Hallo allemaal, Bij onze eerste zoon waren we er relatief snel uit, maar nu slaat de twijfel steeds toe. We kunnen niet kiezen uit 3 namen en iedere keer als ik eruit ben, twijfel ik de volgende dag toch weer. Graag jullie mening. Onze oudste zoon heet Milo (spreek je uit als Mielo). Vonden we vooral leuk, omdat het Italiaans klinkt, omdat het een plaatsje is op Sicilië en omdat het verwijst naar de Venus van Milo. Vooral ik houd van een verwijzing of vernoeming uit de kunsten. Maar hoe gaat onze jongste heten: Dalí, Xavi of Bowi? Wat vinden jullie het mooiste passen bij Milo?
Ondanks dt het totaal niet mijn smaak is, vind ik dat ze allemaal bij Milo passen. Ze zijn niet zo heel verschillend namelijk. Allemaal 4 letters, 2 lettergrepen en een i op het einde. Als je houdt van een verwijzing/vernoeming dan zou ik bekijken welke vernoeming je het mooiste vindt (als je niet kan kiezen). Als ik zou moeten kiezen dan kies ik voor.. Dali, denk ik. Bowi voor mij toch de achternaam van een artiest.
Xavi. Wel goed uitgesproken, geen Ksaavie... Bowi en Dalí zijn voor mij echt achternamen van bekende mensen. Xavi is een normale voornaam, Mediterraans net als Milo.
Wat grappig Nemo 2, Levi stond namelijk ook op ons lijstje, maar is nu (helaas) voor ons te populair geworden. Het is zo'n leuke naam!
Ik vind ze allemaal wel passen bij Milo. En allemaal wel leuk en apart eigenlijk. Maar ik zou persoonlijk Bodhi / Bodi doen, wat vind je van die naam?
Stond ook in ons lijstje, maar ik ben docent en wil geen naam van iemand die ik in de klas heb gehad. Bodhi heb ik van mavo 1 t/m 4 gehad en daarna nog twee andere Bodhi's, dus helaas. Wel een leuke naam overigens. Vandaar dat de namen die nu nog in ons lijstje staan ietwat apart zijn, maar ik ben gewoon zo associatief ingesteld. Ik kan die naam dan moeilijk los zien van een leerling. Toch bedankt voor het meedenken!
Ja hij is idd populair geworden maar ik vond de naam al zo mooi 10 jaar geleden, een jongen uit onderweg naar morgen (oude serie) had die naam, en toen hoorde je de naam echt nog nergens! En vanaf toen wist ik zeker als ik ooit een zoontje zou krijgen dat het Levi zou worden ik was toen 17 of 18 jaar
Stond ook in ons lijstje, maar ja, we moesten schrappen. Deze 3 hebben het tot nu toe overleefd... Maar nu brengt dit me weer aan het twijfelen, ooooh al die hormonen ook!
Ik heb nu als excuus dat onze meisjesnaam met een L begint en dat ik graag al onze kinderen een andere voorletter wil geven. Maar wel met een beetje pijn in het hart, want zeg nou zelf; Milo en Levi, hoe leuk is dat samen?
De Spanjaarden maken er toch echt een tsj of ch van... Namez: Record and share your name pronunciation.
Nee hoor, je spreekt het uit als Tjaavie. Edit: Xavi is Catalaans en spreek je dus uit als Tjaavie. De Spaanse variant is Javi, en dat spreek je uit als Chaavie. Beide namen zijn afkortingen van Xavier en Javier.
Haha, Elva, het is de bedoeling dat we namen kunnen gaan wegstrepen. Nu komt Levi er straks weer bij op het lijstje