Is er een tandarts(assistente), die mij kan helpen met de vaktermen?! (begroting)

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ha meiden,
    Ik ben op zoek naar een tandarts/tandartsassistente die mij kan helpen met de vaktermen op een begroting..
    wie o wie helpt mij?!
    Alvast bedankt.

2. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Roep maar :)

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hoii,
    Het gaat om deze termen..
    mijn man gaat binnen nu een paar weken 1 van zijn tanden verliezen, het gaat om een brug..
    maar nu ben ik benieuwd wat dat gaat kosten.

Bekijk bijlage 439849

4. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Ik snap je vraag niet helemaal. Ik begrijp dat een van zijn voortanden eruit moet. De begroting die je hebt gekregen is voor meerdere soorten oplossingen. Bij een brug moet je uitgaan van zo'n 5-600 per kroon, ga uit van 3 dus ongeveer €1500.

Bij een plakbrug (etsbrug) wordt de tand die is getrokken vastgemaakt aan de twee omliggende tanden.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Het gaat idd om 1 van zijn voortanden en ik had de tandarts gebeld wat het ongeveer gaat kosten dus had ik gevraagd om de prijzen van een plaatje, een brug en van een implantaat.
    toen kreeg ik dit kosten overzicht.
    Aangezien ik de vaktermen niet snap was mijn vraag hoeveel dit ons gaat kosten aan de hand van deze begroting.

Wat zou jij aanraden in het geval van mijn man? Een plakbrug of een gewone brug?!
    Of vraag ik nu iets heel stoms?

6. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Bij een implantaat moet je echt rekenen op €2500.
    Ik zou zeker gaan voor een gewone brug, al is het toch zonde als je de goede omliggende elementen moet omslijpen. Een gewone brug is veel steviger tegenover een etsbrug.
    De begroting die je hebt gehad is trouwens niet helemaal volledig.

Mag ik vragen waarom er een voortand uit moet?

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Pff jeetje wat een bedrag voor zo'n implantaat :$
    in ieder geval super bedankt voor je hulp en je info!
    Het gaat om 1 van de tanden naast zijn voortanden, dat is nog een melktand, deze hebben ze jaren geleden opgevuld zodat het er wel uitziet als een volwassen tand maar helaas is de melktand los gaan zitten.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Mag ik je vragen wat er volgens jou mist in de begroting?!

9. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Graag gedaan hoor!
    Bij de begroting zou moeten worden opgenomen de extractie, anesthesie, preparatie voor de brug. Wellicht dat hij dat bij de kosten heeft opgeteld hoor maar kan het zo niet terugvinden.
    Succes met de beslissing en als je vragen hebt weet je me te vinden :)

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Dank je wel!

11. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik zou gaan voor een etsbrug. Een gewone brug kan altijd nog en zeker als de tanden ernaast nog gaaf zijn zou ik voor een etsbrug kiezen. Een implantaat is een hele investering, maar wel een hele mooie oplossing. Mits zoals er in de begroting ook al staat er genoeg bot is. Je kunt ook tijdelijk een etsbrug nemen en sparen voor een implantaat. Er zijn zoveel mogelijkheden. Als je twijfelt adviseer ik je om fijn nog eens te overleggen met je tandarts totdat het helemaal duidelijk is voor jou! Dit is mijn mening. Succes met je keuze!

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Bedankt voor je reactie, we zullen het idd nog even met de tandarts overleggen.

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Als ik er niet uit kan komen, dan kijk ik altijd hier:
    NMT alles over het gebit

Daar staan alle codes op, kosten en weet ik wat meer. Super handig! En ook de verschillen tussen de soorten bruggen staan erop.

Edit: met deze link kom je direct bij de tarieven en alle info hierover: NMT alles over het gebit

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Justme1974,
    Thnxx voor de link, ga hem onthouden..

15. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Idd wat hierboven is gezegd :) eigenlijk hadden ze 3 begrotingen moeten geven. Dit is te onduidelijk. ook om voor te leggen bij je verzekering. Implantaat is de mooiste maar ook de duurste. Etsbrug zou ik persoonlijk niet doen, gaan mijns inziens vaak los.

Deel Deze Pagina