vond ik dus geen compliment.

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het dubbel.
    Ik vond het heel irritant tot een jaartje geleden ofzo. Toen dacht ik,.. Ik ben nu 30, dus nu is het een compliment :D. En zo voelt het ook echt.
    Ben erg lang jong geschat. Lag ook wel aan mijn kleding denk ik.
    Met sigaretten en drank vond ik het eigenlijk wel een beetje gênant toen ik ver in de 20 was om het dan nog niet mee te krijgen zonder ID. Voelde me net een tiener die betrapt werd;)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja dat hoorde ik ook..was in de krant volgens mij. De oudste was op school maar had de jongste bij.

17. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Mijn vriendin word altijd jong geschat maar ik vond het erg overdreven dat toen zij sigaretten ging halen ik mij ook moest legitimeren:( Ik ben 25

18. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zucht wat zou ik graag mijn id willen laten zien:(. Helaas ze vragen er nooit naar:( (35).

19. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    #19 Suzanne1984, Jan 13, 2014
    Last edited: Jan 13, 2014
    Ik koop nooit alcohol of sigaretten, maar ze mogen mijn id best zien.

Heel vroeger ging ik met mijn toenmalig vriendje naar de bios in Amsterdam naar een film voor 16 jaar en ouder. Toen had je nog indentificatie plicht. Ik was 16 maar bij de ingang mocht ik er mooi niet in van de kaartjes knip meneer. Hij dacht dat ik hooguit 11 was. Ik twijfel nog steeds of ik er destijds zo jeugdig uitzag of dat zijn inschattingsvermogen en zicht totaal ontbrak.....

Moge duidelijk zijn dat ik er een licht "trauma" aan over hebt gehouden en dat ik me vreselijk schaamde en ongemakkelijk voelde tegenover mijn toenmalige vriendje.

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Haha, hier ook..... zucht (al ietsiepietsie ouder)

Share This Page